Stempel i bremsekaliber..

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Tottenham »

Nikolaj Y skrev:fik pakninger fra Benny i dag.. og fik stemplet i ved at klemme med en nøgle ned i stemplet.. der var en smule ir i den inderste rille som ikke var til at se og derfor ikke rigtigt til at få ud.. men ud kom det til sidst :(y) :D
Jeg har fået en brugt tandrenser til plak og tandsten af min tandlæge. Den er supergod til at fjerne ir i kaliber, så husk det næste gang du er på briksen :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Nikolaj Y »

Tottenham skrev:
Nikolaj Y skrev:fik pakninger fra Benny i dag.. og fik stemplet i ved at klemme med en nøgle ned i stemplet.. der var en smule ir i den inderste rille som ikke var til at se og derfor ikke rigtigt til at få ud.. men ud kom det til sidst :(y) :D
Jeg har fået en brugt tandrenser til plak og tandsten af min tandlæge. Den er supergod til at fjerne ir i kaliber, så husk det næste gang du er på briksen :what2
hehe, ja.. jeg bukkede bare en gammel kniv og så kørte rundt langs kanetn :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Jensmc »

Så må vi jo håbe, at stemplet også kan glide retur, når grebet er sluppet.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tottenham skrev:Jeg har fået en brugt tandrenser til plak og tandsten af min tandlæge. Den er supergod til at fjerne ir i kaliber, så husk det næste gang du er på briksen :what2
hehe, ja.. jeg bukkede bare en gammel kniv og så kørte rundt langs kanetn :(y)
Det er jo ikke noget problem at få det væk, kunsten er ikke at ødelægge pakfladen med ridser fra skruetrækkere og alt muligt andet. Alu er ret blødt og man laver derfor nemt ridser som kan resultere i en utæt kaliber og dermed drypperi og bremsevædske på klodserne :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af strynboen »

er der bare en lille ridse løber bremse vædsken bag om tætningen..og ja så er alt ødelagt..eller skal poleres blankt,,,, det kan du nå endnu...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:er der bare en lille ridse løber bremse vædsken bag om tætningen..og ja så er alt ødelagt..eller skal poleres blankt,,,, det kan du nå endnu...
jeg vil sige at jeg har været ret forsigtig med kniven... og så var det også en smørekniv som jo er rund i enden :) .. så jeg tror det kommer til at virke :whew
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:er der bare en lille ridse løber bremse vædsken bag om tætningen..og ja så er alt ødelagt..eller skal poleres blankt,,,, det kan du nå endnu...
vil lige spørge hvor stor en ridse skal være før man risikere den bliver utæt.. da en af mine kammerater har en kaliber med en ridse i ca. 0,5mm dyb/bred.. :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af strynboen »

der må intet være..den skal være helt 100...synd for din makker :sad
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:der må intet være..den skal være helt 100...synd for din makker :sad
hvad vil du foreslå.. :whew slibe med korn 1000 for at gøre det vil bedre.. evt. bare tage en smule af det.
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af strynboen »

hvis det er i sporet kan man måske polere det væk med en dreml og de små slibe dimser der følger med de sæt..men det skal faktisk være en poleret overflade til slut
og hvis det så kræver at man fjerner en halv mm..er det ikke rundt mere..og gummi tætningen kan måske ikke følge den lille afvigelse i rundheden..tætningen skal samtidig trække stemplet retur..udelukkende ved sin sejhed i gummiet..og det kræver en ret presis ens godstykkelse..for at den retur bevægelse fungere...
er det en lille ridse i selve den cylenderiske del hvor stemplet glider..er det ligemeget..bare stemplet kan bevæge sig u hindret...alt tætning foregår udaf mellem stemplet og gummi tætningen/og ud i rillen som den sidder i..så ydervægen,,alså den del hvor stemplet glider... er bare et styr uden nogen tætnings mæssige betydening..det er yder vægen i sporet som tætningen fungere på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stempel i bremsekaliber..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:hvis det er i sporet kan man måske polere det væk med en dreml og de små slibe dimser der følger med de sæt..men det skal faktisk være en poleret overflade til slut
og hvis det så kræver at man fjerner en halv mm..er det ikke rundt mere..og gummi tætningen kan måske ikke følge den lille afvigelse i rundheden..tætningen skal samtidig trække stemplet retur..udelukkende ved sin sejhed i gummiet..og det kræver en ret presis ens godstykkelse..for at den retur bevægelse fungere...
er det en lille ridse i selve den cylenderiske del hvor stemplet glider..er det ligemeget..bare stemplet kan bevæge sig u hindret...alt tætning foregår udaf mellem stemplet og gummi tætningen/og ud i rillen som den sidder i..så ydervægen,,alså den del hvor stemplet glider... er bare et styr uden nogen tætnings mæssige betydening..det er yder vægen i sporet som tætningen fungere på
okay, siger jeg videre så må han selv bestemme hvad han gør :) tak for hjælpen :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"