Importeret eller ej??

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Kristian C

Importeret eller ej??

Indlægaf Kristian C » søn 28. aug 2011 09:57

Denne traad er startet for ikke at forurene andetsteds paa forum http://knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=5009&start=20.

Jeg er ikke helt enig med strynboen ang. det med at en importeret knallert kun er en mors dags platte, hvad er det som goer at de er ubrugelige som knallerter?

Jeg har set indtil flere "renoveringer" paa dette forum som ihvertfald ikke kan bruges til pynt, og jeg ville ogsaa vaere meget ked af at lade mig transportere paa ryggen af nogle af dem, der er simpelthen for meget klamp involveret.
Saa maa det da alt andet lige vaere bedre at knallerten er importeret, end det er et stel som er raadnet op, skaaret op paa kryds og tvaers og "repareret" hjemme i hoensehuset. :sad

Især paa de gamle drejeventils modeller som starter med stelnummer FS1, har jeg efterlyst om der er en liste over hvilke som oprindeligt er importeret hertil, findes det :?: :?: :?:

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester

Re: Importeret eller ej??

Indlægaf strynboen » søn 28. aug 2011 12:10

hej super du flytter enmet over i en egen tråd..holdet helt fast i hvad jeg skrev,,,at en import knallert ikke er det samme som en orginal dansk typegodkendt knallert
for det første er den tum godkendt/typegodkendt,,og importøren i danmark har stemplet den med sine initaler..eller firma navn..det gør dem til et unikt køretøj..
om man så lovligt kan køre på den,,har vi tæsket langhalm på..det nærmeste er måske,,,men ingen forsikring har skriftligt bekraftet at deres forsikring gælder på en ikke dansk typegodkendt knallert ...så det er op til den enkelte ..om man tør..
men det ændre ikke at jeg syntes at en dansk knallert er unik..fordi..den er solgt i danmark..og har overlevet det helveds klima..med salt og regn ..og glæden ved at redde en dansk knallert med de store udfordringer pga dårligere udgangs punkt for renoveringerne..gor det så meget mere beundrings værdigt..når resultatet er færdigt....end en som bare er hentet hjem fra de varme lande..det er netop en mors dag platte...kun til at hænge på vægen..tør folk overhoved komme til træf med sådan en..med risiko for at den bliver inddraget af politiet..som u indregisteret mc..jeg har aldrig set et af disse udenlandske samler objekter til træf...og det er der nok en grund til...men de er nu fine som udstillings objekter,,,jeg nyder synet.de er jo historiske korrekte bare ikke som danske
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester

Indlægaf strynboen » søn 28. aug 2011 12:15

ps vi må lige holde dette i en ordenlig tone..det er et vigtigt enme som fortjæner en ordenlig gennemgang...jeg har ikke nogen person relateret mening/retning med mit svar..det er min personlige mening...og andre ikke er enige..er helt ok...vi skal ikke blive enige bare have så mange gode indput som muligt

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester

Importeret eller ej??

Indlægaf Dewil » søn 28. aug 2011 12:42

Min "frygt" for at blive stoppet på en forkert er om myndighederne sidestiller alt efter 78 og uden tum 178, med en "kina-crosser".... Altså er køretøj som på ingen måde er typegodkendt i Danmark og derfor ikke må benyttes på dansk landevej.
Vi har netop er brev på vej til Trafikstyrelsen for at få afklaret disse sidste detaljer.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester

Indlægaf strynboen » søn 28. aug 2011 13:03

måske skal man også spørge forsikrings selskaberne..det er dem som tolker reglerne ved uheld..men ved al henvendelse er det vigtigt hvordan man spørger...undvigende spørgsmål giver undvigene svar..og så er vi ikke vidre...så klare spørgsmål..at der står tum 178 på alle yamahaer..er jo en tilfældighed..

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester

Indlægaf Dewil » søn 28. aug 2011 13:20

Forsikringsselskabet er i tegningsøjeblikket helt ligeglad, de tegner forsikringen.... uden tvivl, vi taler jo om helt kold forretning.
Det vi foreløbig har dokumentation på er at vi kan køre på hvilken FS1 4-gears vi vil, når blot den svarer til de danske der kørte dengang, altså tum 178 mærket på de dele der skal være det og at den selvfølgeligt overholder denne godkendelse på de punkter der deri er angivet af motorbegrænsninger.
Så det vil sige at man kan indkøbe sig en engelsk, hollandsk eller tysk (svensk?) fra senest årgang 1978, der jo er sidste lovlige årgang i Danmark med 4 gear. For disse motorblokke er mærket med tum 178, så er det blot at rette sine motordele ind efter typegodkendelsen. Så er man på helt sikker jord.. :dust

Det der jo går galt efter 78 er at loven om kun 2 gear og 60 kg træder i kraft. Men det er præcis dette vi har rettet henvendelse om.

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Kontakt:

Indlægaf Morten - Webmaster » søn 28. aug 2011 13:24

strynboen skrev:Folk tør folk overhoved komme til træf med sådan en..med risiko for at den bliver inddraget af politiet..som u indregisteret mc..jeg har aldrig set et af disse udenlandske samler objekter til træf...og det er der nok en grund til...

Det passer nu ikke Lars, der har været indtil flere med på Strynø og andre steder
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Yamaha FS1 DX '78 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester

Indlægaf Dewil » søn 28. aug 2011 13:32

Kristian C skrev:Denne traad er startet for ikke at forurene andetsteds paa forum http://knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=5009&start=20.

Jeg er ikke helt enig med strynboen ang. det med at en importeret knallert kun er en mors dags platte, hvad er det som goer at de er ubrugelige som knallerter?

Jeg har set indtil flere "renoveringer" paa dette forum som ihvertfald ikke kan bruges til pynt, og jeg ville ogsaa vaere meget ked af at lade mig transportere paa ryggen af nogle af dem, der er simpelthen for meget klamp involveret.
Saa maa det da alt andet lige vaere bedre at knallerten er importeret, end det er et stel som er raadnet op, skaaret op paa kryds og tvaers og "repareret" hjemme i hoensehuset. :sad

Især paa de gamle drejeventils modeller som starter med stelnummer FS1, har jeg efterlyst om der er en liste over hvilke som oprindeligt er importeret hertil, findes det :?: :?: :?:

Kan dette materiale fra benny hjemmeside bruges?
Vedhæftede filer
Stelnummertabel Dansk.jpg
Stelnummertabel Dansk.jpg (177.5 KiB) Vist 1427 gange

Billede

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester

Indlægaf strynboen » søn 28. aug 2011 17:50

der er også et andet aspekt i sagen..ud over lovligheden..det at en knallert er dansk gør den helt speciel..og for mig mere værd rent økonomisk..

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester

Indlægaf Dewil » søn 28. aug 2011 18:21

HELT enig, der er mange faktorer der spiller ind i en given maskines pris..... en af den er oprindelse, naturligvis.

Billede

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"