måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af o0nodland0o »

de stjerne skrue der holder motoren fast kan jeg simpelthen ikke få af.
jeg fik en ny Yamaha igår og den har stadi stjerne skruer men der er intet mønster tilbage der i.
nogen nem måde jeg kan få dem af på?
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af Michael »

o0nodland0o skrev:de stjerne skrue der holder motoren fast kan jeg simpelthen ikke få af.
jeg fik en ny Yamaha igår og den har stadi stjerne skruer men der er intet mønster tilbage der i.
nogen nem måde jeg kan få dem af på?
Hmmmm så vidt jeg ved er der ingen stjerneskruer der holder motoren fast??????
Hvis det er stjerneskruerne på motordæksler/blok du mener, så plejer jeg at benytte mig af bla. to muligheder.
Slagskruetrækker. Den kan fåes i en god Bacho kvalitet ved Harald Nyborg til små penge. Hvis dette ikke hjælper så borer jeg hovederne af, pillerdækslet af og skruer stumperne ud. Nye skruer kan fåes i original look ved Yamahafs1.dk /Benny.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af Dewil »

Helt enig med Michael.... og du er velkommen til at kikke mig over skulderen. viewtopic.php?f=6&t=9141 :D
Det skal selvfølgelig nævnes at skruer med ødelagt kærv, borer man hovedet af med største forsigtighed. :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af strynboen »

jeg har haft held med en ny god knibtang,,af "trække søm ud" typen,,,den kan bide sig ind i hoved..og lige give det lille bræk..som løsner..men det er ikke alle skrue hoveder den kan nå ind til..men den tager 8 ud af 10...den skal holdes vinkel ret på skruen,,så der er 2 punkter hvor kæberne skære sig ind
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af bonde søren »

her bruger vi en svejse tang der kan bide sig fast i det runde hoved den tager de fleste ;)
men prøv at varme på dem først i 10 min det løsner MEGET ;)
fuskeren
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af Dewil »

Men der er jo desværre flere af boltene som sidder sænket ind i blokken, dem kan man jo ikke få fat i med en tang. Vil også lige sige at metoden med at bore hovedet af, gør at man intet ødelægger og ingen mærker laver, men det er nok at spørgsmål om temperament...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af strynboen »

ja på min cb 77 skal jeg i gang med at bore boltene ud til tændingen som sidder i topstykket..der er ikke andre muligheder..de spiste spidsen på min slagnøgle..og der er ikke rust eller tæring at se..låsevædske var ikke opfundet da den blev samlet..ellers er det en regel at varme bolt hoved for at blødgøre lockteiten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af patrick j. »

Jeg har ikke haft det som en nødvendighed endnu, men kunne forestille mig det kunne fungere hvis man svejste en møtrik på indvindig ved møtrikens gevind og så ta den med topnøglen, men ved skam ikk helt om der er plads til det;S men det plejer at fungere hvis man kan komme til selve skruehovedet med en tang:) men hvis man ikke kan få fat tror jeg måske dem med møtriken virker
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: måske et dumt spørgsmål men kan lige så godt spørge

Indlæg af Morten - Webmaster »

Mange gange kan man tage en torx bit (fra det billige sæt man misbruger) og slå lidt ned i den ødelagte phillips kærv. (virker også super på ødelagte unbraco)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"