Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-hansen?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-hansen?

Indlæg af Triple-M »

Hej.
Jeg har lige bestilt en komplet udstødning fra T-hansen, selvom jeg bestemt ikke var glad for det.. JEg bestille dermed også en cylinder med derfra (tum178, 3P, F5B)..
Men nu har jeg så fået udstødningen med hjem, og skal samle den. Der opstår dog det problem at jeg ikke helt kan få den til at lukke tæt ved cylinderen eller ved forrøret og udstødningen. Har i nogle erfaringer eller andet godt`? Jeg er ikke sikker på jeg har samlet det rigtigt, så skriv gerne hvor der skal være pakninger og i hvilken rækkefølge det hele skal komme :)
Indtil videre har jeg en bøsning imellem udstødningen og forrøret og en normal pakning ved cylinderen.
Derudover sidder der bare 2 omløbere begge steder. Mangler jeg noget? :)
Det kan være jeg bare skal spænde omløberne hårdere begge steder, synes dog de var spændt hårdt nok og alligevel kunne forrøret give sig meget når udstødningen ikke var monteret...
Håber i kan hjælpe :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Jensmc »

Pakningen oppe ved cylinderen skal være ny. Så kan den give efter de rigtige steder, så den bliver tæt. Smør med varmefast fedt, og spænd den ret godt.
Pakningen mellem forrør og potte kender jeg ikke fra Thassan. Hvis det havde været en original, skulle knallerten først startes i et par minutter før spænding af møtrikken. Så er den plastagtige pakning nemlig plevet blød. Prøv det!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Ja okay, det lyder meget fornuftigt :) Tror bestemt det vil virke, i hvert fald det med at varme plastic bøsning op inden spænding. Og så må jeg prøve at spænde ekstra godt til oppe ved cylinderen :)
Jeg takker rigtig mange gange :) Især for det hurtige svar :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Thomas K
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: man 9. maj 2011 20:45
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Thomas K »

jeg har 100% samme problem.. :/

sig lige hvordan du løser det!
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Jeg tager ud idag og kigger på en bredere pakning til cylinderen... T-hansens er for lille efter min mening.. Når jeg har spændt omløberen så meget fast til cylinderen som den nu kan, så sidder forrøret stadig lidt løst... så jeg tror en større pakning vil kunne hjælpe... Jeg har endnu ikke prøvet det med at varme plastic bøsningen op imellem forrøret og udstødningen, men jeg er næsten sikker på det nok skal virke :)
Jeg skriver når jeg har et endeligt svar på hvad jeg har gjort for at få den til at slutte tæt ved cylinderen :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af claus olieklud »

hej... det er da utroligt at du ikke kan spænde forrøret til når nu der er en ny pakning i - jeg syntes nemlig at udstødningspakninger er for tykke til mig... kunne det tænkes at der er en fejl i omløberen eller at der mangler gevind på cylinderen ??? det var aldrig sket med originale stumper - håber du får det til at virke... du må ihvertfald ikke komme 2 pakninger i for at forsøge at få den tæt, fordi så får omløberen så dårligt fat at man ødelægger gevindet på cylinder/omløber når man spænder til... hilsen claus olieklud...
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Så fik jeg det til at virke. Jeg satte forrøret til cylindere med en lidt tykkere pakning som jeg fik på en maskin forretning.. Jeg smurte gevindet med cobberfedt inden jeg satte det sammen... derefter sad forrøret super godt sammen og jeg satte resten af udstødningen på... Jeg startede kværnen op og lod den stå i tomgang i 5-10 minutter, derefter spændte jeg omløberen imellem forrøret og udstødningen (det var nu muligt fordi plastic bøsningen var blevet varmet op og kunne give sig).. Så sad alt sammen og lukkede tæt :)
Så jeg takker alle jer som hjalp mig :) tusinde tak, så kan jeg igen komme trillende i skole på min lille guldklump ;)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Thomas K
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: man 9. maj 2011 20:45
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Thomas K »

Hvor købte du pakningen. ?
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Undskyld jeg først svarer nu, har lige været på ferie ;-)
Jeg købte pakningen på jelling maskinforretning :-) det var bare en ganske normal varmefast klip selv pakning :-)
En normal knallert forretning har sikkert også en ganske normal varmefast pakning :-)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Hmm, nu lukker den ikke længere tæt... Jeg ved sq ikke lige, hvad jeg gør nu... Nogle forslag på hvordan jeg skaffer en tykkere panking som lukker tæt? :)
Har i andre idéer? :) Det er godt nok mærkeligt at jeg ikke kan få det til at lukke tæt med den pakning der fulgte med, når i kan... :s
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg lurede også lidt over hvordan du bare lige klippede en pakning til som er tykkere end standart... standart pakningen er nok 5 mm tyk og indeholder noget metal så den kan holde... jeg vil jo sige at man skal kunne spænde fladerne sammen uden pakning i - hvis ikke man kan det mangler der jo gevind enten på omløberen eller cylinderen... prøv nu at kikke med dine øjne hvad der er problemet - er omløberen alt for høj i forhold til cylinderens gevind alså så omløberen rammer cylinderens nederste køleribbe før fladerne trækkes sammen ??? eller er cylinderens udstødningsgevind nu blevet så meget kortere på en svansen cylinder end standart at problemet opstår ??? 2 sider af samme sag...
jeg er med på at udstødningsgevind igennem tiden har set lidt forskelligt ud - nogle har et kort, andre et langt, men dem med kort gevind har bryst som ligger under niveau, hvilket gør at omløberen kan passere opad uden modstand tiltrods kort gevind... du må alså prøve at se hvad der sker og hvad problemet er... det er helt almindelig forståelig mekanik som ikke kræver raket videnskab...
ps. begge mine yamahaer kører med ikke originale cylindre og udstødninger, og er helt tætte uden brug af pakning overhoved, så hvis du ikke kan få den tæt med en standart pakning er der noget helt tosset...
hilsen claus olieklud...
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Ja okay.. Synes godt nok også det er underligt, fordi det er jo kanon enkelt hvis alt bare passede sammen og sådan... Men omløberen er for høj i forhold til cylinderen.. Kan stadig spænde den ca. 3-4mm op på cylinderen men er bange for jeg spænder over og ødelægger gevindet...
Jeg prøver at tager den af, renser omløberen for eventuelle sandkorn eller andet skidt, smøre det med cobberfedt igen og spænder til med den pakning der fulgte med... Det skal jo virke, ellers kan de ikke sende den som komplet og så det ikke virker...
Glæder mig sku til det kommer til at virke helt 100%...
Jeg prøver ;)...
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Jensmc »

Hvis møtrikken er for høj, må den bedste løsning være en original møtrik. Den koster nok omkring en 100-mand.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Har bestilt ny møtrik (original) og ny pakning fra Benny af, så må jeg håbe det virker... :)
Kan det passe at hvis udstødningen bare er lidt utæt ved Cylinderen, at det så får den til at kører 5-10km/t stærkere?..
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Nu er den nye omløber (møtrik) monteret og slutter helt tæt (brugte en pakning fra Benny)... Dejligt! :) Så det var løsningen...
Jeg takker jeg alle sammen mange tusinde gange!! :) I har været til utrolig stor hjælp!
Mvh Mark
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Tottenham »

Triple-M skrev:Nu er den nye omløber (møtrik) monteret og slutter helt tæt (brugte en pakning fra Benny)... Dejligt! :) Så det var løsningen...
Jeg takker jeg alle sammen mange tusinde gange!! :) I har været til utrolig stor hjælp!
Mvh Mark
Super Måske derfor vi har dette herlige forum :hihi :hihi
For din egenskyld , så tilføj landsdel i din signatur. Måske bor der en NØRD inde ved naboen ???? :whew :whew :whew
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Jotak det vil jeg gøre :D Anede ikke man kunne tilføje den slags info.. :) Super...
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Thomas K
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: man 9. maj 2011 20:45
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Thomas K »

hvilken pakning købte du?
og det var den her omløber ikke? http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... l-172.html
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Samling/montering af komplet lovlig udstødning fra T-han

Indlæg af Triple-M »

Ja jeg købte den omløber der.. Den var pengene værd...
Og så købte jeg denne pakning http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... r-180.html
Det virker helt perfekt :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"