bolthuller i stellet?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

bolthuller i stellet?

Indlæg af patrick j. »

Så er jeg begyndt at repererer stellet til mit 78'er original projekt, jeg kan huske jeg har læst det et sted herinde men kan ikke finde det nu:( hvor store er hullerne til akslen for dobbeltstøttefoden? er det ikke 15mm eller sådan noget, og hvor stor er hullet til udstødningen hvor den er boltet på stellet 8 eller 10mm? jeg spørger fordi jeg vil være helt sikker inden jeg svejser skiver inden under. og er der nogen der ved hvor guiden til reperation af stel er henne?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: bolthuller i stellet?

Indlæg af FS1originalen »

Jo, akslen til støttebenet er 15 mm.... I udstødningsøret skal der være frihul til 8mm bolten på udstødningen - jeg plejer at lave 9mm hul, så er der "lidt luft" hvis vinklen ikke passer helt til boltens retning.

Og når du nu er igang, så husk lige at fylde en svejseklat i "den pind der stopper bremsepedalen" - der er altid slidt en bue ind i den der hvor pedalen rammer.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: bolthuller i stellet?

Indlæg af Dewil »

Med hensyn til de mest normale steder der skal repareres har jeg lavet dette.... har en plan om at lave en minutiøs guide engang, FS1-stel for dummies.. :lol:
Vedhæftede filer
Stel rep.jpg
Stel rep.jpg (206.22 KiB) Vist 3357 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: bolthuller i stellet?

Indlæg af patrick j. »

Dewil skrev:Med hensyn til de mest normale steder der skal repareres har jeg lavet dette.... har en plan om at lave en minutiøs guide engang, FS1-stel for dummies.. :lol:
Jeg vil ikke kalde mig selv dummie, jeg ville bare være sikker på at det var de rigtige størelser, da alle mine stel er slidte i de sædvanlige bolthuller:(
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: bolthuller i stellet?

Indlæg af Dewil »

Jeg plejer at have mig en ny aksel ved hånden, så svejser, sliber og filer jeg til jeg er tilfreds... :D Men ingen tvivl om at en ny skive må være bedste løsning..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"