Årgang på nyerhverv?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Maister82
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 14. apr 2011 10:30
Kontakt:

Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Maister82 »

Hej gutter!

Endelig fik jeg mig en god gammel Yamaha igen.
Dog står den på gennemgående renovation, for at komme tilbage i org stand.
Jeg skal have bestilt en masse dele til den, men vil gerne have at vide hvilken årg min maskine er.

Stelnr: *3EE-002272*
Motornr: *381-252817*

Håber i kan bruge det til noget?

Mvh
Michael
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Velkommen til her på forum,,,


Dit stel er et 2 gears fra 1986 eller 88 de startede med dem i et af de årstal kan ikke lige huske hvilket af dem,,,,

din motor er en 4 gears 1978 K1
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Maister82
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 14. apr 2011 10:30
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Maister82 »

Super!

Tak for dit svar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej, og velkommen på forum

Det er så ikke så super faktisk, for din knallert er hamrende ulovlig med 4 gear :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Tottenham »

Morten - Webmaster skrev:Hej, og velkommen på forum

Det er så ikke så super faktisk, for din knallert er hamrende ulovlig med 4 gear :(n)
Jeg ville starte med at finde et 4 gears stel , og lave den lovlig
Husk stelnr. skal starte med 381 xxxxxx ( Bogstav ) og må selvfølgelig ikke være
" Hjemmelavet " :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Jensmc »

Hvis man fokuserer på det lovlige, har I ret.
Men hvis politiet udelukkende koncentrerer sig om rullefelt og 43 km/t, er det vel ikke det store problem i et 2 gears stel.
Et 4 gears stel er selvfølgelig at foretrække, specielt forsikringsmæssigt. DE kan nemlig hænge sig i stellet i tilfælde af et uheld.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Dewil »

2-gears stel og motorblok er ikke typegodkendt til 4 gear. Talte med vores synsmand som jeg har været i lære sammen med i sin tid, der fortalte at motornummer må du skrive hvad du vil, men stelnummeret er det der afgør hvilket køretøj der er tale om. Derfor må man endda gerne køre med et blankt motornummer. Men for mig er der ingen tvivl, bliver man stoppet af ordensmagten, der konstaterer 2-gears stel men 4 gear i motoren, vil man blive sendt i synshal idet der er tale om konstruktive ændringer af typegodkendte køretøj..... men er godt klar over at denne type spørgsmål vil vl til stadighed blive hjemsøgt af og aldrig blive helt enige om.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Jensmc »

Løsningsforslag: Har vi en frivillig, der vil lade sig stoppe?
:hihi :thunge
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Dewil »

Du siger noget.... :lol: Jeg har en kunde der har en 2-gears der har fået T-hansen turen + 4-trins gearkasse, ham sender jeg ud og køre på den her i påsken hvor de har varslet "VI ER DERUDE".....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Morten - Webmaster »

kan i huske at der for et par år siden røg en 2 gears til synshallen og den blev nakket på 6,5 mm boreplade istedet for 5,2mm...

Som tidligere nævnt må de ikke rulle tum godkendte knallerter, men det er en 2 gears vel egentlig heller ikke når den er mærket DK-M

Her er tråden:

viewtopic.php?f=5&t=660&hilit=boreplade
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Maister82
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 14. apr 2011 10:30
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Maister82 »

Tottenham skrev:
Morten - Webmaster skrev:Hej, og velkommen på forum

Det er så ikke så super faktisk, for din knallert er hamrende ulovlig med 4 gear :(n)
Jeg ville starte med at finde et 4 gears stel , og lave den lovlig
Husk stelnr. skal starte med 381 xxxxxx ( Bogstav ) og må selvfølgelig ikke være
" Hjemmelavet " :what2
Nej det kan jeg godt se. Det er faktisk lidt træls nu :-(
Er det muligt at finde et 4-gears stel? Og hvor er de bedste muligheder for at finde et?

//Michael
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Dewil »

4-gears stel hænger rent faktisk på træerne..... de skal blot ofte lige fikses lidt diverse steder og så en tur omkring maleren.... :lol:

og hvis du er lidt snu, efterlyser du det stel der matcher din motor (kan sikkert ikke lige findes) alternativt et stel så du får et årgangsmatch.... 381 25XXXX
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Maister82
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 14. apr 2011 10:30
Kontakt:

Re: Årgang på nyerhverv?

Indlæg af Maister82 »

Dewil skrev:4-gears stel hænger rent faktisk på træerne..... de skal blot ofte lige fikses lidt diverse steder og så en tur omkring maleren.... :lol:

og hvis du er lidt snu, efterlyser du det stel der matcher din motor (kan sikkert ikke lige findes) alternativt et stel så du får et årgangsmatch.... 381 25XXXX
Tusinde tak for dit svar!

Så begynder jagten 8)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"