Spørgsmål til køb af el dele.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

Jeg skal have købt alt til el (untaget batteri, sikring, ensretter, tændspole og tænding. da jeg har det :)

Hvor finder jeg:
De bedste kopier af blinklys med god krom?
Bedste ledningsnet af kopierne?
Blinklys relæ af god kvalitet?
God bremselyskontakt, skal den være original for at virke ordenlig?
Instument lys og pærer(ledningerne)?
Baglygte der ligner den originale så godt som muligt?
Forlygte af god kvalitet (har huset)
Tændings lås i sort?
Frigears kontakten?

I må gerne skrive hvis noget af det anbefales at købe originalt, men har lidt et stramt budget. Det skal helst være originalt lignene.

Har kigget på FS1shop.nl , Yamahafs1.dk , JMPB.nl det svære er at man kan ikke se kvaliteten.

Håber jeg kan få lidt råd :) På forhånd tak, Hilsen Alexander
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af strynboen »

hej jeg ville købe det jeg kunne hos benny..og resten hos cms.nl..det er seriøse forhandlere man kan stole på..
husk at bliver du snydt bare med en ting..hos de billigeste ...er det hele tjent hjem hos de mellem klasse priser som benny og cms køre med..det er bare det mest kloge at handle der :teeth2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

hvad er cms.nl? er bennys blinklys bedre end thansen? jeg har ellers gode erfaringer med fs1shop.nl...
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Peter DX

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Peter DX »

ALT er bedre end T.Hansen...... køb du ved Benny og glem T.hansen nogensinde har eksisteret...
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

det er bare, at prisen er den samme :/ vil helst ikke have thansen kvalitet...
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Guess who »

YamahaKTM skrev:det er bare, at prisen er den samme :/ vil helst ikke have thansen kvalitet...

Hej Alexander

Kvaliteten af mine blinklys er den samme som cykelhandleren havde førhen.
Det samme med resten af delene.

Mvh
Benny
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

Okay, er desværre ikke så gammel at jeg kender til kvaliteten af cykelhandlere :) Men bare det er krom, der holder ;) Hvornår fik du de styr hjem der var ligeså brede som DX?
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Guess who »

YamahaKTM skrev:Okay, er desværre ikke så gammel at jeg kender til kvaliteten af cykelhandlere :) Men bare det er krom, der holder ;) Hvornår fik du de styr hjem der var ligeså brede som DX?
Ok, men du ved vel det er bedre end det andre leverer? Ellers er det hermed slået fast.
Krom der holder - tja, originale blinklys er nu det bedste..... Men hvem har dem på hylden til udsalg?

De styr skulle gerne komme i løbet af denne måned - dem har de heller ikke i udlandet :thunge

Mvh
Benny
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

nej, det er dig der har varene;)
kunne du evt. skrive når det er, for vil gerne have sådan et :)

har du forlygte og instrument ledningerne? kan ikke finde det på din hjemmeside..
er hornet sort originalt(som holland)??
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af strynboen »

:whew
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

:whew til hvad af det? :/
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af strynboen »

nå hov forkert knap..det var denne her jeg ville have brugt :rocks
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

okay :D
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af FS1originalen »

Hej Alexander,

Undskyld mig hvis det her kommer til at lyde som et lidt surt opstød, men nu kan mit blodtryk snart ikke klare flere "Kan man stole på xxx.nl" eller "Hvor kan jeg købe noget der er billigere end hos Benny" overskrifter...
Jeg gætter på og håber på at dine spørgsmål strander på uvidenhed om hvordan tingene hænger sammen herinde så lad mig prøve at forklare:

YamahaFS1 forum ligger som en "tilføjelse" til Bennys hjemmeside YamahaFS1.dk. Altså er det i bund og grund Benny der betaler for at vi gratis kan boltre os på forum! Det betyder selvfølgelig ikke at vi skal censurere vores indlæg, men en vis form for "takt og tone" overfor den butik der støtter vores interesse kan man vel godt vise :oops: Og her er det at jeg synes du efterhånden "pisser temmelig meget ved siden af"... Du går vel heller ikke ind på Brugsens hjemmeside og spørger om der er nogen der kan anbefale Føtex :?: :?: :?:

Om du handler hos Benny, eller finder andre "troværdige steder" er mig ligegyldigt, men brug lige et andet forum til at "søge og udbrede" erfaringer om andre :twisted: Og sidst men ikke mindst: Vi andre bruger ikke "hele forum" til at spørge Benny om farven på horn og hvilke ledninger der kan skaffes... Hold det i en Email eller PB....

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af YamahaKTM »

jamen undskyld, jeg regner da kraftigt med at bestille det jeg kan ved benny, men nogle dele har han ikke og en lyskontakt DX til 525,- de penge har jeg ikke, så leder efter en kopi :(

jeg retter mig selvfølgelig efter det der er skrevet :)
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Frandsen »

YamahaKTM skrev:jamen undskyld, jeg regner da kraftigt med at bestille det jeg kan ved benny, men nogle dele har han ikke og en lyskontakt DX til 525,- de penge har jeg ikke, så leder efter en kopi :(

jeg retter mig selvfølgelig efter det der er skrevet :)
Når du nu leder efter en kopi så køb den ved thansen, der kan være knas med kontakterne og ledninger på nogle af dem,
pak den ud nå du står i forretningen og kontrolere om det virker.
En anden fordel er at du nemt og hurtigt kan få den byttet i forholdet til hvis du køber den i fx holland
ved godt de kan resikere at sende den til Middelfart for reklamation men så køber du bare en anden imellemtiden.
30 dage efter får du pengene retur. Det er ikke en ok måde at behandle kunder på, det kan vi hurtigt blive enige om,
men det er trods alt den nemmeste mulighed når nu det eneste alternativ holland. Sålænge vi taler om kopier kan det være hip som hap hvor
man handler, du kan blive snydt alle steder, med mindre man kender nogle som har gjort gode erfaringer.
Jeg har kørt med en kontakt fra th nu i 2 år og den virker stadig, så man kan godt være heldig
og iøvrigt har jeg stadig en del th stumper på min, men skifter ud efterhånden som der blir råd
sådan er det når man ikke har et kæmpe lager man bare kan gå og tage af eller har penge nok.
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Tottenham »

YamahaKTM skrev:jamen undskyld, jeg regner da kraftigt med at bestille det jeg kan ved benny, men nogle dele har han ikke og en lyskontakt DX til 525,- de penge har jeg ikke, så leder efter en kopi :(

jeg retter mig selvfølgelig efter det der er skrevet :)
Hej Alexander
Måske du skal gøre ligesom vi andre lidt ( pengestærke ) og tag på diverse stumpmarkeder.
Jeg ved i din alder ??? , så er det svært, men man kan sagtens være heldig , og det er pisse hyggeligt. Kommer sgu til at savne Fs1 originalen imorgen , men skidt pyt ! Måske i Gjern senere på året
Frederica og Fr. havn imorgen Lørdag d 12 med start kl 9,00
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af strynboen »

hej vi går ind til denne hobby på hver vores primisser..alex har ingen penge..og skal have sin knallert til at køre til et minium beløb..
vi andre gamle..nisser har et helt andet forhold til tingene..og helt andre muligheder..men husk at vi er vidt forskelige...tænk da vi var 16..og ikke kunne renovere en brugt kontakt eller et ledningsnet..for det er det der er fidusen...køb et brugt,,eller 2 og saml et ud af dem...
der er ikke sensur på forum..og benny blander sig ikke,,kun hvis man misbruger for groft..det er ok at henvise til andre levenradøre..
men jog ikke i tingene hele tiden..
men husk at vi alle skal og har lov at være her..også begynderne...vi er tolerante..og erik den der burde du have sendt som pm
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:hej vi går ind til denne hobby på hver vores primisser..alex har ingen penge..og skal have sin knallert til at køre til et minium beløb..
vi andre gamle..nisser har et helt andet forhold til tingene..og helt andre muligheder..men husk at vi er vidt forskelige...tænk da vi var 16..og ikke kunne renovere en brugt kontakt eller et ledningsnet..for det er det der er fidusen...køb et brugt,,eller 2 og saml et ud af dem...
der er ikke sensur på forum..og benny blander sig ikke,,kun hvis man misbruger for groft..det er ok at henvise til andre levenradøre..
men jog ikke i tingene hele tiden..
men husk at vi alle skal og har lov at være her..også begynderne...vi er tolerante..og erik den der burde du have sendt som pm
:(y) :(y) :(y) :(y) :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Spørgsmål til køb af el dele.

Indlæg af Frandsen »

strynboen skrev:hej vi går ind til denne hobby på hver vores primisser..alex har ingen penge..og skal have sin knallert til at køre til et minium beløb..
vi andre gamle..nisser har et helt andet forhold til tingene..og helt andre muligheder..men husk at vi er vidt forskelige...tænk da vi var 16..og ikke kunne renovere en brugt kontakt eller et ledningsnet..for det er det der er fidusen...køb et brugt,,eller 2 og saml et ud af dem...
der er ikke sensur på forum..og benny blander sig ikke,,kun hvis man misbruger for groft..det er ok at henvise til andre levenradøre..
men jog ikke i tingene hele tiden..
men husk at vi alle skal og har lov at være her..også begynderne...vi er tolerante..og erik den der burde du have sendt som pm
Bravo Lars lige mine ord
:bravo :bravo :bravo
Det jo ikke fordi jeg ik støtter Benny, for det gør jeg i aller højste grad. Men syntes ikke Alexander fik den aller meste fair behandling.
Joe det var nok ikke særligt godt formuleret og han kunne også godt ha udtrygt sig mere specifikt omkring hvad han mangelede osv, men vi vil jo gerne have de unge skal være her, og på denne måde kunne man godt forestille sig at skræmme en del af dem væk, så må vi jo "lære" dem von men gør, hjælpe dem på rette vej, så vi gamle kan "holde ud at være i stue med dem". I rettesettelser af denne karaktere bør efter min mening foregå på pm og kun af den froudrettet i dette tilfælde Benny.
Mvh
Frandsen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"