Uorginale skærme - Hvad holder?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Uorginale skærme - Hvad holder?

Indlæg af MaaQ »

Hej

Jeg har desværre som fattig studerende ikke råd til at købe de originale skærme til min FS1'er, og har på den anden side heller ikke lyst til at købe det thansen-lort der ruster efter er par ugen. Mit spørgsmål er så: Er der over nogle uoriginale skærme der holder godt og hvilke?

Roger and over
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er lidt svært, det er dog muligt at få bedre uoriginale skærme end dem T hansen sælger, som faktisk ofte er rustne i samlingerne når de udleverer dem....

Benny har nogle på hans side.

http://knallertforum.dk/skaerme.html
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hej

Jeg har tidliger købt en bagskærm hos moto-leoni

http://www.moto-leoni.dk/shop/product_i ... ts_id=4082

Kvaliteten var noget bedre end Thansen. Vær opmærksom på at de skærme han har er den gamle type med lednings kanal på toppen selv om det er en anden der er på billedet.

Men pasformen er OK. Jeg gav min en omgang tynd tektyl i flere lag inden monteringen.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hov
lige et billede inden tank udstødning og diverse andre dele blev skiftet
Det må være fra sidste år lige inden jeg gik i gang med renoveringen

Man kan dog se tekstylen inde i skærmen

Billede
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

..

Indlæg af Allan M »

Er der nogle, som har erfaringer med at få t-hansen skærme til at holde?

Hjælper grundmaling indvendigt og klar rustbeskyttelse udvendigt tilstrækkeligt ?
Brugeravatar
Morten O
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 9. sep 2007 19:12
Kontakt:

Indlæg af Morten O »

Lytter lige med her da også skal hvae købt mig en "vinter" skærm :D
Mvh. Morten Møller Olesen

Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688

Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: ..

Indlæg af MaaQ »

Allan M skrev:Er der nogle, som har erfaringer med at få t-hansen skærme til at holde?

Hjælper grundmaling indvendigt og klar rustbeskyttelse udvendigt tilstrækkeligt ?
Tror ikke at der er noget at gøre. Det t-hansen bras ruster så snart det ser salt eller vand. Man kan selvfølelig få dem omforkromet hos en prof, men det er dyrt (ca 400kr per skærm), men så kan du også være helt sikker på de ikke ruster i din levetid :D
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

400 pr skærm er faktisk ikke skræmmende, synes jeg.
Hvor henvender man sig i Københavnsområdet/Sjælland med sådan et par skærme?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

prøv hos

ForchromningsIndustrien i Maribo.

Jeg kan da lige fortælle dig, at man ikke kan forchrome oven på den gamle chrom. Det
skal væk og bagefter skal emnet slibes og poleres før man kan forchrome igen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Jeg er opvokset 9 km fra Maribo - og kørte dermed knallert dernede. Forchromningen i Maribo afviser alle privatkunder. De er endda røvtrætte af henvendelser og svarer slet ikke pænt på forespørgsler, husker jeg :(

Men måske du har haft mere held? Det er jo ved at være et par år siden jeg spurgte dem sidst, og måske har de ændret praksis.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Nu vappede jeg så en tur til thansen og købte det krom, som ikke fås andetsteds / er urimeligt dyrt: Skærme, kædeskærm, motorbøjler.

Det kalder godt nok på en rustbehandling - der er enkelte rustkim på udsatte samlinger allerede ved levering :o

Planen er: 2x rustgrunder på under- og indersider og samlinger, hulrumstectyl og undervognstectyl. De synlige sider får klar, hård rustbeskyttelse (mener det er Pava, dåsen står på loftet...)

Hvis lortet så stadig ruster for mig... :evil: Så siger jeg nok op til flere bandeord i hurtig rækkefølge.

Mere følger, inkl billeder.
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Indlæg af NorwegianFS1 »

Blir spennende å høre hvordan det går :) Har nemlig et par thansen skjermer liggende...
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Skærme

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Undskyld jeg blander mig i jeres debat :? :wink:

Jeg køber mine på det her link.

http://stores.ebay.co.uk/THE-RD-PARTS-S ... idZ2QQtZkm

De ligner de orignale og har en bedre krom kvalitet og bedre pasform end thansens
og forskærmen til k1 få`s med huller til kabel styr i både højre og venstre side. Og lige et lille hint det har altid været en god ide at give Yamaha skærme textyl inden i og bagskærmen der hvor den er skruet fast på stelet forneden og i inde i bunden af de 2 beslag der skrues fast bag på stelet. For selv om knallerten var fabriksny med originale skærme var det deres svage punkt og jeg ved det for jeg havde en årg. 1976 dx fra ny og alle os der kørte Yamaha dengang smurte skærmene med textyl for ellers holdt de kun 2 år. så var de rustne. :x

Men har Benny som sponser denne side ikke nogen af god kvalitet :?: :?: ham vil jeg prøve næste gang for at se hvad han har. Han var ikke begyndt at handle da jeg købte mine, kendte ihvertigfælde ikke hans butik :(

Ellers er alternativet ca. 850.- kr for et orig. forskærm og ca 1250.- kr. for et orig bagskærm det har jeg set dem til :twisted: :roll:
pøj pøj med det.

Mvh. Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

Tak for tippet. Problemet er for mig at DX-forskærmen ikke rigtigt er til at få. Slet ikke originalt. Det eneste sted jeg er stødt på DX-skærme er faktisk Thansen.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Indlæg af Allan M »

... men så så jeg, at der _ER_ faktisk DX skærme på dit link :shock:
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Indlæg af NorwegianFS1 »

Hvordan går det med thansen skærmene??
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Status

Indlæg af Allan M »

det går fint :) Billeder vedhæftet, her er hvad jeg har gjort:

jeg har grundet 2 gange med "rustværn" på indvendige sider og nede bag ved beslagene på toppen af bagskærmen. (på billedet ses malertape for ikke at få maling, hvor det kan ses)
Derefter har indersiden af "stiverne" på forskærmen fået sølv, så grundmalingen ikke ses, når de er monteret.
Endelig har jeg givet hulrumstectyl (Tectyl ML) oppe i "ombukningen" på skærmene og nede bag beslagene på bagskærmen. Og hvor jeg iøvrigt overhovedet kunne få klemt noget ind, især nede på det nedre/foreste beslag på bagskærmen.

Kædeskærm fik samme omgang.

Motorbøjler hat hul foroven og forneden, så de blev fyldt med tectyl også.

Jeg tror det kommer til at holde!
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

godt benarbejde giver godt slutresultat !!

Ser jo godt ud... :P
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Uorginale skærme - Hvad holder?

Indlæg af strynboen »

jeg har simpelthen glasblæst skærmene,da grunderen ikke kan hæfte på crom
3 gange grund 1 gang sølvflimmer 1 gang klarlak,så det løber ud ved skærmbeslaget(der er et lille drænhul i bunden af beslaget).og så får den tectyl indvendig,og så håber jeg at der er nogen der fremstiller nogle rustfri skærme
puch monza havde rs skærme.kan de købes stadig?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Uorginale skærme - Hvad holder?

Indlæg af Allan M »

:?: Jeg har ellers ikke haft problemer med at grunde oven på chromen.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"