Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Ole Rasmussen »

Jeg har gjort en handel på m0t0-le0ni.dk

Jeg er godt nok ved at være træt og er lidt opgivende. Da jeg havde bestilt og overført penge læser jeg mange indlæg med folk der er blevet snydt.

Jeg har bestilt det 17,5 HK tunsæt som bixen har! Men efter megen søgen på nettet har jeg ikke kunnet finde dette store tunsæt på udlandske sites, så jeg tvivler om det findes..

Jeg fik. meget.. Næsten som juleaften! nævner kun nogle af delene
Der er så der kan blive et sæt, men ikke meget mere end standard dele!

-cyllinder er 42,5 mm
-kaburator er 14mm(Den er blevet boret op af sælger så den er meget skadet, kan muligvis redes)
-cyllinder(Jern) og topstykke(Alu) passer ikke sammen, da kan har lavet hullerne større i cyllinderen!
-Stempel har han drejet i, i toppen(hvad det skal gavne ved jeg ikke)
-Udstødning var helt fin og pakket flot ind
-tandhjul er ikke til at klage over og dyser var der med til karburator

Men jeg har modtaget ting som der slet ikke skulle være med i. fx. bagagebære og 4 ekstra passagerefordstøtter.. så der er 6 med ialt. Ja måske man egentlig kan sidde 4 mand på en Fs1'er

Jeg er bare irriteret over, at manden faktisk har givet mig ting som jeg ikke kan bruge da de ikke passer sammen. Og mine 2499. som jeg har betalt er ikke givet godt ud. Jeg har handlet i god tro og ønsker at han får hele "lortet" igen.

jeg modtog pakken en søndag i min indkørsel hvor jeg fandt den smidt i hækken! først troede jeg det bare var en papkasse som lå der, som affald, men nærkiggede. SÅ vidt jeg ved kører postDK ikke på en søndag. og jeg har bemærket at den seddel hvor min adresse står på, ser noget underlig. Det er som om at manden har klippet ting af seddelen, fx stregkode!
-
Jeg skrev en 3-4 dage forinden jeg modtog pakken, at jeg ønskede at afbestille min ordre, via E-mail, men han har alligevel sendt mig pakken og ikke svaret på min E-mail. Dette gør mig irriteret


Jeg håber at kunne finde andre der har handlet hos manden og som er blevet behandlet lige som mig! Måske vi sammen kan gøre en forskel og få vores penge tilbage og varene givet tilbage.

-til sidst
(Jeg vil lige spøger om jeg i min situation burde nægte at have modtaget pakken, da jeg ikke har skrevet under på noget hos postDK om at jeg har modtaget den?(derved kan intet bevises)
Eller bør jeg være en artig mand.. Det er bare lidt en svindel han har gjort for mange kunder og jeg synes ikke han kan være sig selv bekendt) - eller bør vi slå os sammen ?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Ole

Velkommen til vores dejlige forum :D :D

Motoleoni er pi.... ligeglad med alting har selv slåsset med fjo..... :twisted: :twisted: men jeg havde heldigvis bestilt på efterkrav så jeg satte ikke penge til :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg vil hermed gerne opfordre alle der har denne slags erfaringer med moto-leoni til at beskrive deres forløb og tilkendegive om de mener at vi som en samlet gruppe bør forsøge at gøre noget ved det her een gang for alle.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har da også forsøgt mig med Moto Leoni. Nogle af delene var ok, men jeg returnerede et sæt blinklys der ikke lignede noget til en FS1. Jeg sendte i løbet af nogle måneder 2-3 rykkermails for mine penge, og forsøgte - uden held - også at ringe en enkelt gang.
Jeg har givet op, og da det var et mindre beløb betragter jeg det nu som "lærepenge".

Men Ole :!: . Med det beløb og den leveringsmetode du nævner så ville jeg først prøve at spørge min bank om det er muligt at stoppe eller tilbageføre overførslen. Der er nogle regler for internethandel, men kender dem ikke helt.
Ellers kunne jeg foreslå at spørge forbrugerklagenævnet hvad man kan gøre, eller i sidste ende kontakte DR Kontant evt. med et link hertil :evil: :evil: :evil:

Jeg har iøvrigt engang skrevet mig på en liste med utilfredse Moto Leoni kunder på Scootergalleri http://scootergalleri.dk/html/for_messa ... _ID=445860
Den tæller vist pt. omkring 60 personer :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af FS1originalen »

Øhh. Morten,
Kan du ikke trylle firmanavnet ind i overskriften så alle bliver advaret allerede der :?:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af Ole Rasmussen »

Jeg fik glemt at tilføje det i overskriftet af min tråd! beklager Erik, mange gange

Erik, det er en kedelig historie du kommer med. Endda 60 personer ser jeg som et stort problem for ham. Her må kunnes gøres noget, man burde ikke kunne fører virksomhed på denne måde

Jeg synes dels virkelig at det er for ringe alt det her... det er ikke iorden at han sender dele som jeg ikke har bestilt, men det er da til at kunne brokke sig en smule over.. Men at mange af dele er beskadiget således at de er af dårlig kvalitet, der synes jeg manden er gået for langt med at sælge disse.

Jeg tvivler nu på banken vil blande sig i det med at sende mine penge til mig igen.. for jeg skal jo samtidig have varerne ind til ham igen! Jeg ønsker ikke at spæde de store penge i alt det her, der bør det være ham der kommer til lomme, nok har han snydt, men så må han også betale følgerne.
-
Der findes nok regler og der er den med 14 dages fuld fortrydelses ret - imorgen ringer jeg og får en snak med manden, men jeg sætter ikke flaget for højt, for som alle andre siger så er der ingen som har kunne få kontakt med manden efter handel.
-
Ang. DR Kontant så har jeg læst en anen gut der har fortalt om sin sag til dem. men uden der er gjort mere der! Nu da vi efterhånden er mange; over 60 mennersker. Så burde man mene der er mulighed for at rydde op og glæde en masse mennesker.


Men jeg finder ud af hvad der sker imorgen ved denne opringning :|
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af Morten - Webmaster »

FS1originalen skrev:Øhh. Morten,
Kan du ikke trylle firmanavnet ind i overskriften så alle bliver advaret allerede der :?:

Erik
Hermed gjort, Ole, lad mig vide om overskriften er ok !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Ole Rasmussen skrev:Jeg fik glemt at tilføje det i overskriftet af min tråd! beklager Erik, mange gange

Erik, det er en kedelig historie du kommer med. Endda 60 personer ser jeg som et stort problem for ham. Her må kunnes gøres noget, man burde ikke kunne fører virksomhed på denne måde

Jeg synes dels virkelig at det er for ringe alt det her... det er ikke iorden at han sender dele som jeg ikke har bestilt, men det er da til at kunne brokke sig en smule over.. Men at mange af dele er beskadiget således at de er af dårlig kvalitet, der synes jeg manden er gået for langt med at sælge disse.

Jeg tvivler nu på banken vil blande sig i det med at sende mine penge til mig igen.. for jeg skal jo samtidig have varerne ind til ham igen! Jeg ønsker ikke at spæde de store penge i alt det her, der bør det være ham der kommer til lomme, nok har han snydt, men så må han også betale følgerne.
-
Der findes nok regler og der er den med 14 dages fuld fortrydelses ret - imorgen ringer jeg og får en snak med manden, men jeg sætter ikke flaget for højt, for som alle andre siger så er der ingen som har kunne få kontakt med manden efter handel.
-
Ang. DR Kontant så har jeg læst en anen gut der har fortalt om sin sag til dem. men uden der er gjort mere der! Nu da vi efterhånden er mange; over 60 mennersker. Så burde man mene der er mulighed for at rydde op og glæde en masse mennesker.


Men jeg finder ud af hvad der sker imorgen ved denne opringning :|
Hej

Forvendt ikke at han svare på fastnet tlf den køre som fax lyder det til og hans mobil er der endten ikke kontakt til eller også svare han den ikke :twisted: jeg har prøvet rigtig mange gange på begge tlf nr :roll: men held og lykke med det forsøget :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af FS1originalen »

Nydeligt Morten :!:

Og Ole, vi venter spændt på at høre om det lykkes dig at få forbindelse :twisted:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Kim B S »

Hej Ole Rasmussen.
Velkommen på forum, med håb om at du må få meget gavn og glæde af det. :mrgreen: Jeg har ikke handlet med Moto Leoni, blandt andet fordi jeg har læst om flere her inde fra, som har dårlige erfaringer med dem. :roll: Det er for galt, at et firma kan få lov til at eksistere, med den slags forretningsmetoder. :x Man skulle lige kunne få Moto Leoni med, i det program i fjernsynet, som hedder KONTANT. :lol: Der vil de givetvis få et forklaringsproblem. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Allan M »

Generelt kan man skyde en hvid pind efter sine penge, hvis man ikke handler med visa/dankort. Det skyldes, at banken kun kan/skal føre pengene tilbage ved dén betalingsmetode.

Hvis et netfirma vil have bankoverførsel (=forudbetaling), så kan der meget vel være ugler i mosen. Men f.eks. jmpb.nl og Team Almere vil også have bankoverførsel, og de er 100% reelle, så det er kun en indikation.

Købeloven siger 14 dages ubegrænset returret ved postordre/internetsalg. Det kan man jo så bruge til at føre en civil retssag mod manden og få ret efter et år eller mere.... Nå, nej, og dét ved han og udnytter groft.

Efterhånden er der rimeligt mange grimme forløb med moto-leoni.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg har handlet der ialt 3 gange.
Første gang var via girokort og det gik galt. Jeg fik ikke varene og mailede med ham mange gange. det endte med at jeg måtte bevise at jeg havde betalt og true med forbrugerstyrelsen. Så kom delene og de var OK efter 6 md.
2 og 3 gang var med D-Kort og der gik 2-3 uger så kom varene. De var Ok men der var også lidt extra med ( bagerste fod hviler og en original kryds pind ) og leveret i indkørslen uden post DK.
Han er simpelhen en underlig snegl.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Henrik N »

Mojn

uhaa da det navn lyder grimt Moto-Leoni :evil:
Jeg har personligt handlet der to gange og begge gange gik det galt, de vare jeg bestilte var ikke det jeg fik.
og ang pengene retur der skal man BIP BIP BIP mange gange i bordet inden han reagere

vh Henrik
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Ole Rasmussen »

Jeg har ikke lige fået taget mig sammen til at ringe, men jeg ser heller ikke den store chance for at få fat i manden nu mange personer har prøvet at tage kontakt..

Jeg står på bar bund. Jeg sender ikke mine vare retur. for så har jeg intet i mine hænder til at kunne få bevis for hvor ødelagte delene er!

Skal man gå videre til politi eller hvem kan sætte en stopper for manden og få rettet op i rodet her med folks penge og forkerte varer

Men får jeg mine knap 2500kr at se igen? :)

Mvh. Ole
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af strynboen »

måske skulle du sende ham dine krav i et anbefalet brev,så skal han kvitere hos posten=skide besværligt,,så kan det være han bliver træt af dig,efter 4-5 breve,,ved ikke hvad det koster at sende anbefalet,
det er måske for dyrt,men så må du nøjes med færre :twisted:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Toke »

strynboen skrev:måske skulle du sende ham dine krav i et anbefalet brev,så skal han kvitere hos posten=skide besværligt,,så kan det være han bliver træt af dig,efter 4-5 breve,,ved ikke hvad det koster at sende anbefalet,
det er måske for dyrt,men så må du nøjes med færre :twisted:

Det koster omkring 50 kr. pr. brev, så det løber da op...
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af nielsfup »

Hej Ole

Jeg ville sende en klage til forbrugerstyrelsen det koster 100.- som du får tilbage hvis de vider sagen. Og det ser sådan ud.
Men det tager lang tid hvis han ikke gir sig under vejs. Jeg havde en sag med Føniks komputer det tog næsten 2 år men så fik jeg også mine penge tilbage.
http://www.forbrug.dk/
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Ole Rasmussen »

tak.. Jeg venter gerne 2 år så.. bare jeg får mine penge igen og han får sine varer

:o
Osteguf
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 06:38
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Osteguf »

Jeg synes det er "sjovt" at læse dette.
For 20 år siden, hvor jeg sidst var aktiv med 50ccm, var historien nøjagtig den samme.
Manden brød sig heller ikke om kunder i butikken, man var virkelig bare ikke velkommen.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Svindel og dårlig forretning - Moto-leoni over 60 pers snydt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Osteguf skrev:Jeg synes det er "sjovt" at læse dette.
For 20 år siden, hvor jeg sidst var aktiv med 50ccm, var historien nøjagtig den samme.
Manden brød sig heller ikke om kunder i butikken, man var virkelig bare ikke velkommen.

Hej

Tjae mon så ikke bare vi skal finde vores dele et andet sted :wink: og lade Moto-leoni sejle sin egen sø :roll: og lade hans biks passe sig selv :x Folk må sku da snart lære af han ikke sender bestilte vare og hvis han endeligt sender er det forkert det som kommer :!: men syntes der har været advarsler nok både her på forum og på Scooter Galleri om hans forretnings metoder :? men det præller åbentbart af de må jo ikke tro på hvad der bliver skrevet om ham med det at han kan blive ved med at overleve :roll:

PS
Og nu Benny er klar igen så burde dele jo ikke være svært at skaffe til vores FS1`r :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"