Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Låst
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af dexta »

Hej alle på forum
Jeg har et problem med min yamaha, jeg kan simpelthen ikke få den tæt ved koblingspinden, der kommer flere dråber ud hver gang jeg har været ude og køre, har haft simmerring ude og sat løst udenover selve pinden, og der ser ud til at være fint, men det er ikke tæt, hvd kan jeg gøre ?
Købe en org simmerring ?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af jesper »

Hej .
Jeg tror din koblings pind enten er slidt op,eller er den måske uorginal og er ikke lige så ( tyk) som ny orginal er.

mvh. jesper høyer
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af nielsfup »

Hej Mads
Det kan også være den er utæt mellem pakdåsen og udboringen i blokken.
Du ka gi den lidt flydende pakning rundt i hullet i blokken inden du sætter pakningen i.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af dexta »

Hej begge, tak for svaret, jeg har prøvet at give flydende pakning mellem blok og det hjælper desværre ikke, så der er nok kun en vej, nyt org simmerring og koblingspind !
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af FS1originalen »

Engang for længe siden er det faktisk lykkedes mig at samle en motor og køre flere dage med den - også med temmelig meget oliespild ved koblingspinden...
Jeg havde simpelthen glemt at montere den bronzebøsning der skal styre akslen i motorblokken :oops: :oops: :oops:

Kunne det også være dit problem :?: :?: :?:

Ud med simmerringen, og prøv så om akslen kan rokkes til siderne

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af strynboen »

den kan også være slidt,,men det tjekker man jo med akslen inden man samler,,jeg måtte dreje en i større mål,den kunne ikke sidde fast i blokken
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej

Har haft samme problem jeg skifte bare til en ande simmering, men det var den nye jeg havde sat i der var utæt :?: :?: :?:
men det var eller ikke en org der holdte den tæt til at starte med hehe :lol:
men hel og lykke med det :wink:
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af bonde søren »

hej jeg har løsningen på jeres problem det kan godt ske det er noget fusk med det virker :D du skal tage noget isolerings tape lig et lag rundt om koblings pinden for så er det gummi mod gummi og det holder meget bedre tæt :D
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

bonde søren skrev:hej jeg har løsningen på jeres problem det kan godt ske det er noget fusk med det virker :D du skal tage noget isolerings tape lig et lag rundt om koblings pinden for så er det gummi mod gummi og det holder meget bedre tæt :D
Søren, hold nu op med at råde folk til sådan noget klamp !! det er jo ikke for sjov at japanerne ikke har samlet en yamaha med isoleringstape :roll: Det er useriøst og den slags råd hører altså ikke til herinde.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af bonde søren »

fint så holder jeg bare min kæft :? det har bare holdt tæt i to år på min nu så det må jo virke !!!!
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er ikke noget med at du skal holde kæft Søren, slet ikke... men giv nu folk et ordentligt råd.

Man bliver rimelig træt af at finde den slags fusk hver gang man skal lave en yamaha så den fungerer ordentligt. møbelskruer, spændebånd, svejseklatter tape og sågar mælkartoner er bla ofte funde fuskertrix.

Den sidste motor jeg skulle renovere var så fusket at 50-60% af den endte i brokkassen fordi der var klampet på den. havde man ikke gjort det, havde jeg selv kunnet redde mange af delene med det rigtige værktøj :roll:

Vi skal være saglige herinde og holde en høj standard, det er det forummet er kendt for.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
einar
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 20:32
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af einar »

Hej Mads.
Havde nøjagtig det samme problem selv , da jeg fik min motor samlet . Det var ny orig koblingspind og ny pakdåse ( skf),
olien næsten løb derfra.
Skiftede så pakdåsen til en anden ny uorig , men lige lidt hjalp det. :( :( .Så købte en orig påkdåse ved mit lokale Yamahacenter og væk var problemet :D :D .Allerede da jeg førte koblingspinden igennen påkdåsen kunne man mærke at pinden kørte mere stramt i påkdåsen , så prøv det.
Ps.Pakdåsen kostede ca 40 ,-
Mvh Einar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af bonde søren »

jaja overdrivelsen fremmer forståelsen :roll: jeg mener sku ikke jeg ødelægger noget ved at sætte et stykke isolerings tape om koblingspinden :( men hvis man skal overfaldes sådan hvergang, hvor man prøver at hjælpe så tror jeg sku jeg melder mig ud af dette indædte forum hvor det kun er nogle bestemte personers indlæg der kan accepteres :twisted:
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

bonde søren skrev:jaja overdrivelsen fremmer forståelsen :roll: jeg mener sku ikke jeg ødelægger noget ved at sætte et stykke isolerings tape om koblingspinden :( men hvis man skal overfaldes sådan hvergang, hvor man prøver at hjælpe så tror jeg sku jeg melder mig ud af dette indædte forum hvor det kun er nogle bestemte personers indlæg der kan accepteres :twisted:
Det styrer du helt selv, jeg har ingen intentioner om at genere nogen eller udelukke nogen. Men hvis du mener at det kun er nogle personers indlæg der accepteres herinde i det indædte forum, så må du jo tage til overvejelse om du vil bruge din tid herinde.

Jeg har jo netop pointeret for dig hvorfor jeg syntes dit råd ikke hører til herinde. Hvis folk får dårlige råd, så er vores tid som et seriøst / sagligt forum hurtigt overstået, og det tror jeg ikke at nogen af os ønsker.

Men tag det som du vil, jeg ville da syntes det var ærgerligt hvis du meldte dig ud. men det er dit valg !

Jeg ønsker ikke at kommentere yderligere på det nu, og hvis du vælger at melde dig ud, så skal du bare sende en mail til forummail@yamahafs1.dk med dit ønske.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af adax17 »

Forstår godt lidt hans frustration, da han jo bare prøve og hjælpe, og har oplevet at det fungeret rigtig godt for ham.
Men kan godt se, at det måske ikke er så heldigt hvis mange læser det og bruger...

Men synes vi skal huske, at Bonde søren kun gør det for at hjælpe :roll:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af strynboen »

hej vi er nødt til at holde en høj standart,da der er mange som følger vores råd,,og det med lidt tape er fint nok for en hurtig lappeløsning,,men ikke som et genneralt råd,,der er det den med en orginal simmering,,som alle er bedst tjent med,,derfor er sørens råd ikke "forkert",,det virker,,men som rådgivere må vi ikke anbefale det.. men jeg ville da selv prøve det hvis der gik 14 dage før jeg kunne få en rigtig simmering :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af bonde søren »

sys bare det er fuldstændig latterligt, ondsvagt at jeg skal overfaldes på den måde og beskyldes for at jeg er en klamphugger der ikke laver mit arbejde ordenligt og alt mulig du kunne da bare have skrevet at det er en god nok midlertidig løsning men på længere sigt ville en org pakdåse være det optimale eller sådan noget istedet for alt du beskyldte mig for XD :roll:
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved koblingspind ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

1. Jeg overfalder dig ikke.
2. Hvis man ikke vil høre på kritik omkring at man videregiver fusker trick skal man nok ikke underskrive sig som "fuskeren"
3. Jeg gider ikke kommentere yderligere.

tråden lukkes da jeg ikke mener det giver mening at drøfte dette yderligere i fuld "offentlighed"
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Låst

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"