Kan tændingen laves uden ledningsnet

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
joz
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 18. mar 2008 22:13
Kontakt:

Kan tændingen laves uden ledningsnet

Indlæg af joz »

DAVS. jeg fik yamsen startet et øjeblik. og gnisten forsvandt. ville høre om der er en god og sikker måde og hækle tændningen sammen på!! mht indmaden.. har kun ledninger og lege med, ingen multistik! hvis der er en derude der er skrap med el, må gerne skrive hvad der kan gøres evt. :idea:
Senest rettet af joz man 24. mar 2008 00:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: KAN TÆNDNINGEN LAVES UDEN BATTERI

Indlæg af Kai »

Forstår ikke helt dit spg, batteriet har ikke noget med tændingen at gøre.

Vil du koble det sammen helt udenom resten af ledningsnettet, tager du bare den sorte fra tændingen og sætter sammen med den sort/hvide fra tændspolen.

Er der stadig ingen gnist skal du nok finde fejlen ved kondensator og/eller platiner.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Kan tændingen laves uden ledningsnet

Indlæg af nielsfup »

Hej Joz
Ja som Kai skriver kobler du bare den sort/hvide ledning fra tændspolen direkte på den sort/hvide ledning der kommer far magnet-spolen nede i motoren og ikke andet, så skal der komme gnist. ( hvis knikser og kondensator/spole ellers virker) Den sort/hvide ledning der kommer fra tændnings låsen kortslutter bare til stell og kvæler gnisten. når den står i OFF.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
joz
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 18. mar 2008 22:13
Kontakt:

Re: Kan tændingen laves uden ledningsnet

Indlæg af joz »

Okay gutter tak for tipsene.. har fået gnist frem, på den måde i foreslog.. havde futtet kondensatoren af.. nå men nu til et nyt spørgsmål til jer kloge hoveder. :wink: kan man fuske noget fikst med den gule og grønne ledning fra lyspolen.. så der kommer lys på dyret? :idea:
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Kan tændingen laves uden ledningsnet

Indlæg af nielsfup »

Naa ja Jo

Har du batteri monteret HVIS nej Så kan du kobl baglygte og forlygte til den gule ledning fra generatoren.
Men det kan anbefales at montere battere for at stabilisere spændingen.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
joz
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 18. mar 2008 22:13
Kontakt:

Re: Kan tændingen laves uden ledningsnet

Indlæg af joz »

Hejsa. har været ude og købe. multistik ved tænding. ledningsnet. og lyskontakt.. ik mere fusk herfra.. batteriet springer jeg over da jeg ik synes det virker særlig godt alligevel!! kender i det at jeres koner- kærester ik rigtig kan forstå at man skal bruge alle de dele på sådan en bette knallert :lol: nu til mit spørgmål. jeg har sat min tændning sammen på følgende måde!!
tændspolen sammmen med kondensatoren via muffe. og videre op til platin. anden ledning fra kondensatoren sat sammen med gul ledning, fra lysspole, via en muffe. og derfra havde jeg tidligere sat det videre sammen med sort ledning til tændspolen i stel. og der var gnist. men er det den rigtige måde og gøre det på. har et dumt spørgsmål! mht lyspolen. skal den gule ledning gå sammen med kondenstoren.? eller laver gul og grønledning strøm automatisk udenom platin og tændspole?? sådan at de bare skal sætte direkte til multistik? håber det gav bare nogenlunde mening. min lange smøre. men vil altså godt samle det korrekt!!! SUPER GOD WEEKEND. TIL ALLE...... :mrgreen:
joz
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 18. mar 2008 22:13
Kontakt:

Re: Kan tændingen laves uden ledningsnet

Indlæg af joz »

Og forresten den lyseblå ledning fra multistik. har vel ik den store betydning, så vidt jeg kan se er det til neutralpære i speedo....
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"