Gummibeskytter for baggaffel

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

Hejsa (:

Jeg har været inde på Bennys side, for at kigge lidt på ordentlige dele, da jeg faldt over "gummibeskytter for baggaffel"
Lige meget hvordan jeg vender og drejer det, kan jeg ikke lige se hvordan den skal sidde på :shock: så hvis nogen ville forklare hvordan sådan en sjover ska sidde, eller tilmed har et billede, vil det være en STOR hjælp :D

Desuden er jeg lidt fortabt hva angår placeringen af diverse gummidimser, har styr på de mest oplagte, men er lidt af en nørd, så vil MEGET gerne vide hvis i ved hvor de mere diskrete gummidutter gemmer sig på yamahaen 8)
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af strynboen »

den dækker for kæden,,så den ikke slider på tværrøret,den sidder mellem tværrøret og sving akslen,,så vidt jeg husker,,,må gerne rette hvis jeg tager fejl
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af subwoof »

du har ret strynbo :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

ahaa.. :mrgreen: :mrgreen: mange takker for det hurtige svar

så lærte man jo osse noget nyt idag (:

strynbo: takker for svaret, men hvordan hulen for man den til at sidde der, man skal jo næsten have baghjul, støddæmper, og hele bagsvingeren af for at vride den på, eller er jeg helt på herrens mark ?
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af strynboen »

på honda cd-50 er den slisset op,,så den bare klikkes ind over,,ved ikke med yamaha
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af subwoof »

mener os den bar er skåret op.. men kan da lige kigge
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af subwoof »

ARGG den mangler på min :S
såen er det når tidligere ejer bare har smidt knallerten sammen
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

hehe okay, mange takker, praktisk nok at have sådan en på 8) det må jeg lige have kigget på
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Thomsem

Velkommen her på forum :D

dem beskytter til kæden kan kun komme på ad en vej,,,, baghjul og stødæmper skal af og så kan den trækkes så lang at den kan gå over støddæmper ophænget og den kan med lidt godvilje gå over en evt. bag fodhviller ,,, for at få den helt på plads skal du have bolten ud som holder svingeren på stelet også,,, den går nemlig ud over tvær røret på svingeren og og svinger akslen eller bolten om man vil ,,, så den skal sidde og beskytte for akslen der går gennem stelet og tvær røret på svingeren,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

okay, takker johnny :mrgreen:
var lige ude at kigge på tværrøret, hvor forrige ejer havde sat tape på, det blev flået af og der var slebet en fin rille på røret :( øvøv
men så må der investeres i sådan en. :!:

For lige at skifte emne er der forskel på bosch, ngk, denso og champion tændrør ? og i så fald, hvilket et er bedst holdbarhedsmæssigt.
Lige nu kører jeg med ngk, men er ikke superglad for det :?
Mvh Mads Thomsen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af subwoof »

min frk. er der lig kommet staktape på indtil benny sender min beskytter :D
det går ikke til.'

bosh holder længst efter min erfaringer
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

ja tror også jeg lige benytter mig af en midlertidig tape, indtil jeg finder en knap så dyr beskytter (:
når man kun lige er 16 og lige har fået skrallertkørekort, er økonomien ikke på det højeste :? benytter mig dog ikke af taiwansen medmindre det er højest nødvendigt (lærte det efter en defekt lyskontakt og gummibeskytter for koblingssnegl, der falder af bare man kigger på den :lol: )

ang. tændrør tror jeg faktisk jeg har et bosch siddende i min maxi kl. den står alligevel kun til pynt, så der må lige ske en bytte bytte købmand. :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af nielsfup »

Hej thomsen
Jeg kørte i 2 År uden den gummi dims ( vidste ikke den skulle være der) . Hvis du køre med 11 tand eller mere så tror jeg ikke kæden rammer hvis den er spændt som den skal.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af subwoof »

niels
min rammer heller ikke på :) og det er et 10 eller 11 tands, der er et godt stykke derned
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

ja okay, så er det intet problem, kører nemlig med et 15-tands :mrgreen: så skriger den heller ikke sådan i omdrejninger :!:
Mvh Mads Thomsen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af subwoof »

15 -tandd? hva tun er der på :o
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Gummibeskytter for baggaffel

Indlæg af thomsen »

hehe, ikke det helt store (: først er plomben taget og der er monteret 16mm karburator med en rigelig stor dyse i (ingen varmesættere, tak :lol: ). Derudover sidder der 43mm støbejernscylinder på, en skråtskåret 5,3 aufspuffen på, og lidt andre små sager :D

Tror jeg beholder den sådan, selvom den sikkert godt kunne voldtunes endnu mere, sætter jeg pris på en Yamaha, der bare starter og kører hver gang (hvilket den gør nu :wink: ) -til sidst bliver det ikke min hverdagsknallert, er igang med samle den lovlige Yams :D
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"