farve på sideplader

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

hvis man kan spænde calibren op i en drejebænk kan du måske dreje en ny model ned så mærket passer,du skal bruge en uafhænig 4 klo,spændepatron
det er standart til alle lidt større bænke.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej
jeps det er et alu klistermærke som sidder på dem
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

har lige ordnet spedometer og tændings nøgle,der var flyttet et par edderkopper ind i spedometeret,fik dem blæst ud.og limet et par skiver på de ekstra huller bagi.er de extra huller et lævn fra blinkindikator,til en anden model?
Senest rettet af strynboen ons 27. feb 2008 20:12, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

billeder af dæmper ben
Vedhæftede filer
gaffel ben 250 kb-2.jpg
gaffel ben 250 kb-2.jpg (30.15 KiB) Vist 6800 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

.et til billede.man kan se de undersænkede huller til umbrakko bolte.det er en nødløsning,da den tideligere ejer har boret igennem benet.
en anden løsning var som fup foreslog,at gevindet blev repareret med gevind coeil,og hullet lukket med svejsning eller spartel udvendig.
jeg er dog tilfreds med umbrako løsningen.men jeg mangler dog stadig inderbenene,da der er gravrust i dem.jeg tør dog ikke købe dem i th,før det er afklaret med pasformen,men morten ,vi ser lige tiden lidt an,
Vedhæftede filer
gaffelben 250 kb.jpg
gaffelben 250 kb.jpg (31.45 KiB) Vist 6796 gange
Senest rettet af strynboen ons 27. feb 2008 20:10, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

caliber,som du kan se ,er det muligt at neddreje fladen så mærket kommer til at sidde lidt forsænket/neddrejet i calibren
Vedhæftede filer
caliber-250kb.jpg
caliber-250kb.jpg (25.78 KiB) Vist 6743 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Kai »

strynboen skrev:helt ok johnny,tak for tjekket,vi må se om morten og jeg får byttet,jeg skal have fundet ud hvad der er med de 76"ben fra t,hansen.
Jeg har haft 3 sæt ben fra Thansen, fra 3 forskellige butikker, i hånden til DX76.

Der var flere fejl med dem:
Benene er kortere end de org
styre/slid bøsningen forneden sidder længere oppe
Den øverste låsering der forhindrer benet i at ryge ovenud (den der går imod den øverste bøsning) sidder ikke samme sted som på org benene.

Samler man dem med Thansen ben, er hele gaflen ca 5cm lavere end normalt, og kan kun fjedre ca 4cm.

De 2 DX76 gafler jeg har, har jeg sat de nyere DX77 ben i. Der er ingen låseringsriller i dem fra ny, så de blev lavet i drejebænken og bøsningerne fra de gamle ben blev flyttet over på. Eneste forskel er at de så nu er med den store bolt i toppen, men det kan jeg godt leve med. Et alternativ er at dreje en metalprop med indvendig 10mm gevind, og svejse i toppen af benene, så ser den stadig org ud.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:caliber,som du kan se ,er det muligt at neddreje fladen så mærket kommer til at sidde lidt forsænket/neddrejet i calibren
Det er lidt sjovt at du også vil lave den procedure :wink:

Jeg går selv og regner med at gøre det meget snart... mangler dog drejebænken :cry:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Kai »

Morten B skrev: Jeg går selv og regner med at gøre det meget snart... mangler dog drejebænken :cry:
Du er ikke interesseret i at bytte med en Caliber med mærket på ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kai skrev:Du er ikke interesseret i at bytte med en Caliber med mærket på ?
Så du får en 77 og frem, og jeg får en 76 model ?

Jeg har flere 77-> liggende, gevind og udluftning ok, skal dog nok have nye o-ringe og skilles og renses / males.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Kai »

Ja, jeg mangler en 77 model, den eneste jeg har er knoklet helt ihjæl :(

Jeg har et par stykker fra 76 liggende, jeg kan lige finde dem frem og se om der mangler noget på dem, det er længe siden jeg har været i den kasse.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

du kaj,der er jo forskel på tykkelsen på benene,dem fra 76 er 0,5 mm tykkere,så man skal da også skifte kronrørbeslaget
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kai skrev:Ja, jeg mangler en 77 model, den eneste jeg har er knoklet helt ihjæl :(

Jeg har et par stykker fra 76 liggende, jeg kan lige finde dem frem og se om der mangler noget på dem, det er længe siden jeg har været i den kasse.
Det lyder bare super godt.... så kigger jeg også efter en god caliper & tager et billede til dig
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Kai »

strynboen skrev:du kaj,der er jo forskel på tykkelsen på benene,dem fra 76 er 0,5 mm tykkere,så man skal da også skifte kronrørbeslaget
Var lige i garagen og måle da de gamle ben fra dx76 stadig ligger og flyder.

DX76 = Ø26.00
DX77 = Ø25.96
Så lidt forskel er der jo, men har nu ikke oplevet det gør nogen forskel i praksis ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af Morten - Webmaster »

4/100 dele er jo nærmest ubetydelig i boret hul fyldt med maling :wink:

Tvivler på at forskellen er lavet med vilje :mrgreen:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: farve på sideplader

Indlæg af strynboen »

5/10-er jo en halv milimeter.der var meget forskel på mine gamle og th benene.men det er vel slidbøsningen der bestemmer sløret,der var også forskel indvendig i benet,den akseltap der stikker op inden i benet,virker den som et stempel,der trykker olie gennem de små huller,og derved dæmper bevægelsen.den er vel ikke på 78 modellen??
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"