jeg har adskildt min motor

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

jeg har adskildt min motor

Indlæg af strynboen »

min motor var tom for olie,så jeg skildte den af,for at finde fejlen.kunne ikke finde fejl ved blokken og der var ikke benzin i gearhuset,hvis det var simmerringene ville der vel være lidt olie tilbage i bunden af blokken,men den var helt tør.har i prøvet noget lignende??.eller har den tideligere ejer mon tappet det af??.skal der være pakning i midten? eller kobberskiver ved nogle af de nederste bolte i blokken.jeg skulle selfølig have hældt bensin i motoren og set hvor det løb ud,,,men det er jo for sent.de er slidt de 2 bøsninger i gearakslerne ,kan de fåes nye,og lejerne skal skiftes,men resten er meget fin stand.så det er ikke så katastrofalt.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: jeg har adskildt min motor

Indlæg af Guess who »

Hej Strynboen

Den kan være revnet ved bundskruen?Hvis den spændes for hårdt.

Jeg har de bøsninger til gearakslerne i nye til 175.-kr pr stk.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg har adskildt min motor

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Der skal flydende pakning i den samling som deler krumtaphuset og en kobberskive i ved bundproppen og koblingssiden er der en pakning når du nu skifter lejer så forkæl den med et sæt nye simmeringe for dem ved kickstarter og trækaksel og koblingspinden har det med at svede lidt og kan blive hårde jeg har lige skiftet simmeringe i en der svedte i simmeringen bag svinghjulet med ødelagte spoler til følge da det hele var smurt i olie og benzin det havde ødelagt lakken på dem sært den ikke var brændt for platinet var også indsmurt og det er jo kun simmeringen der lukker af for krumtaphuset den vej ud
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg har adskildt min motor

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej
kom lige tanke om et par billeder fra den taget fra svinghjuls siden også er der nogen som siger at Yamaha ikke kan køre den motor kørte så her og gik faktisk rigtig godt trods div. fejl og mangler startede altid i 1 el. 2 hug det er forøvrigt den motor der bliver brugt til lillemors
Vedhæftede filer
Lillemors yamaha 900.jpg
Lillemors yamaha 900.jpg (9.29 KiB) Vist 4445 gange
Lillemors yamaha 901.jpg
Lillemors yamaha 901.jpg (11.38 KiB) Vist 4443 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: jeg har adskildt min motor

Indlæg af strynboen »

de gamle motore som vi får fingrene i,har været med i krigen.
min blok har fået limet det ene øre(beslag til motorbøjle) på med aradlit.der er 2 defekte gevinder til pindbolte,der var ingen forbindelse til luftfilter.og der lå en kronmuffe bag ankerpladen og forsøgte at holde et par ledninger sammen
men den kørte som en drøm,og startede i andet hug.
men alt kan rep,,og den bliver super med lidt tig svejsning og nye lejer og bøs ,og simmerringe,jeg er spændt hvordan den køre med olie på gearkassen
det må vel fylde lidt ud mellem tandhjulene.
jeg har drejet nye bøs til gearakslerne,udgangs bøsset kan ikke optimeres da det sidder i mellem gear og kickstarter tandhjul det skal være 10 mm
indgangs aksel bøsset i modsatte ende af koblingen,kunne jeg dreje med et bryst så det blev 3mmlængere end der orginale bøs,sådet må støtte lidt mere.
det skulle også være 0,2 mm større end orginalt,pga slitage i blokken,så et orginalt kunne ikke have gjort det.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"