Problem med affjedring i forgafflerne løst..

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Redwolven
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 13. aug 2007 03:15
Kontakt:

Problem med affjedring i forgafflerne løst..

Indlæg af Redwolven »

for langt tid siden efterfylde jeg med lidt olie i forgafflerne på min 2 gears, det mente de ikke de skulle have og gik så i stykker, de røg lige i "bund". Bedre formuleret, de klaskede ned til olien i gafflerne og saft meget langsomt under stort pres. I lang til har jeg stille og roligt kørt under disse meget ukomfortable forhold, og har smadret venstre for gaffel som er affjedrings gafflen op igennem toppladen, har dog bestil en ny (Original.. Dyr!) og montere den imorgen. Så afmonterede jeg v forgaffel og adskildte den.. Tømte den for olie og troede jeg skulle til at chekke simmeringe eller ene eller anden form for pakdåser eller oliepakninger, men der var ingen af delene, kun (I rækkefølge). Kort plastik rør som holder lille fjeder, mellemstykke (plastikrør) og stor fjeder, og det var det. da jeg samlede den igen var der overraskende en velfungerende affjedring..

Kan det passe at det er en tør affjedring ? Forstået på den måde at der ikke skal olie i affjedrings gaffen ?


Højre for gaffel er dæmperen, den dæmper kraften fra fjedrende i venstre forgaffel når den "springer op igen"..


btw, morten det dæk du sponsorerede til mig, er så stort at den skal stå FULDSTÆNDIGT plant når man sætter den på støtteben ellers vælter den bare, men fast står den da :P Baghjuls bremsestangen skraber også på slidsiden af dækket :P

Udover det har den fået et mindre service, Nyt stempel + hvad der hører til, ringe, krydspind osv, ny indsugningsplade pakning, nyt sodsæt, ny topplade, nyt tændrør. Ville bare ønske jeg ikke havde ødelagdt bundproppen så jeg kunne skifte gearkasse olie..

Skal virkeligt til at tage mig sammen med den lak, den krakkelere, og man kan se dens 3 tidligere farver.. plus jeg stadig har det hjemmelavet elnet som en eller anden blind mekanikker har lavet..
stål pladearbejde, fra 0,5 til og med 1,5 Millimeter udføres, mail / pm for nærmere information.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"