Tænding...

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
se11el6ka6
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
Kontakt:

Tænding...

Indlæg af se11el6ka6 »

Nu har jeg skiftet alt i tændingen til original undtagen svinghjul, men den hoster stadigvæk meget når den er kold men kun i lave omdrejninger.
Der er ikke en gnist at spotte i platinet
Og gnisten er lilla.
Da jeg skiftede tændspole startede den perfekt igen men så kom problemet tilbage stille og roligt.
Så skiftede jeg fødespole, platiner og kondensator, så kørte det perfekt
Men også kun for en tid.
Kan svinghjulet virkelig være problemet?



Sent from my iPhone using Tapatalk
se11el6ka6
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af se11el6ka6 »

Simmeringen bag tænding er også skiftet, så olie på platin kan udelukkes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af 12V »

En lilla gnist, er ikke noget jeg ser gerne - en god gnist er blå/hvid i mine øjne.

Når vi snakker FS1, så er specielt tændspolen et ømt punkt. Den skal helst være original, er din det?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af Jensmc »

Måske en tosset tanke:
Hvis svinghjulet er gult, er det nok til en 2-gears. Dette er noget større i diameter indvendigt. Så er der en ret stor afstand til spolerne, og gnisten vil være svagere.
Der skal kun være ca. 1 mm luft mellem magneter og spoler.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af 12inch »

Hvis du kører med NGK tændrør , så prøv et andet fabrikat , da der findes kopi rør der giver problemer
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, der har været masser af problemer med kopi-NGK, for de er lukket med atmosfærisk luft i stedet for gas.
Svinghjulet, som Jens også er inde på, er større på en 2 gears og omvendt kan et 4 gears svinghjul ikke skubbes ind over tændings-ankerpladen på en 2 gears.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
se11el6ka6
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af se11el6ka6 »

Jeg har prøvet, Bosch, Champion og Ngk. Min tændspole er Mitsubishi
Platin og kondensator er Daichi.
Mit svinghjul er uoriginalt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Tænding...

Indlæg af Jensmc »

Så ville jeg prøve med et originat svinghjul.
Hvis magneterne er svage eller placeret forkert, giver det svag gnist.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"