Side 1 af 1

Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 08:09
af se11el6ka6
Hej knallertforum jeg har en knallert der efter at have fået prygl har svært ved at starte. Når man prøver at starte den så går den igang første eller anden gang
Man træder på den, men så går den ud.
Den står godt i tænding og kører 46-47 på lige vej, målt på gps lovligt (dog med 13 tands.) når jeg skifter tændrør starter den perfekt, men kun i et par dage. Jeg kører men 4% fuldsyntetisk olie. Hvad kan det være?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 10:12
af 12V
Varm motor kræver for det meste at man giver en smule gas, ca 1/8-1/4 på gas grebet. Gør du det?

Bliver det værre eller bedre af at prøve med choker?

Hvordan ser tændrøret ud når du skifter den? Og hvad varmetal kører du med?

4% fuldsyntetisk er for meget, FS1 er ret sart overfor for meget olie på tændrøret, eller forkert fed blanding. Noget en af mine makkere har bøvlet med i lang tid.

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 10:50
af se11el6ka6
Det lyder lidt ligsom når kondensatoren er gået, men det går over når den kommer igennem gearene.
Og det med olien er det bedre med 4% semisyntetisk? Eller mineralsk?
Men den kører super godt når den er varm.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 11:46
af se11el6ka6
Hvordan sætter man en video ind?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 11:58
af se11el6ka6
Jeg kørte med ngk b6hs og skiftede til et champion som har samme varmetal.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 12:05
af 12V
2% fuld syntetisk er fint.

Og hvordan ser tændrør ud, når den ikke vil starte ordentlig?

Video kan du uploade på f.eks Youtube og så linke hertil.

Har du tjekket kondensatoren? En svag gnist forårsaget af et svagt tændings system har ofte problemer i varm tilstand og ved lave omdrejninger.

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 12:11
af se11el6ka6
Sidst jeg tjekkede var gnisten lilla, og der var ikke gnister ved platinet.
Jeg prøver lige at få en video af det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 12:15
af se11el6ka6



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 12:18
af se11el6ka6
Jeg har kørt 3000km med en thansen tændspole kan det være det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 14:17
af se11el6ka6
Jeg tager et billede af tændrøret efter den har fået tæv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 15:14
af se11el6ka6
Jeg kikkede på gnisten, og den var meget svag. Hvad kan det være der laver ballade tændspolen eller føde spolen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 15:31
af se11el6ka6
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: fre 18. maj 2018 16:48
af 12V
Sådan en motorgang har jeg også haft, flere gange.

Der har både været kondensatorer, platiner og tændspoler på menuen. Og ikke på samme tid.

T-Hansen tændspolen er kendt for at være skyld i mange problemer, jeg stoler ikke et sekund på den.
Fødespolen er ret robust, jeg har ikke haft en defekt.

Gnisten skal være kraftig hvid/blå, måler man direkte på ledningen (afisoler lidt), så skal den trække minimum 6 mm gnist i fri luft, mod stel på motoren.

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: søn 20. maj 2018 01:19
af claus olieklud
hej.

hvordan tæver man en lovlig Yamaha med 13 tands ? he he

tændrøret ser mistænkeligt rent ud, det kan ikke være mange øjeblikke gammelt.

tror der er blevet nævnt hvad der er værd at nævne - helt klart et tændingsproblem.

om det er overslag i tændspole eller platiner/kondensator, det finder man kun ud af ved at prøve sig frem.

hilsen olieklud

Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: søn 20. maj 2018 01:27
af se11el6ka6
Det er bare lidt mærkeligt, den gør det når den er kold og når man holder og venter i et lyskryds begynder den at hakke efter 20 sekunder. Men den kører super godt når den kører med fuld gas. Nå men jeg må igang med at fejlfinde. Tak for jeres vejledning :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: søn 20. maj 2018 01:30
af se11el6ka6
Tændrøret har også kun kørt 15km


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: søn 20. maj 2018 13:12
af Poul-Erik A.
se11el6ka6 skrev:Det er bare lidt mærkeligt, den gør det når den er kold og når man holder og venter i et lyskryds begynder den at hakke efter 20 sekunder. Men den kører super godt når den kører med fuld gas. Nå men jeg må igang med at fejlfinde. Tak for jeres vejledning :)

Hvis jeg forstår det ret, er denne fejl en velkendt klassiker, der vistnok skyldes ophobning af benzin i membranhuset i tomgang (der kan minde om en drukning) og fortager sig efter få sekunder med gasgivning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Fs1 kører perfekt, men har svært ved at starte efter den har været varm

: ons 6. jun 2018 16:52
af se11el6ka6
Fejlen er fundet! Det var tændspolen,
Så er den frisk igen. Men jeg nåede at skifte platiner inden jeg fandt ud af det.


Sent from my iPhone using Tapatalk