rep. af alu motor blokke

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Falken
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 27. mar 2014 08:58
Kontakt:

rep. af alu motor blokke

Indlæg af Falken »

hej.
jeg har en nr. blok som har lidt svagheder omkring gevind som enten er væk eller hele delen er væk. jeg kan se benny har rep dertil men folk jeg har hørt ad med alu svejs siger støbt alu inderholder for meget pulver og luftlommer som det gør det svært at holde. hvad gør i ? ville jo gerne bevare denne del da det er nr. match på motor.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: rep. af alu motor blokke

Indlæg af knallert »

en god svejser kan godt svejse det..men der skal slibes til rent metal..så temmelig krævende forarbejde..især ved bundpropper...hvor man ligesom tandlægen ...skal helt i bund til rent ..metal før man kan begynde at bygge op..og ofte gen op bygge temmelig meget ..og tid er penge..mange penge
strynboen på test profil
Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32
Kontakt:

Re: rep. af alu motor blokke

Indlæg af 12inch »

Jeg har med godt resultat brugt Durafix til gevind men også til på lodning. Det kræver dog lidt øvelse og erfaring , og så er det en billig løsning.

Mvh.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: rep. af alu motor blokke

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jeg har prøvet med durafix, der skal kradses helt rent men det holder fint og andre steder kemisk metal, det dur bare ikke til noget hvor det er kravet at have stor styrke.
Jeg har også fået Tig fyldsvejset to Fs1er blokke og en Kreidler cylinder,
Men Jens Tigsvejser, som jeg kalder ham, er eddermanemig også skrap.
Falken
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 27. mar 2014 08:58
Kontakt:

Re: rep. af alu motor blokke

Indlæg af Falken »

tak for svar....så tig svejs er vel at foretrække for mit vedkommende. så må man finde en jens her i nærheden så... tak tak
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"