Karburatorjustering

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19

Karburatorjustering

Indlægaf Venlig » søn 28. aug 2016 17:50

Jeg har lavet min Yamaha lovlig med bla en helt ny Mikuni 10 mm karburator ( fandt den fornuftigt i Tyskland ) :)
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?

:whew :flag

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Karburatorjustering

Indlægaf Kim B S » søn 28. aug 2016 18:50

Hej Venlig.
Ja, 85 dyse er ret lille, så jeg kan godt forstå at du skal køre med choker. Jeg synes det lyder fornuftigt at prøve med en 110 dyse, det er meget nårmalt til lovlig motor, jeg har dog også hørt om nogen som køre bedst med 105 dyse, men det kan du jo prøve hvis du finder ud af, at den får i overkanten med en 110 dyse, det kan være forskelligt fra den ene motor til den anden. :wink: god fornøjelse. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07

Re: RE: Karburatorjustering

Indlægaf Hundrik » tirs 30. aug 2016 16:55

Venlig skrev:Jeg har lavet min Yamaha lovlig med bla en helt ny Mikuni 10 mm karburator ( fandt den fornuftigt i Tyskland ) :)
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?

:whew :flag

Havde samme problem med en scooter en gang. Op i dyse var det eneste der hjalp. Så lyder fornuftig med en str.110. :-)

sendt fra Sony Xperia Z5
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.

Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19

Re: Karburatorjustering

Indlægaf Venlig » tirs 30. aug 2016 21:33

Hej Igen
Nu har jeg sat en 110 dyse i, den er mere jævn i gassen, men vil stadig ikke ret gerne gå i tomgang, og er ikke helt glad for at tage max gas , men det hjælper stadig at rykke i chokeren, kan det passe at jeg skal i f.eks en 120 dyse ?

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3898
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Karburatorjustering

Indlægaf FS1originalen » tirs 30. aug 2016 21:46

Det kan sagtens passe - flere af mine kører med 125 dyse til en ganske svagt portet F5B cylinder.
Har vi hørt hvilken cylinder og udstødning du har på???

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1 Rød, 1978, som original, genopbygget.
Yamaha FT1, 1971. Diesella 1954. Honda Amigo 1970, Yamaha Passola.

Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19

Re: Karburatorjustering

Indlægaf Venlig » ons 31. aug 2016 07:12

Det er en ny lovlig udstødning fra Thansen og en F5B cylinder

Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19

Re: Karburatorjustering

Indlægaf Venlig » tors 1. sep 2016 21:21

Så har jeg sat nyt topstykke på og skiftet dysen til en 120 er, det hjalp lidt, men er ved at erkende at min indsigt der er 32 år siden er kommet til kort, er der en nordjysk specialist som jeg kan få hjælp hos, evt. mod betaling ?

MVH Knud

Brugeravatar
MNH3660
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34

Re: Karburatorjustering

Indlægaf MNH3660 » ons 14. sep 2016 11:33

Følger lige med...
Har hoveddysen indvirkning på tomgangen? Er det ikke hovedsageligt pilotdysen og luftskruen, der styrer tomgangen? Slås selv med at få en stabil tomgang på en lovlig opsætning (karb m/110 dyse, 6,5 mm indsugning, 3-skyls, original (renset) udstødning).
MVH Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2102
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Karburatorjustering

Indlægaf claus olieklud » ons 14. sep 2016 21:17

hej mikkel... jeg er helt enig med dig, hoveddysen er fuldstændig uden betydning for tomgang.
det er nøjagtig som du skriver alene pilotdyse og luftskrue der bestemmer hvor meget benzin den får med lukket gasspjæld.

hilsen olieklud

Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19

Re: Karburatorjustering

Indlægaf Venlig » tors 15. sep 2016 21:40

Hej Igen
Tak for de gode råd, men jeg har konstateret at der kommer olie fra gearkassen ind i cylinderen, dette gør det umuligt at justere den + den banken der er i motoren går jeg ud fra kommer fra krumtappen eller andet = jeg skiller blokken af og renoverer den, er der nogen der har erfaring med T hansens renoveringssæt til motoren med Japanske kvalitetsdele ?, passer delene fra en 4 gear til en 2 gear fra 1990 ?

MVH Venlig


Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster