Pris på en Yamaha Fs1 ??

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Hej.
Jeg ved ikke om jeg skriver det rigtige sted, men jeg har et spørgsmål...
Jeg står og skal invistere i en Yamaha Fs1
den er i pæn stand, men den har ikke match nummer, Motor er fra 1977 og stel fra 1978
Jeg har tænkt en pris på 10.000 kr ved ikke om det er en ok pris??
IMG_1702.PNG
IMG_1702.PNG (663 KiB) Vist 12637 gange
Senest rettet af Carsten L tors 25. aug 2016 17:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Købsvurdering af FS1

Indlæg af 12V »

Hej Carsten. Det var ikke det rigtige sted, jeg har flyttet dit indlæg til et nyt emne :)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Jensmc »

Hvis det er den på billedet, afhænger det meget af temperament. Nogle er vilde med udseendet. Det er helt op til een selv.
Det, jeg mener, du skal kigge efter på den viste, er mængden af original dele. Her tænker jeg specielt på motordele og vitale mekaniske dele. De er meget dyre og vanskelige at skaffe.
En anden ting er slidte dele. Jeg kan f.eks. se, at centralstøttebenet mangler. Her falder det nok de fleste erfarne ind, at hullerne til støttebensakslen er ovale/slidt igennem, så at man har svejset akslen fast. Bremsepedalen sidder på samme aksel. Hvis stellet er svejset eller hullerne ovale, tager det dig lang tid at få det lavet, så det er i orden. Nogle sådanne skavanker trækker prisen meget ned. Kabellængder, og manglende knap i speedometeret ligeså.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Hmmm jeg må indrømme at jeg ikke har særlig meget forstand på det, knappen i speedometer hvad skulle den være til?
Jeg synes bare jeg kan se på dba og guloggratis at der ikke er særlig mange tilslag pt og slet ikke til under 10.000kr
Så ved ikke om det er en god pris 10.000.....?
Og ja det er den på billedet
Mvh Carsten
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Jensmc »

Knappen er til nulstilling at triptælleren. Uoriginalt speedometer.
Prøv om du kan finde en fra forummet, der evt. bor i nærheden af dig. Så kan han tage med derud.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Tak for svar.
Bare lige en ting hvordan ser man om det der sidder på er originale ting
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg er enig med jens, ta`en med der kender Yamaha fs1.
syntes den ser rimelig hel ud på billedet, dog med masser af uoriginalt og flere synlige mangler, fx sidder baglygten skævt, gummiproppen mangler ved koblingssnekken, koblingskablet dingler osv osv.

næsten lige meget hvad du køber i den prisklasse kommer du til at reppe på den - motoren er temmelig væsentlig, det er svært at sige hvilken stand motoren er i indvendigt... selv om sælger måske siger motoren er renoveret kan du ikke regne med den er i god stand.

sådan en Yamaha motor kan godt lyde & køre godt selv om den ikke er alt for god indvendigt.

du har jo også mulighed for at oprette en Yamaha købes annonce her på knallertforum - du skal måske lidt højere op i pris, men så finder du sikkert også noget der er rimeligt iorden... jeg ville skrive: god velfungerende lovlig Yamaha 4 gear købes - så kan du jo se hvad du bliver tilbudt !

hilsen olieklud
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Hey.

Ham der sælger den er min kollega så han vil mig det forhåbenligt godt hvis du forstå.
Den kommer til mekaniker inden på sælgers regning da den ikke kan starte, lys ledningsnet det der sidder løst bliver strammet op og lavet, så hvis jeg stadig vil købe bliver den forhåbenligt en ok knallert.
Tænker mere på prisen er nogenlunde ok da jeg ikke ønsker at tabe penge på den,hvis den skal sælges efter nogle år.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jeg skal absolut ikke lyde negativ, men jeg mener:

hvis sælger siger den først skal på værksted og havde lavet det du nævner + måske lidt andre småting kommer han nemt af med 5000 kr eller mere, desuden finder du ikke sådan lige et værksted som har interesse i at lave tingene ordenligt og havde adgang til stumperne.
hvis jeg skulle pege på en mekanikker som kan lave den så det virker, og som har adgang til stumperne, ja så ville det nok være benny fra fs1.dk
han er nok den eneste her på Sjælland som har stumper og ved hvordan man griber tingene an på en regntabel måde... han kan også som en af de få skrive en ordentlig regning med moms pis & papir.

ang dit ønske om ikke at miste penge på den efter et par år - glem det.

den eneste måde du kan holde sammen på pengene er ved at købe en fejlfri eller næsten fejlfri original nummermatch, samt at passe rigtig godt på den, holde den original og pineligt iorden med kun originale stumper - en sådan kan måske holde sammen på pengene.

hilsen olieklud
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Ok vil du så sige at det er for meget jeg giver for den hvis det er en funktionel knallert jeg køber,altså den på billedet??
Troede at jeg kunne holde prisen på den hvis jeg skulle af med den efter nogle år, altså de 10.000kr
Eller synes du jeg skulle holde mig væk?
Mvh Carsten
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af claus olieklud »

hvis ellers knallerten virker og køre godt syntes jeg prisen på 10000 kr er ok.

hvor længe den kører er så et andet spørgsmål, jeg vil gætte på koblingssnekken dør iløbet af en måned, fordi kun originale kan holde.

hvis knallerten efter fx 2 år stadig er pæn, kører godt og holdt i god stand, samt alt virker, ja da vil jeg tro du kan sælge den uden det store tab.

hilsen olieklud
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Ok :-)
Bare lige et måske dumt spørgsmål ,men hvad er koblingssekken? Og skulle jeg bede ham der laver den om at skifte den?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af claus olieklud »

en koblingssnekke er sådan en dims der sidder i dit koblingsskjold ( som også er uoriginalt ) som gør at koblingen virker... 9 ud af 10 på snekken også er uoriginal.

næsten lige meget hvilken mekanikker du sætter til at skifte den sætter en uoriginal snekke i - fordi originale kun kan købes meget få steder, og koster måske 300 kr... derfor !

det er ikke "bare lige" at istandsætte en knallert så alt er iorden, derfor skrev jeg mindst 5000 kr eller måske mere.

dog vil jeg sige at du langt hellere må købe denne Yamaha end en moderne scooter - en scooter er noget plastikskrammel som hurtigt mister værdien, ja faktisk skulle moderne plastikscootere være forbudt at sælge.

en Yamaha 4 gear er en rigtig knallert som er sjov at køre på, og så er den dejlig at pudse om søndagen

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af juhl-drengen »

Nu er det ikke for at være pessimistisk.

Men ved yamaha er det bedst at købe enten komplette billige projekt knallerter eller i den høje ende, middelklassen ender ofte med at være dyrere end de billige..

Så i dit sted ville jeg finde et komplet vrag med en rimelig mængde originale dele til 3-4000 og lave fra bunden det lyder dyrt men er højst sandsynligt billigere i sidste ende..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
tømreren
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 1. feb 2016 23:19
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af tømreren »

juhl-drengen skrev:Så i dit sted ville jeg finde et komplet vrag med en rimelig mængde originale dele til 3-4000 og lave fra bunden det lyder dyrt men er højst sandsynligt billigere i sidste ende..
For pokker da!

Hvordan i alverden har du tænkt dig, 'Carsten L' skal renovere et vrag, når han ikke engang er klar over hvad en koblingssnekke er!?

Det er da tydeligt for enhver, han ønsker en færdig og kørende knallert, idet han ikke har den store forstand på mekanik.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af juhl-drengen »

tømreren skrev:
juhl-drengen skrev:Så i dit sted ville jeg finde et komplet vrag med en rimelig mængde originale dele til 3-4000 og lave fra bunden det lyder dyrt men er højst sandsynligt billigere i sidste ende..
For pokker da!

Hvordan i alverden har du tænkt dig, 'Carsten L' skal renovere et vrag, når han ikke engang er klar over hvad en koblingssnekke er!?

Det er da tydeligt for enhver, han ønsker en færdig og kørende knallert, idet han ikke har den store forstand på mekanik.
Og der referer jeg venligst til min bemærkning man enten køber den høje klasse eller projekt klassen, så må han åbne pungen des mere eller vælge en af de billigere modeller :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
tømreren
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 1. feb 2016 23:19
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af tømreren »

Så burde du jo have tilrådet ham, at købe en knallert i 'den høje klasse', som du kalder de mere bekostelige og originale modeller.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af juhl-drengen »

tømreren skrev:Så burde du jo have tilrådet ham, at købe en knallert i 'den høje klasse', som du kalder de mere bekostelige og originale modeller.
3021307-inline-fb-thumbsup-printpackaging.jpg
3021307-inline-fb-thumbsup-printpackaging.jpg (18.76 KiB) Vist 12578 gange
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
tømreren
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 1. feb 2016 23:19
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af tømreren »

:wink:
Carsten L
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 25. aug 2016 13:29
Kontakt:

Re: Pris på en Yamaha Fs1 ??

Indlæg af Carsten L »

Jeg er med på at hvis jeg havde forstand på at renovere en fra bunden ville jeg selvfølgelig helst det, men det er ikke min stærke side.
Så hvis man siger jeg ønsker en retro knallert eller en veteran knallert og mit budget er 10.000kr den skal være funktionel og helst holde værdi, det er ikke fordi jeg er helt umulig til at skrue på sådan nogle gamle ting,så lidt kan jeg :-;når jeg sætter mig ind i det.
Skulle jeg så hoppe på den jeg kigger på nu ?eller kan i forslå andre knallerter der er tilslag pt?:-)
Mvh Carsten
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"