Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af MNH3660 »

Hej Eksperter

Har i en handel fået nogle stumper med - bl.a. en Mikuni 10 mm uden indhold. Overvejer at bygge den op, men jeg synes, den ser lidt underlig ud, hvor strålerøret skal sidde (se billeder). Der sidder tilsyneladende et fast messingrør???

På bespændingen står der 3EE og ellers kan jeg ikke finde nogle ID'er eller typeangivelser.

Er der nogen, der kender dette karb.hus? Er det værd at gøre noget ved?

PS: Strålerøret i baggrunden hører til en Mokini - ville absolut fotograferes...

Mvh Mikkel
Bespænding
Bespænding
20160718_220729.jpg (265.89 KiB) Vist 5848 gange
20160718_220746.jpg
20160718_220746.jpg (282.61 KiB) Vist 5848 gange
20160718_220819.jpg
20160718_220819.jpg (306.16 KiB) Vist 5848 gange
20160718_220916.jpg
20160718_220916.jpg (322.66 KiB) Vist 5848 gange
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af juhl-drengen »

Det er til en dansk FS1 2g som ligeledes har 3EE typebenævnelsen :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af MNH3660 »

Takker for kvalificeret input. Så ryger den til salg eller lign. en af dagene. Den kan jeg vist ikke bruge til en 4G

Mvh Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... der er ikke noget der hindre dig i at bruge den på en Yamaha fs1 4 gear, den er trods alt original, og den er da ligeglad om den sidder på en blok med 2 eller 4 gear... omvendt virker det meningsløst at finde resten når man kun har huset.

jeg var nu ikke klar over at der skulle være så meget forskel på dyserøret på en 2 gear vs 4 gears Yamaha.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Mikkel.
Jeg kan understøtte Claus' mening om det ved at supplere med, at jeg har prøvet det samme, men jeg blev standset i det da jeg købte chockerpinden ved Thansen, for den manglede den vigtige gummitætning nederst. Jeg kørte tilbage til butikken for at vise dem det - men her sagde de, at der ALDRIG har været en gummi-tætning i denne del.... ;-)
Senest rettet af Poul-Erik A. søn 24. jul 2016 15:19, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af Jensmc »

Jeg har aldrig prøvet en 2-gears karburator på en 4-gears. Det sjove er jo, at motorerne praksis talt er ens. Med Motor tænker jeg på krumtaphus, cylinder/toppakning og topstykke. Krumtappen har nok ingen indflydelse på ydelsen. Gearkassen er jo, som sådan, ikke en del af motoren.
Så den eneste forskel på de 2 motorer er indsugning og karburator. Med en væsentlig mindre indsugning på 2-gear (1,3mm mindre), påstår Yamaha, at den dælme yder 1,2HK. Altså mere end den 4-gears. Hvis det passer (og det føles ikke sådan), må den ekstra ydelse ligge i...., karburatoren. Og hvem tror på den????
Altså er konklusionen vel, at en 2-gears karburator sagtens kan benyttes på en 4-gears. Problemet er bare, at delene i de 2 karburatorer er vidt forskellige. Faktisk ALT.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Hvad er dette? Tid, sted og anvendelse...

Indlæg af MNH3660 »

Undskyld mit sene svar - havde ikke sat hak i "Besked ved besvarelse".

Sikke mange gode kommentarer. Jeg tror jeg vil lede efter en "almindelig" 10 mm Mikuni. Hvis nogen er interesseret i "hus og kælder", er I velkomne til at skrive. Tror også jeg har nålen, der hører til - kan det passer, der er 4 hakker mod 5 på en "alm".
Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"