Kaburator nål

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53

Kaburator nål

Indlægaf jesper » fre 13. maj 2016 23:52

Hvilken position/ hak står kaburator nålen i, standard på både 10mm og 16mm org. mikuni ?
Er det ikke det midterste hak, ud af de fem..?
Hvor har folk deres nål siderne ?



Jesper Høyer

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5580
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Kaburator nål

Indlægaf Kim B S » lør 14. maj 2016 00:25

Hej Jesper.
Jo, det midterste hak er nårmalt der den står, der synes jeg også jeg kan få den til at køre bedst. :wink: Så er det bare et spørgsmål om at finde den dyse som passer bedst til ens opsætning. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2714
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Kaburator nål

Indlægaf Jensmc » lør 14. maj 2016 07:03

Måske jeg bare er heldig:
Helt lovlig 9T - 6,5mm indsugning - 2 kanals - tyk toppakning - lovlig udst, kører min 38km/t (når den er varm) med en 105 dyse og midterste hak på nålen. Std er 110 og 3F3 nål i 4. hak fra oven, og her kører den noget dårligere.
Den kører 5 km hurtigere end min DX med samme udstyr, dog med 110 dyse. Dette kan også skyldes en meget heldig cylinder rent portmæssigt. De er jo trods alt ikke helt ens de cylindre.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.


Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster