Den drille glade Yamaha

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Rasmus123432
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 25. jan 2015 14:40
Kontakt:

Den drille glade Yamaha

Indlæg af Rasmus123432 »

Hej :wink:

Jeg har nu fået min Yamaha til at køre rigtigt godt når den altså køre. :thunge Dvs. Når den er helt kold, starter den i første hug med choker og køre fantastisk. Den står fint i tomgang og tager nemt gas Osv.
Men slukker man den og går der mere end et minut så er den bare svær at få gang i. Det er når den bliver "Lunken" :wink: Slukker man den og sparker i kickstarteren lige efter, så starter den uden problemer. Men går der længere tid, for eksempel hvis du skal ind til bageren og hente noget, så vil den ikke starte når man kommer ud igen, og det er jo ikke så fedt :wink:
Nogle gange kan jeg få liv i den efter mange forsøg på kickstarteren, hvor jeg ikke giver gas. (Giver jeg gas, så kan den slet ingen ting) Og nogle gange starter den, men så går den ud igen fuldstændig som om den render tør. Den dør bare. Og så lige pludselig, efter at den lige har sprunget igang og er død igen et par gange, så starter den og køre perfekt.
For det meste så skruer jeg tændrøret ud, og selvom det ikke første gang jeg skruer det ud er vådt (druknet) Så hjælper det næsten hver gang og så sprænger den igang med det samme og køre perfekt.
Andre gange skal jeg have det ud en til gang, og her er det så vådt?

Det er jo bare irreterende og være usikker på, når man kommer ud fra bageren om den kan starte, det er sku træls :thunge

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Mvh. Rasmus :wink:
Y = Yder
A = Altid
M = Mens
A = Andre
H = Hakker
A = Afsted
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Den drille glade Yamaha

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Rasmus.
Hmm.. det der vel ikke et kopi-NGK tændrør eller kopi-tændspole ? Hvis jo, kunne det passe med at det starter/kører i kold tilstand, hvorefter tændrøret måske lige skal renses og derefter kan igen. Du har vel ikke adgang til en megger, som kan måle direkte om der evt. er overgang på tændrøret ?
Senest rettet af Poul-Erik A. ons 11. maj 2016 20:00, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Den drille glade Yamaha

Indlæg af juhl-drengen »

Prøv at krydstjekke dit tændrør med det her i listen

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/fake/

Man kan nærmest ikke stole på ngk tændrør fra de typiske knallert forhandlere længere..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Rasmus123432
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 25. jan 2015 14:40
Kontakt:

Re: Den drille glade Yamaha

Indlæg af Rasmus123432 »

Hej :)

Jeg køre med Chamption tændrør, mener den hedder noget med L8HC. Det skulle være magen til et B6HS.
Jeg ved ikke med tændspolen, men den ser ikke ud til at fejle noget. Men det kan man jo ikke se uden på ;)
Kan man måle den på nogen måde ? :)

Kan en tændspole godt tænde når den er kold, og når den så er varm have svære ved at tænde?
For tændrøret gnister hele tiden, om den er varm eller kold. Men den kan jo godt tænde svagere når den er varm?

Jeg har nemmelig aldrig rørt tændspolen, så det kunne da godt være der var nogle problemer med den.

Kunne det ikke have noget med karburatoren at gøre?

Rasmus.
Y = Yder
A = Altid
M = Mens
A = Andre
H = Hakker
A = Afsted
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Den drille glade Yamaha

Indlæg af 12V »

En god tændspole test, af med hætten, afisoler lidt ledning. Se om den kan trække en min. 6 mm lang gnist, gerne mere! Udfør testen i varm tilstand hvor den har svært ved at tænde.

Her kan du se hvordan jeg gør:

Fejlen var dog ikke tændspolen i denne video.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"