Hvad sker der her.?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Gear 4
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 12. aug 2012 12:18

Hvad sker der her.?

Indlægaf Gear 4 » tirs 22. mar 2016 14:14

Davs derude.!

Jeg kunne godt tænke mig at samle en motor og har disse 2 blokke liggende, men hvilken giver mening at starte på.? Jeg har også 2 forskellige gearaksler, jeg ikke lige ser logikken i.. Målt, er de præcis lige lange.. any idea.?
Vedhæftede filer
IMG_3071.jpg
IMG_3071.jpg (667.63 KiB) Vist 693 gange
IMG_3056.jpg
IMG_3056.jpg (587.93 KiB) Vist 693 gange
IMG_3058.jpg
IMG_3058.jpg (555.85 KiB) Vist 693 gange

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Hvad sker der her.?

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 22. mar 2016 17:06

Et forsigtigt gæt herfra: Den øverste gearaksel kommer sansynligvis fra en belgisk/engelsk importeret FS1, da den er til låsering ved tandhjulet og måske er den nederste blok fra samme FS1 med det mystiske motornummer... Derimod er den øverste (reservedels)blok fra en 2 gears med stelnummmer 3EE-*** ***
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron