Erfaringer med kørsel
: søn 7. jun 2015 23:40
Jeg har ræset lidt rundt i Københavnsområdet her i foråret - når vejret var til det. Hvad er jeres erfaringer med kørsel, hvor meget kører I, hvor kører I henne, kun til træf eller også til hverdag osv ?
Jeg døjer lidt med koblingen ved gearskift - et par uoriginale dele, jeg kommer til at skifte ved lejlighed - knallerten er indregistreret og derfor tunet, og det får den til at file, hvis jeg ikke tager den med ro, lige når jeg kobler til igen. (anden tråd, opfølgning dér)
I københavn i trafikken får jeg ca lige så meget opmærksomhed som hvis jeg var dronningen nøgen på en hest! Ret skægt med alle de ca 40-årige mænd, som ruller vinduet ned og giver thumps-up og smiler og vinker. Dog sjovere, hvis det var unge kvinder......
Niels Fups hastighedberegner (excel-arket) viser, at mit speedometer formentlig viser rigtigt, når det siger, at jeg ret hurtigt når 70 km/t mellem lyskrydsene og 75 km/t henover langebro. Jeg har ikke prøvet et langt lige stykke liggende henover tanken endnu
Gearingen (13/39) virker velegnet til den københavnske trafik. Hjemme på Lolland havde jeg nok stadig valgt et 15-tands foran.
Bremserne er helt fine til det, de skal kunne. Styringen også ok. Kun er affjedringen (og dermed vejgrebet henover ujævnheder) helt i skoven - bagfjedrene er helt klart for stramme. Nogen erfaringer med om de originale er blødere end Taiwansens?
Selvfølgelig mærker jeg at det er et veterankøretøj. Men alt i alt fungerer den meget fint i trafikken, og jeg er på ingen måde nødt til at køre anderledes end når jeg er på den "rigtige" motorcykel, jeg har, eller for den sags skyld i bilen.
Jeg døjer lidt med koblingen ved gearskift - et par uoriginale dele, jeg kommer til at skifte ved lejlighed - knallerten er indregistreret og derfor tunet, og det får den til at file, hvis jeg ikke tager den med ro, lige når jeg kobler til igen. (anden tråd, opfølgning dér)
I københavn i trafikken får jeg ca lige så meget opmærksomhed som hvis jeg var dronningen nøgen på en hest! Ret skægt med alle de ca 40-årige mænd, som ruller vinduet ned og giver thumps-up og smiler og vinker. Dog sjovere, hvis det var unge kvinder......
Niels Fups hastighedberegner (excel-arket) viser, at mit speedometer formentlig viser rigtigt, når det siger, at jeg ret hurtigt når 70 km/t mellem lyskrydsene og 75 km/t henover langebro. Jeg har ikke prøvet et langt lige stykke liggende henover tanken endnu
Gearingen (13/39) virker velegnet til den københavnske trafik. Hjemme på Lolland havde jeg nok stadig valgt et 15-tands foran.
Bremserne er helt fine til det, de skal kunne. Styringen også ok. Kun er affjedringen (og dermed vejgrebet henover ujævnheder) helt i skoven - bagfjedrene er helt klart for stramme. Nogen erfaringer med om de originale er blødere end Taiwansens?
Selvfølgelig mærker jeg at det er et veterankøretøj. Men alt i alt fungerer den meget fint i trafikken, og jeg er på ingen måde nødt til at køre anderledes end når jeg er på den "rigtige" motorcykel, jeg har, eller for den sags skyld i bilen.