tænding

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Micki
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 27. sep 2014 08:35
Kontakt:

tænding

Indlæg af Micki »

Hej har et problem med min yamaha 4 gear,jeg har i vinters renoveret den for ca 20000 og tænkte den skulle ud og rulle i går,den kørte som en drøm men efter 5 kilometer gik den ud og kunne ik få den igang igen,det var ik tændrøret og alle ledninger sidder som de skal,tjekkede tændspolen den var iorden,skiftede platiner det var ik dem,men ingen tænding på knallerten,kan fødespolen bare stå af,mener ik kodensatoren kan lave de numre.????.

og der er ingen thansen dele på knallerten.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: tænding

Indlæg af FS1originalen »

Øv altså. Solen skinner endelig, og så kan man ikke engang køre en aftentur :oops:
Og jo. Kondensatoren kan sagtens blive defekt så du ikke har gnist!

Jeg undrer mig lidt over at du skriver at tændspolen er checket og i orden -hvordan det???
Tændspolen er umiddelbart stadig det første jeg ville have under mistanke. Er det ikke en original Mitsubitshi, men en "no name" så vil jeg mene det er den mest sandsynlige årsag. Det er ikke kun T Hansens der ikke duer - jeg har også oplevet det fra bla. Mopedspeed.

En anden mulighed er at der er opstået en fejl eller kortslutning i dit ledningsnet eller tændingslås.
Dette kan du udelukke ved at koble 4stikket fra tændingen fra hinanden og (med en stump ledning) koble sort fra tændingen direkte til tændspolen.

Du kan også være kommet til at klemme en ledning mellem tændingens ankerplade og motorblokken ved montering så den er gnavet igennem og laver stelforbindelse!!!

Det var da lige et par bud på fejlmuligheder. Held og lykke...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"