En ekstra plade i kobling
En ekstra plade i kobling
til mit fs1 mc projekt behøver jeg en ekstra koblingplade i koblingen, da den fedter!.
der har været en guide herinde en gang ved jeg. fandt en men målene til afdrejning af delene stod på billederne, og de gik til da forum var nede
er der tilfældigvis en som ligger inde med målene, på hvor og hvad der skal drejes af for og få plads til den ekstra koblingsplade.?
Tim C
der har været en guide herinde en gang ved jeg. fandt en men målene til afdrejning af delene stod på billederne, og de gik til da forum var nede
er der tilfældigvis en som ligger inde med målene, på hvor og hvad der skal drejes af for og få plads til den ekstra koblingsplade.?
Tim C
Tim C
Re: En ekstra plade i kobling
Kig igen billederne er blevet gendannet
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: En ekstra plade i kobling
er der bare mig eller kan man stadig ikke se billeder?
viewtopic.php?f=69&t=9910&p=93644&hilit ... ade#p93644
Tim C
viewtopic.php?f=69&t=9910&p=93644&hilit ... ade#p93644
Tim C
Tim C
Re: En ekstra plade i kobling
Hej Tim.wolfe skrev:er der bare mig eller kan man stadig ikke se billeder?
viewtopic.php?f=69&t=9910&p=93644&hilit ... ade#p93644
Tim C
Jeg kikkede lige, og jeg kan altså heller ikke se billederne. Så det er ikke dig der er noget galt med.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: En ekstra plade i kobling
hejsa... jeg gentager lige en historie som jeg har fortalt flere gange før.
min 76èr med athena kit havde også en tendens til at glide en smule når den ramte området hvor den rykker ( 7000 - 10000 ) - jeg ville derfor skifte slidstumperne ud til nye originale... købte nye koblingsplader, fjedre og slidplade originalt for at være sikker på det ville blive så optimalt som muligt... til min store overraskelse var de gamle stumper ganske originale og absolut ikke slidte, den eneste forskel var at koblingsfjederne der sad i var en brøkdel kortere... som jeg lige husker det er originale grønne fjedre ca 34 mm, hvorimod dem jeg pillede ud var ca 33 mm, men det bliver de nye også når de først har været spændt sammen og aktiveret - derfor lavede jeg sådan set ingen forbedring ved at udskifte stumperne, men jeg skiftede selvfølgelig ud når det aligevel var adskilt
det der gjorde den store forskel for mig var olien, nu bruger jeg kun atf automatolie når en yamaha 4 gear skal køre tunet - der kommer mærkbart bedre " grib " i koblingen med atf olie !!! skift evt. 2 gange itræk for at sikre dig at den gamle gearolie bliver vasket ordenligt ud
jeg vil påstå at med atf olie kan en yamaha kobling overføre 2 hk mere uden at glide
desuden skal nævnes en anden bagside ved extra koblingsplader i en yamaha, det drejer sig om at den afstand koblingssnekken åbner koblingen er den samme uanset hvor mange plader der er i, men des flere plader, des mindre afstand imellem hver enkelt slidplade / koblingsplade, hvilket vil påvirke den deraf følgende " riv med " effekt i udkoblet tilstand - derfor vil jeg påpege at såfremt man elsker yamahaens gode måde til at sætte i gear uden at sige klonk, samt den super lækre måde at skifte gear lydløst, bør man ikke ændre ved koblingen uden det er stærkt nødvendigt.
de få som har totalt ombygget deres motor med 42 mm slaglængde og 47 mm stempel + designet cylinderen med forholdsvis lille udstødningsport hvilket giver enormt bundtræk således at man trækker en kæmpe høj gearing, vil nok få gavn af en exra plade, men jeg vil blot påpege at det under almindelige tuningsforhold absolut ikke er nødvendigt
et fornuftigt realistisk bud er at min har imellem 7 og 8 ægte hk, og jeg har alså ingen problemer med koblingsglid efter jeg bruger atf olie ( automatgearolie, maxi olie, det tynde røde )
det var bare min mening som jeg lige ville lade dig kende
hilsen olieklud
min 76èr med athena kit havde også en tendens til at glide en smule når den ramte området hvor den rykker ( 7000 - 10000 ) - jeg ville derfor skifte slidstumperne ud til nye originale... købte nye koblingsplader, fjedre og slidplade originalt for at være sikker på det ville blive så optimalt som muligt... til min store overraskelse var de gamle stumper ganske originale og absolut ikke slidte, den eneste forskel var at koblingsfjederne der sad i var en brøkdel kortere... som jeg lige husker det er originale grønne fjedre ca 34 mm, hvorimod dem jeg pillede ud var ca 33 mm, men det bliver de nye også når de først har været spændt sammen og aktiveret - derfor lavede jeg sådan set ingen forbedring ved at udskifte stumperne, men jeg skiftede selvfølgelig ud når det aligevel var adskilt
det der gjorde den store forskel for mig var olien, nu bruger jeg kun atf automatolie når en yamaha 4 gear skal køre tunet - der kommer mærkbart bedre " grib " i koblingen med atf olie !!! skift evt. 2 gange itræk for at sikre dig at den gamle gearolie bliver vasket ordenligt ud
jeg vil påstå at med atf olie kan en yamaha kobling overføre 2 hk mere uden at glide
desuden skal nævnes en anden bagside ved extra koblingsplader i en yamaha, det drejer sig om at den afstand koblingssnekken åbner koblingen er den samme uanset hvor mange plader der er i, men des flere plader, des mindre afstand imellem hver enkelt slidplade / koblingsplade, hvilket vil påvirke den deraf følgende " riv med " effekt i udkoblet tilstand - derfor vil jeg påpege at såfremt man elsker yamahaens gode måde til at sætte i gear uden at sige klonk, samt den super lækre måde at skifte gear lydløst, bør man ikke ændre ved koblingen uden det er stærkt nødvendigt.
de få som har totalt ombygget deres motor med 42 mm slaglængde og 47 mm stempel + designet cylinderen med forholdsvis lille udstødningsport hvilket giver enormt bundtræk således at man trækker en kæmpe høj gearing, vil nok få gavn af en exra plade, men jeg vil blot påpege at det under almindelige tuningsforhold absolut ikke er nødvendigt
et fornuftigt realistisk bud er at min har imellem 7 og 8 ægte hk, og jeg har alså ingen problemer med koblingsglid efter jeg bruger atf olie ( automatgearolie, maxi olie, det tynde røde )
det var bare min mening som jeg lige ville lade dig kende
hilsen olieklud
Re: En ekstra plade i kobling
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: En ekstra plade i kobling
Det der med at den skulle blive dårligere til at koble helt ud og sige klonk når man sætter i gear. Sker så bare ikke i virkeligheden den virker helt super. Jeg har efterhånden lavet det nogle gange med samme fine resultat hver gang.
Jeg har sågar hver gang bare fundet brugte koblings plader og jern plader og brugte originale fjedre. Og hvis fjedrene har været lidt korte fx 33mm så har jeg blot sørget for at fjedren er blevet 19mm i monteret tilstand
Jeg har sågar hver gang bare fundet brugte koblings plader og jern plader og brugte originale fjedre. Og hvis fjedrene har været lidt korte fx 33mm så har jeg blot sørget for at fjedren er blevet 19mm i monteret tilstand
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
En ekstra plade i kobling
Det helt super med erfaring du deler ud af claus! Det derfor dette forum aldrig må lukke
Mit problem er jeg har 47 mm cylinder på. Dog almindelig Top Racing krumtap.
Og den glider helt vildt, og skal have en anden krumtap i med længere slag. Derfor jeg efterspørger guiden med en ekstra koblingsplade [THUMBS UP SIGN]
Tim C
Mit problem er jeg har 47 mm cylinder på. Dog almindelig Top Racing krumtap.
Og den glider helt vildt, og skal have en anden krumtap i med længere slag. Derfor jeg efterspørger guiden med en ekstra koblingsplade [THUMBS UP SIGN]
Tim C
Re: En ekstra plade i kobling
ja det er en stor forbedring med 3 plader...den bliver blødere og lettere at docere...og alt slirre forsvinder...u anset hvad olie du fylder på..
har testet atf olie..det larmer i motoren..med tynd olie.
.og ja nye dele er altid en forbedring,,,men kan aldrig erstatte 3 plade kobling
hvis man skifter stål pladerne til dt 125 er der sparet flere milimeter at dreje ud..da de er halvt så tynde..
alle nyrere yamaha er som dt...så hvad er der galt med at opgradere til denne gode standart..der er ingen problemer med at den ikke kan koble ud..eller tolerencer ikke giver frikobling....DET VIRKER...vi er vel ca 10 som køre med denne opgrade,,,uden nogen bivirkninger...andet end store smil...
og ja .,,jeg har også bare brugt slidte brugte dele til ombygningerne..det vidner om at man er langt fra den overbelastede kobling..når slidte dele funker som nye i denne opstilling
har testet atf olie..det larmer i motoren..med tynd olie.
.og ja nye dele er altid en forbedring,,,men kan aldrig erstatte 3 plade kobling
hvis man skifter stål pladerne til dt 125 er der sparet flere milimeter at dreje ud..da de er halvt så tynde..
alle nyrere yamaha er som dt...så hvad er der galt med at opgradere til denne gode standart..der er ingen problemer med at den ikke kan koble ud..eller tolerencer ikke giver frikobling....DET VIRKER...vi er vel ca 10 som køre med denne opgrade,,,uden nogen bivirkninger...andet end store smil...
og ja .,,jeg har også bare brugt slidte brugte dele til ombygningerne..det vidner om at man er langt fra den overbelastede kobling..når slidte dele funker som nye i denne opstilling
strynboen på test profil