20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Indlæg af juhl-drengen »

Hvad så forum!

Hvilke karburatorer passer på en Fs1 når man bruger den normale indsugnins plade?

Og hvilken yderdiameter har 20mm indsugningspladen fra benny/yamahafs1.dk?

Har nemlig set knud proppe en dellorto ind i en fs1 ved hjælp af en special indsugningsplade og når jeg beregner brugtpriserne på PHBG 19-21 modeller så vil det bedre kunne svare sig end en ny uorg. eller brugt org!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Indlæg af kreidlerhansen »

Medmindre du har i sinde at droppe/modificere AHA-dækslet, tror jeg ærligt talt, det bliver svært at få klemt en anden karburator derind, og effektforøgelsen vil med al sandsynlighed være begrænset.

BW's-cylinder og en sjat fusk, så spiller musikken.

FS1'ens fysiske begrænsninger ligger ikke i indsugningen, men derimod i cylinderen. Dér er der noget at hente pr. investeret krone. Rigtig meget, endda.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: 20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Indlæg af Guess who »

juhl-drengen skrev:Hvad så forum!

Hvilke karburatorer passer på en Fs1 når man bruger den normale indsugnins plade?

Og hvilken yderdiameter har 20mm indsugningspladen fra benny/yamahafs1.dk?

Har nemlig set knud proppe en dellorto ind i en fs1 ved hjælp af en special indsugningsplade og når jeg beregner brugtpriserne på PHBG 19-21 modeller så vil det bedre kunne svare sig end en ny uorg. eller brugt org!
Hej Juhl drengen

På Alu indsugningspladen ø20mm:
Den nylon bøsning der følger med passer ind i en 16 eller 17.5mm karburator.
Studsen har en yderdiameter på ø 23mm og nylon bøsningen er drejet ud så den passer begge steder.

Til info har vi prøvet en hjemmelavet studs og en 21mm dellorto på - det virkede ikke!!
Måske er andre mere heldige/dygtige. :whew
Hvis du gerne vil prøve, er den incl. studs som på billederne din til 200.-kr - chookeren mangler dog.
Mvh
Benny
Vedhæftede filer
IMG_4746.JPG
IMG_4746.JPG (94.9 KiB) Vist 4776 gange
IMG_4747.JPG
IMG_4747.JPG (76.84 KiB) Vist 4776 gange
IMG_4750.JPG
IMG_4750.JPG (101.07 KiB) Vist 4776 gange
IMG_4756.JPG
IMG_4756.JPG (110.1 KiB) Vist 4776 gange
Senest rettet af Guess who tirs 14. okt 2014 17:31, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Indlæg af juhl-drengen »

Ville ellers rigtig gerne klemme en 19mm Phbg med matchende bor plader ind bag det bette dæksel! sådan som jeg husker ved knud fik han lavet en alu spacer til at Space AHA-dækslet ud og skar filter gevindet af karburatoren.

Efter Fs1'en vil jeg gerne tage udfordringen med den hurtigste dm50 op igen (dog med blok som er tilpasset Bws skyllekanaler/pakflade.)

Indtil videre vil jeg gerne have en weekend/træf knallert med et fornuftigt bundtræk!

Vil køre med en "standard" FS1 cylinder eller evt. lidt portet



Benny: 23mm? dellortoen har 24-25mm bespænding så det har nok også lidt at gøre.. men dellorto'en er også for lang dyb ergo skal afkortes lidt. (Vel og mærke en AS model)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Indlæg af kreidlerhansen »

Altså, hvis du afviser sådan et tilbud, køber jeg sagerne af ren og skært princip!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: 20mm indsugningsplade og hvilke karburatorer

Indlæg af Guess who »

juhl-drengen skrev:Ville ellers rigtig gerne klemme en 19mm Phbg med matchende bor plader ind bag det bette dæksel! sådan som jeg husker ved knud fik han lavet en alu spacer til at Space AHA-dækslet ud og skar filter gevindet af karburatoren.

Efter Fs1'en vil jeg gerne tage udfordringen med den hurtigste dm50 op igen (dog med blok som er tilpasset Bws skyllekanaler/pakflade.)

Indtil videre vil jeg gerne have en weekend/træf knallert med et fornuftigt bundtræk!

Vil køre med en "standard" FS1 cylinder eller evt. lidt portet



Benny: 23mm? dellortoen har 24-25mm bespænding så det har nok også lidt at gøre.. men dellorto'en er også for lang dyb ergo skal afkortes lidt. (Vel og mærke en AS model)
Ja, ja, som jeg skriver er den aluboreplade i shoppen Ø 23mm udvendigt!!! Men studsen er drejet tilsvarende ud og passer stadig i en 16mm mikuni eller mokini eller no name!


Som du kan se på billederne er det en anden speciallavet stålboreplade til Dellortoen på Ø 24,8mm udv. :wink: :wink:

Og ja, den er meget for stor - derfor lavede vi den med en vaskemaskineslange til luftfilteret. Det er jo en træfcrosser til Webmaster!!
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"