Quiz: min Yamaha er guld værd. Bogstaveligt talt.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Quiz: min Yamaha er guld værd. Bogstaveligt talt.

Indlæg af Lux550 freak »

Hej alle,

Efter turen med lovlig gearing, tænding ad H til med alt for meget varme, konstaterede jeg at det var som om, at olien på motoren var "metallic" i sit udseende.

Motoren var "nyrenoveret" med nye lejer, men oprindelig krumtap - og jeg syntes hurtigt at jeg kunne mærke kraftige rystelser omkring 7000 rpm. Og det blev ikke bedre.

Jeg så mig derfor nødsaget til at investere i ny krumtap, og tilhørende endnu en motor-renovering med nye lejer, koblingsplader og hvad der ellers hører til, nær man nu splitter motoren ad.

Men hvad skuede mit øje, da jeg pillede koblingsdæklset af??? Guld!!!

Det var som at se et afsnit af "gold-diggers" ..

Billede

Og her kommer så quizzen: hvor stammer "guldet" fra? Jeg kender ikke selv svaret endnu - men jeg tænker det ligner messing, og min mistanke falder på messingbøsningen i gearkassen.. Kad vide, om det har været em medvirkende årsag til rystelserne?

....to be continued...
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Quiz: min Yamaha er guld værd. Bogstaveligt talt.

Indlæg af Dewil »

Mon ikke at det er en messingbøsning som du selv nævner..... :? enten en af de to gearkassebøsninger i blokken, eller den store bøsning i koblingsskålen..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"