Omdrejnings- og speedometer-sæt

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af Lux550 freak »

Hej alle,

Jeg prøver at få et overblik over, hvilke muligheder man har hvis man vil have et matchende sæt speedometer og omdrejningstæller?

Hvis nyt - er eneste "kvalitet" i dk så T Hansen? Og er dette, identisk med dette fra holland http://www.fs1shop.nl/speedometer-meter ... p-411.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Da der ikke var "originale" omdrejningstællere, er gamle T Hansen så bedre end nye? Og er der nogen der har en fornemmelse af, hvor mange velbevarede sæt der findes derude?

Håber på at I kan hjælpe med overblikket..
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg vil sige at ny model thansen omdrejningstæller er langt bedre end de gamle typer uanset hvor de er købt - de nye modeller kendes ved de ikke er justerbare men istedet viser rigtig fra start og er stabile, omvendt med de gamle modeller...
taler af erfaring idet jeg har begge typer, iøvrigt måske en af de få ting thansen har som virker - tilhørende speedometer viser dog for meget på en yamaha med 17" hjul idet speedometeret er skabt til at vise rigtigt med 18" hjul

hilsen olieklud
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Re: Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af Lux550 freak »

Tak Claus,

Ved du, om de både sælger "nye" og "gamle" udgaver? Når man checker hjemmesiden, ser det ud til at der ligger en beskrivelse der passer på den "gamle" med justering?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jeg mener at det efterhånden er 5 år siden den "nye" udgave kom frem, så jeg tror bestemt ikke de har flere af de gamle ustabile tællere... hullet hvor man på de gamle kunne justere er blændet af med et rundt fastsiddende klistermærke, måske du kan bruge det som et kendetegn... desuden opdager du hurtigt om det er en ny model når du sætter strøm til, fordi nålen lige drejer op på 12000 rpm og tilbage til 0 - ganske lige som på en fed racerbil eller mc.

der findes også gamle udgaver som ikke var justerbare og uden selvtest, jeg har sådan en og den er faktisk ret stabil - jeg aner ikke hvem der har solgt dem, men det er noget der er 25 - 30 år gammelt

hilsen olieklud
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af Oscar »

Der fandtes vist også originale omdrejningstællere, men de er sjældne :-)
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af SigSauer »

Oscar skrev:Der fandtes vist også originale omdrejningstællere, men de er sjældne :-)
Oscar skrev:Der fandtes vist også originale omdrejningstællere, men de er sjældne :-)
Nej, der har aldrig været omdrejningstæller på originalt...
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Omdrejnings- og speedometer-sæt

Indlæg af strynboen »

de orginale er fra små mc...så de er orginale yamaha. nogle af dem.men ikke til fs1...men derfor kan de jo godt fungere fint
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"