Forgaffel/bundstykket

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
christianbrand
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 23. apr 2014 07:41
Kontakt:

Forgaffel/bundstykket

Indlæg af christianbrand »

Halløj.
Nu er jeg snart ved at være "færdig" med mit projekt. Har fået alt el til at virke og alt blinklys osv...
Jeg er nu nået til forgaffeln, som driller. Den "twister" når jeg drejer. Det vil sige, den drejer lidt i sig selv. Den nederste bolt, som holder forskærmen i højre side er knækket, og jeg formoder at det er derfor, jeg er bare ikke helt sikker.
Spørgsmålet er, om forskærmen har en stabiliserende effekt på hele forgaffeln, og gør at den ikke "twister"? I så fald skal der nok et nyt bundstykke til gafflen til, da den tidligere ejer formåede at knække bolten helt inde ved gevindet, så det bliver nok tæt på umuligt at få resten ud... :(
Eller er der måske en anden grund til at hele forgaffeln "twister/drejes i sig selv"?
Det skal lige siges, at det er en k1 model fra 1977
Håber der er nogle der lige kan smide et klogt svar : :D :thunge
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Forgaffel/bundstykket

Indlæg af FS1originalen »

christianbrand skrev:Håber der er nogle der lige kan smide et klogt svar : :D :thunge
Du har allerede selv fat i det kloge svar! Ja, bøjlen på forskærmen har en stabiliserende effekt, så medmindre der ligefrem mangler bøsninger inde i gaffelbenene så er det årsagen.

Før du smider det hele væk så prøv at holde en 8mm møtrik over bolten og svejs den i hullet. Så er der en chance for at du kan skrue bolten ud...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"