Hylende Yamaha

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Søren64
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: tirs 22. okt 2013 19:31
Kontakt:

Hylende Yamaha

Indlæg af Søren64 »

Efter opstart af min renoverede K1 ,kunne jeg konstaterer at den hyler når jeg kører ,begge primærhjulene har samme tolerance bogstav ,men er fra to forskellige motorer.Er det fordi de ikke er slidt sammen ,at den hyler ? Har typen af olien stor betydning ? ( I min første Ford Taunus ,skulle den bare ha lidt tykkere olie i bagtøjet når den sang lidt posting.php?mode=edit&f=2&p=147108#" onclick="window.open(this.href);return false; ) . Mvh Søren
Ps .jeg syntes jo ikke den har noget at hyle over med alle de penge og kærlighed jeg har puttet i den :lol:
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du kan være heldig at lyden bliver mindre itakt med det slides sammen, hvis ikke lyden er så voldsom er det blot charmerende yamaha lyd - jeg kan ikke forstille mig det skulle være skadeligt... du bør ikke forsøge med bananskræller he he

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af 12V »

Min er også samlet af forskellige motorer, og det er desværre ikke blevet mindre efter 700 km. Jeg har det lidt som Claus, det er sådan jeg kender FS1 fra 90erne. Men jeg kigger da lidt misundelig på mine to makkeres, som er helt stille :-)
Søren64
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: tirs 22. okt 2013 19:31
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Søren64 »

Jeg må prøve og se om hylelyden bliver mindre ,ellers må jeg se om jeg kan finde et sæt der har kørt sammen.Og Claus ,bananskræller har da ellers altid været god støjdæmpning . Ha en god Søndag
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dibii »

Hej.
Min hyler også efter at jeg fik renoveret motoren, men det er ikke så slemt, og det er vist meget normalt :wink:
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Kai »

En lille smule hylen synes jeg er charmerende..men mange hyler så højt det er til at blive idiot af at høre på, og nye tandhjul siger stort set intet. Det er bare en dyr omgang og oftest kan man ikke skaffe primærhjul og kobling med de rette tolerance numre på. De er ikke ens, der ligger en tabel herinde et sted til at finde de rigtige ud fra.

Det går sjældent væk, og ofte hyler den bare højere og højere jo flere km den får på bagen. Jeg har haft held et par gange med at putte en 0.5mm shims imellem afstandsrør og det lille tandhjul, hvis slidspor på begge tandhjul ser ud til at køre lige på grænsen af hinanden, så holder den ikke helt kæft..men hyleriet er mindre gennemtrængende.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Søren64
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: tirs 22. okt 2013 19:31
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Søren64 »

Jeg må som sagt se om det bliver bedre ,det kan også bare være mig der lidt hysterisk ,jeg må se om jeg løber ind i et Yamahaer i løbet af sommeren så jeg har noget at sammenligne med .Den eneste trøst er at alle de andre gamle tosser jeg kender kører Puch , og de skramler så meget at det nok skal overdøve min :lol:
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dibii »

De der tolerance numre står de på det store og lille primærhjul, eller hvor kan man se det. :whew
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af strynboen »

hylelyden kan komme fra kobling tryk pinden. hvis den slider på siden af gennemboringen..har i de 2 styrebøs i sidedækslet.??..de gør meget for centeringen af trykpinden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dibii »

Kai skrev:En lille smule hylen synes jeg er charmerende..men mange hyler så højt det er til at blive idiot af at høre på, og nye tandhjul siger stort set intet. Det er bare en dyr omgang og oftest kan man ikke skaffe primærhjul og kobling med de rette tolerance numre på. De er ikke ens, der ligger en tabel herinde et sted til at finde de rigtige ud fra.
Kan ikke finde den tabel med de tolerancer :? ...nogen som gider at post et link.?
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dewil »

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dewil »

viewtopic.php?f=21&t=8512" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dewil »

diverse_filer/01_motor_hyler_krumtap_tandhjul.wav" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dibii »

Ok.
Mange tak. :(y)
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Dewil »

Der er også denne her hvor man fra 40 sekunder inde og til slut tydeligt kan høre hvordan det lyder i en moderat udgave...

" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Knud »

Min "Hest" hyler også ... det er da bare en charme ...det er dog ikke særligt irriterende (men det er så at den puster ud af karburatoren :offtopic )
:mrgreen:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hylende Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

Knud skrev:Min "Hest" hyler også ... det er da bare en charme ...det er dog ikke særligt irriterende (men det er så at den puster ud af karburatoren :offtopic )
Jeg synes på ingen måde det er en charme. For mig ødelægger det hele fornøjelsen ved at køre. Min fs1 mc snakker også en smule og det er pisse irriterende, 4 gears motoren er total stille så jeg tænker næsten hele tiden på det mens man kører. :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"