Dx caliper renoveringssæt..

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Dx caliper renoveringssæt..

Indlæg af Lux550 freak »

Hej alle,

Er det nogen der ved, om der er forskel på de to gummipakninger, og hvor de skal sidde i de to ringe i kaliperen? Som jeg har sat dem nu, føles den yderste som værende længere ude end den anden?

Og er der noget smart tip, når man skal have stemplet på plads?

Mvh
Lux550
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Dx caliper renoveringssæt..

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det er ikke så længe siden jeg renoverede kaliberen på min `78er, som jeg lige husker det er de 2 gummiringe ens så placeringen er vel ligegyldig... jeg smurte alene med lidt bremsevædske for at få det til at glide - hvis stemplet er originalt så er det affaset lidt, det hjælper ved monteringen... uoriginale har ikke denne affasning, men den kan du selv lave - uoriginale stempler er aligevel ikke forkromet så du skal ikke tænke på at du bryder denne ved at slibe en affasning, desuden selvom uoriginale var forkromet ligesom de originale, ville der ikke ske noget somhelst ved at bryde denne krom, denne del af stemplet er jo omringet af olie ( bremsevædske )

stemplet skal bare lige ned i kaliberen uden at pakringene vælter eller bliver beskadiget

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Dx caliper renoveringssæt..

Indlæg af strynboen »

ja det er vigtigt at runde enden på stemplet..hvis man ikke har en drejebænk..kan det files..eller slibes let på slibesten..og efterpudses med sandpapir..men kun lige på enden og få mm ind..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"