Transfers på tank og skjolde

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Transfers på tank og skjolde

Indlæg af Lux550 freak »

Hej alle,

Jeg har fundet et par tråde i forum omhandlende montering af transfers på tank og skjolde.

Jeg skal i gang med det, og er ikke i tvivl om, at jeg tager en kop vand med et par dråber sulfo i - i en forstøver. Jeg er heller ikke i tvivl om, hvor mærkerne skal sidde - takket være en udførlig vejledning i '76-er tanke og skjolde.

Men jeg er *helt* ny, og det er mit første (og eneste) sæt transfers jeg skal have monteret, så jeg vil gerne sikre mig at jeg har forstået det 100%.

Skal jeg "fugte" tanken med forstøveren, og så lægge transfers på - lade det tørre, og så trække "bagsiden" af, og så blir mærket siddende? Og klæber mærketøjeblikketligt, eller kan man rette på det, hvis man rammer en smule ved siden af første gang?

Jeg fandt en video på youtube af, hvordan man samler en geakasse på en fs1 - er der nogen der ved, om der findes en video af hvordan man sætter transfers på?

Pft - og go påske til alle.. :D
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Transfers på tank og skjolde

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg kunne ikke drømme om løsningen med vand / sæbevand ! istedet liner jeg først op med malertape således at klistermærket passer 100 %, derefter fjerner jeg tapen på 1/3 af klistermærket således at 1/3 af klistermærket sidder løst, så fjerner jeg knapt 1/3 af det som klistermærket sidder på således at det vil klistre - så er det bare at begynde at klæbe det til indefra og ud, hold altid fast i den ene klisterne ende at mærket 45 grader væk fra emnet du monterer på, det gør nemlig at du undgår luft og at det kommer til at passe 100 %... hvis først det er klæbet skævt eller forkert på kan du ikke trække det af igen og genbruge det, så det skal være perfekt første gang

hilsen olieklud
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Re: Transfers på tank og skjolde

Indlæg af Lux550 freak »

Øhh.. Nu er jeg glad for at jeg spurgte! :)

Det vil sige, at der er lim på den anden side af mine transfers? Jeg har købt det fulde sæt til '76 med sort "yamaha" fra yamahafs1.

Hvis der er lim, er blir det så ikke noget rod med vand og sæbe? Jeg spørger kun, fordi jeg vil være helt sikker på at jeg ikke har misforstået noget. Som sagt, så ville jeg gerne sætte det på i påsken, og jeg har ikke rigtigt "råd" til at fucke det op.. :)
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Transfers på tank og skjolde

Indlæg af trs »

Hej.

De er langt lettere at montere, hvis du sprayer med lidt vand, med 1 dråbe neutral opvaskemiddel i. Vandet gør at du lettere kan trække bobler ud. -Mener ikke Bennys er på boblefri folie.
Hvis der er applikerings tape på, er det en god ide' at vente med at fjerne denne til mærkerne har sat sig. Spray applikerings tape også så er den lettere at få af.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"