Rigtig dårlig dag

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Rigtig dårlig dag

Indlæg af Oscar »

Goddag.

Igår var jeg (efter lang tids overbevisning) med min kære far på sydsjælland for at hente en forgaffel til min FS1. Jeg havde sparet sammen til denne tur, med hårdtjente lommepenge, og havde glædet mig i en måneds tid.

Det har i lang tid været mit ønske at få min FS1 til at ligne den min far havde i 76' så der skal en DX 76' forgaffel på. Den blev købt og jeg var lykkelig; lige indtil jeg skulle skille den ad idag..Sælger havde sagt at benene ikke var skæve, men det var de... :cry: :crying

Så nu står jeg med tomme lommer og en forgaffel jeg ikke kan bruge til noget...

PS. Jeg bebrejder ikke sælger da det kan være svært at se om de er skæve når de ikke er skilt ad..

Hvad skal jeg stille op :whew

Mvh Oscar
Senest rettet af Oscar søn 23. mar 2014 10:00, rettet i alt 1 gang.
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig da, indtil videre

Indlæg af Nikolaj Y »

Oscar skrev:Goddag.

Igår var jeg (efter lang tids overbevisning) med min kære far på sydsjælland for at hente en forgaffel til min FS1. Jeg havde sparet sammen til denne tur, med hårdtjente lommepenge, og havde glædet mig i en måneds tid.

Det har i lang tid været mit ønske at få min FS1 til at ligne den min far havde i 76' så der skal en DX 76' forgaffel på. Den blev købt og jeg var lykkelig; lige indtil jeg skulle skille den ad idag..Sælger havde sagt at benene ikke var skæve, men det var de... :cry: :crying

Så nu står jeg med tomme lommer og en forgaffel jeg ikke kan bruge til noget...

PS. Jeg bebrejder ikke sælger da det kan være svært at se om de er skæve når de ikke er skilt ad..

Hvad skal jeg stille op :whew

Mvh Oscar
Sur røv!

Det bedste foreslag (og sikkert det billigste), er at købe nogle helt nye inderben fra Benny.. så er du helt sikker på at det er i orden :D

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -1042.html" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Oscar »

Hej. Har siddet og savlet over dem, men efter igår er mine lommer desværre tomme..

Mvh Oscar
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af wolfe »

så der desværre kun en ting og gøre.

som vi andre gjorde i den alder, find et arbejde :(y)

det ikke billigt og køre yamaha, da det en gammel maskine, og de kan være ret slidte!
men de inderrør fra benny de virker! har dem på min egen 77dx.

Tim C
Tim C
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Knud »

Du kunne prøve at tale til sælgerens samvittighed stille&roligt- måske sælgeren kan overtales til at tage dem retur eller et nedslag i pris.. hvis du har købt dem hos en der har mange dele til salg har han en interesse i at bevare en god profil..
76 forgaflen er den bedste FS1 forgaffel: den er lavet på MC metoden og den er nemmere at reparere end den nye type og heldigvis har du muligehede at få reservedele til den som ovenstående nævner (igen: køb aldrig sikkerheds betonede dele hos THansen, forgaflen er i min optik en vigtig brik i sikkerheden)
:mrgreen:
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 835
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Twinsport »

Oscar skrev:... Hvad skal jeg stille op...
Det billigste er nok at rette benene op. Det kræver ikke andet end nogle kraftige jernprofiler, en gammel hydraulisk donkraft, et plan og lidt tålmodighed. Alt sammen noget man har i ethvert knallertværksted.

God arbejdslyst!

/Steen
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Oscar »

Tim: det er ikke lige sådan at finde et job i min alder nu om dage, desværre.. :(n)

Knud: tror ikke liiige min far gider at køre knap 240 kilometer igen, desværre

Steen: Synes bare det er lift for fusket, og kan ikke klare tanken om at benene måske ikke er 110 procent lige :)
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Knud »

Nej men der er jo postvæsnet og andre til at klare selve transporten og telefonen til at tale med sælgeren
:mrgreen:
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 835
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Twinsport »

Oscar skrev:... Synes bare det er lift for fusket, og kan ikke klare tanken om at benene måske ikke er 110 procent lige :)
Du behøver ikke at stoppe før benene er lige. Og det er ikke fusk. Det er netop dér man skiller fårene fra bukkene. Alle kan skifte reservedele - det er kun et spørgsmål om mønt. De rigtigt gode mekanikere retter op, og genbruger :wink:

Gå bare i gang!

/Steen
yamahaskamanha
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tirs 28. jan 2014 23:37
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af yamahaskamanha »

Hej
Hvis du gider at køre til århus, kan jeg rette dem for dig. Nu kan jeg se at du er fra sjælland, så det er jo lidt langt. Har lavet at stykke værktøj til det, da jeg selv havde problemet.

Hilsen Yamahaskamanha
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Michael »

Tak Twinsport :(y)
Dejligt at se at der er andre end mig der forsøger at reparere det man har i stedet for bare at købe nyt.
Jeg har rettet mange gaffelben med succes.
De skal jo heller ikke være 110% lige men bare 100%.
Tag detsom en udfordring så er det alligevel ikke en dårlig dag. :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af strynboen »

jeg har rettet mange forgafler.
.spænd op i en gammel drejebænk..med kobber plade som mellemlæg på klørene...og så den store hammer...så bliver de rette hurtig og let...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 835
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Twinsport »

Michael skrev:... Dejligt at se at der er andre end mig der forsøger at reparere det man har i stedet for bare at købe nyt...
Præcis! Man kan lige så godt lære det, først som sidst. Meget af det gamle skrammel jeg skruer i, kan man slet ikke få dele til. Så skal man jo have det gamle til at virke - uanset hvad!

/Steen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er en super idé at rette dem, men tror ikke umiddelbart det er noget Oscar selv er i stand til ??

Det lyder som om det er det letteste i verden, men det er det jo ikke hvis man ikke ved hvordan det skal gøres eller man ikke har værktøjet til det ude i garagen eller carporten.

Velment råd ? , selvfølgelig, men direkte brugbart ? Nok ikke direkte.

Måske nogen kan hjælpe med det rette udstyr og lære fra sig ? Jeg kan desværre ikke.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Michael »

Du har ret Morten.
Men som man ofte ser på dette super forum som du har opbygget så hjælper vi hinanden. Prøv bare at se kreidlerhansens sidste indlæg
Så jeg håber virkelig der er nogle lokale i Hellerrup og omegn der kan hjælpe.
Vi andre har jo heller ikke lært det vi har, uden at der var andre der viste os hvordan og hjalp os.
Jeg tror vores hensigt med vores indlæg var ikke så hårdt ment, men snarere en et skulderklap til at komme videre og ikke lade det blive en dårlig dag.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Morten - Webmaster »

Michael skrev:Du har ret Morten.
Men som man ofte ser på dette super forum som du har opbygget så hjælper vi hinanden.


Jeg tror vores hensigt med vores indlæg var ikke så hårdt ment, men snarere en et skulderklap til at komme videre og ikke lade det blive en dårlig dag.
Det er jeg HELT med på :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Oscar »

Hej igen, vil først lige sige at jeg sætter stor pris på de betænksomme svar :(y)

Med hensyn til det med at rette dem ud, så har jeg udstyret til at gøre det, men efter et grundigere tjek er inderbenene og rustne, og det ene har nogle virkelig dybe ridser..

Nå men skrev til sælger, og han svarede tilbage at han faktisk kunne se at han var kommet til at glemme at skrive forgaflen på "regningen" og at jeg bare kunne bytte dem ud med nogle andre, jeg gider bare ikke til og skulle arrangere post/kørsel..

Desværre er gevindene i yderbenene helt kværnede, det kan dog laves med noget "ordenligt" fusk.

Men som sagt, den er jo gratis så jeg klager ikke :hihi

/Oscar
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af trs »

Oscar skrev:Hej igen, vil først lige sige at jeg sætter stor pris på de betænksomme svar :(y)

Med hensyn til det med at rette dem ud, så har jeg udstyret til at gøre det, men efter et grundigere tjek er inderbenene og rustne, og det ene har nogle virkelig dybe ridser..

Nå men skrev til sælger, og han svarede tilbage at han faktisk kunne se at han var kommet til at glemme at skrive forgaflen på "regningen" og at jeg bare kunne bytte dem ud med nogle andre, jeg gider bare ikke til og skulle arrangere post/kørsel..

Desværre er gevindene i yderbenene helt kværnede, det kan dog laves med noget "ordenligt" fusk.

Men som sagt, den er jo gratis så jeg klager ikke :hihi

/Oscar
OK nu har alle de andre været søde...

Du skriver du har fået forgaflen gratis, og "sælger" vil bytte den til noget brugbart. -Du gider bare ikke sende den. :shock:

Det forstår jeg ikke. Men det er også ligegyldigt.





Jeg modtager gerne brugbare inderben. :wink:
Senest rettet af trs man 24. mar 2014 22:31, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Rigtig dårlig dag

Indlæg af Oscar »

Trs: forstår ikke helt hvor du vil hen? :-) :?:
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"