Problemer med karburator

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Jeg har en Fs1 som jeg har store problemer med at få til at gå som den skal.
Knallerten er lovlig, og med original Mikuni 10mm karburator.
Jeg kan starte knallerten som normalt, og den går fint i tomgang. så snart jeg giver lidt gas er det som om den tøver inden den kommer op i omdrejninger. Hvis jeg vil prøve at køre er der slet ingan trækkraft. Jeg har justeret luftskrue, skiftet dyser fra 110 op til 150 uden ændringer. Har også prøvet at justere højden på pinden i gasspjældet. ( Har fulgt guiden omkring rensning og justering af karburator ) Jeg har haft indsugningspladen af for at se til membranen, men den ser også fin ud.
Kondensator er også skiftet, og der er prøvet med anden tændrør. Er løbet tør for ideer. Er gået lidt død i det, så jeg håber at nogle måske kan hjælpe med et spark til at jeg kan komme videre.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af Thorsen »

Du bliver nok nødt til at skrive lidt mere om din opsætning for at kunne vurdere fejlen :-)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej Igen
Der er lovlig udstødning tum 178, samt lovlig cylinder, dog med 3 skyllekanaler.
Ud over dette lovlig indsugningsplade og karburator.
Glemte lige at skrive at benzinhane og benzintilførsel er OK.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af Thorsen »

Det kunne godt lyde som falsk luft et sted fra. Er hullet på indsugningspladen oval eller helt rund? Hvad med karburatoren, går den stramt eller meget løst på studsen? Hvordan ser pakfladerne ud på bagsiden af indsugningspladen og inde hvor den ligger imod olieskjoldet? Er gevindende i skjoldet iorden og går skruerne ikke helt i bund i gevindet? Er der brugt umbraco skruer til at skrue membranen fast på indsugningspladen?
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Ja der er pakninger, og indsugningspladen slutter tæt. Gevind er ok.
Der er brugt unbraco til fastgørelse af membran. Hullet i indsugningspladen er rund, og karburator spænder godt fast om studsen.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af Kim B S »

EsbenNielsen skrev:Hej
Ja der er pakninger, og indsugningspladen slutter tæt. Gevind er ok.
Der er brugt unbraco til fastgørelse af membran. Hullet i indsugningspladen er rund, og karburator spænder godt fast om studsen.
Hej Espen.
Umbraco skruer til fastgørelse af membranen kan være problemet, da hovederne som regel er for høje der hvor de skal sidde, og det giver en utæthed. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Takker. Jeg kontrollere lige igen med skruerne.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af Thorsen »

Du kan evt bare tage en fil og file af skruerne så de ikke er så høje.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Jeg har igen haft indsugningspladen af og I har ret i at skruerne som holder membranen var for lange, så de er nu skiftet. Dette hjalp på at den nu tager gassen bedre, men synes stadig ikke den trak som den skulle. Indsugningspladen er med løs plump, så jeg prøvede at tage plumben ud, og så går den bare godt.
Jeg er så kommet i tvivl om hullet i plumben evt. kan være for lille. Jeg måler den til at være 5,25mm.
Er der forskel på indsugningsplade på 2 og 4 gears?
Har prøvet med 110 0g 120 dyse i karburator, men kører nu med 120 og uden plump, og så kører den perfekt, men for stærkt, og med for mange omdr. til gearing, da der er lovlige tandhjul på den.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af Knud »

En 4 gear plump er større så vidt jeg husker er membranen tæt
:mrgreen:
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Ja, så vidt jeg kan se er membranen OK. Knallerten kører også godt uden plump, men så snart jeg monterer plumben mister den trækkraften og kan næsten ikke trække sig selv i 4 gear.
Brugeravatar
palle
Stor knallert
Indlæg: 183
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 19:38
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af palle »

Hej Esben

Den plump er til en 2 gear, 4 gear's plump er 6,5 mm.

Mvh Palle
Yamaha fs1 78'k1 bygget som dx wineberryred, nummer match
Yamaha fs1 ss k1 72' drejeventil blå nummer & nøgle match
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Problemer med karburator

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Super. Jeg havde det godt nok på fornemmelsen. Jeg må lige have fat i en anden indsugningsplade, og se om det ikke løser problemet.
Tak til alle for de gode input.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"