Cylinderkit

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Cylinderkit

Indlæg af Oscar »

Goddag. Min Yamaha er lidt for hidsig så har besluttet at skifte cylinderkit til et lovlig (40mm??).

Men min yamaha er oprindeligt født som en 2 gears men da jeg købte den, var den lavet om til en 4 gears (ved godt det er ulovligt men kan forsikrer jer om at den ikke er blevet kørt på offentligt vej, ihvertfald ikke så meget :shutup )

Men der er simpelthen noget jeg ikke forstår:

Hvordan kan gearingen være forskellig på henholdsvis 2 gearen og 4 gearen?

Og selvom min Yamaha har 2 gears gearingen men 4 gear, hvordan kan den så køre optimalt?

Og som sagt skal der et lovligt cylinderkit på, men har hørt der er forskel på 2 gearen og 4 gearens cylinder, passer et cylinderkit til en 4 gear så ikke til en 2 gear? :what2

Alle svar modtages med kyshånd!
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
VVS MAND
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 12. feb 2014 08:55
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af VVS MAND »

ALT er nøjagtigt ens på 2 og 4 gears modellerne.

mvh :)
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Oscar »

Tak for hurtig svar men på internettet står der bare noget andet? :whew
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Allan M »

Der er meget, som er anderledes fra en 2-gears til en 4-gears. Meget af det kan man se med det blotte øje, f.eks. forgaffel, baghjul, tank, instrumenter og luftfilterboks.
Andet er mere skjult, f.eks. er hullet i plomberingen i indsugningen nogle 10-dele mm mindre på en 2-gears (jeg har kendskab til en bøde, som er givet for at køre med 4- gearens 6,5 mm indsugning).

ethvert 4-gears cylinderkit passer også på en 2-gears, men om det er lovligt er en anden sag, som jeg ikke kan svare på.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Christian M »

Hvad kører du med lige nu?
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Oscar »

For at være helt ærlig ved jeg det faktisk ikke, det sad på da jeg købte den, hvordan finder jeg ud af det? Ved bare den render utrolig stærk (90-95kmt) og det er lidt hurtigere end hvad min far synes om :hihi

Skal lige høre: Hvor hurtigt vil den køre hvis cylinderkittet er 40mm, indsugningen er med plomb, gearingen er lovlig men der er tunudstødning og kaburatoren er større (ved ikke præcist hvor meget men sandsynligvis 16mm?) (er den ikke 10mm originalt?) ??
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Christian M »

Hvad står der på siden af cylinderen?

Jo 10mm er lovligt.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... hvis den kører så stærkt som du skriver så er det ikke tilfældige stumper der er på !!! prøv at måle den med en gps inden du skiller den ad - evt. et billede af cylinder og udstødning...

nej den kører ikke så stærkt som du skriver, men pyt med det bare du selv tror på det

hilsen olieklud
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Knud »

:hihi 95 km/t - den motor vil jeg da godt eje :teeth2
:mrgreen:
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Christian M »

Er det originalt speedometer?
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af Oscar »

Kørte forbi en hastighedsmåler og mener den sagde 91 kmt. Det var på en privat flyveplads så ingen fare :wink:
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Cylinderkit

Indlæg af kreidlerhansen »

Det må være en original 45mm cylinder til det japanske marked. FS1'en render med denne cylinder let op til 110km/t, har jeg hørt. ;)

Af alle steder møder man denne skepsis på et forum, som oprindeligt var for Yamaha-nørder. Og ja, vi gi'r dig lidt røg. Hastigheder over 85km/t er meget sjældent set, hvis vi udelukker førere i fjervægtsklassen og enormt tunge gearinger samt kørsel ned ad bakke i medvind.

Der er nærved ingen (i hvert fald meget få) herinde, som har passeret 90km/t, sådan for alvor og konsekvent. Selv ombyggede motorer med mere end 75ccm har forholdsvis svært ved at holde sig deroppe.

Men bare fordi, vi tager lidt gas på dig, må du ikke miste modet. Det er ikke umuligt at komme op på de hastigheder. Det er dog meget sjældent set og altså på grænsen til usandsynligt!

På den anden side har jeg oplevet en 2,9HK Kreidler-cylinder trække op til 85km/t blot med et afkortet forrør og en 20mm karburator. :) Den mistede alt sit bundtræk, da udstødningskanalen blev ændret lidt, men til gengæld gik den så hele 87km/t! :mrgreen:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"