Cylinderkit
Cylinderkit
Goddag. Min Yamaha er lidt for hidsig så har besluttet at skifte cylinderkit til et lovlig (40mm??).
Men min yamaha er oprindeligt født som en 2 gears men da jeg købte den, var den lavet om til en 4 gears (ved godt det er ulovligt men kan forsikrer jer om at den ikke er blevet kørt på offentligt vej, ihvertfald ikke så meget )
Men der er simpelthen noget jeg ikke forstår:
Hvordan kan gearingen være forskellig på henholdsvis 2 gearen og 4 gearen?
Og selvom min Yamaha har 2 gears gearingen men 4 gear, hvordan kan den så køre optimalt?
Og som sagt skal der et lovligt cylinderkit på, men har hørt der er forskel på 2 gearen og 4 gearens cylinder, passer et cylinderkit til en 4 gear så ikke til en 2 gear?
Alle svar modtages med kyshånd!
Men min yamaha er oprindeligt født som en 2 gears men da jeg købte den, var den lavet om til en 4 gears (ved godt det er ulovligt men kan forsikrer jer om at den ikke er blevet kørt på offentligt vej, ihvertfald ikke så meget )
Men der er simpelthen noget jeg ikke forstår:
Hvordan kan gearingen være forskellig på henholdsvis 2 gearen og 4 gearen?
Og selvom min Yamaha har 2 gears gearingen men 4 gear, hvordan kan den så køre optimalt?
Og som sagt skal der et lovligt cylinderkit på, men har hørt der er forskel på 2 gearen og 4 gearens cylinder, passer et cylinderkit til en 4 gear så ikke til en 2 gear?
Alle svar modtages med kyshånd!
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Re: Cylinderkit
ALT er nøjagtigt ens på 2 og 4 gears modellerne.
mvh
mvh
Re: Cylinderkit
Tak for hurtig svar men på internettet står der bare noget andet?
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Re: Cylinderkit
Der er meget, som er anderledes fra en 2-gears til en 4-gears. Meget af det kan man se med det blotte øje, f.eks. forgaffel, baghjul, tank, instrumenter og luftfilterboks.
Andet er mere skjult, f.eks. er hullet i plomberingen i indsugningen nogle 10-dele mm mindre på en 2-gears (jeg har kendskab til en bøde, som er givet for at køre med 4- gearens 6,5 mm indsugning).
ethvert 4-gears cylinderkit passer også på en 2-gears, men om det er lovligt er en anden sag, som jeg ikke kan svare på.
Andet er mere skjult, f.eks. er hullet i plomberingen i indsugningen nogle 10-dele mm mindre på en 2-gears (jeg har kendskab til en bøde, som er givet for at køre med 4- gearens 6,5 mm indsugning).
ethvert 4-gears cylinderkit passer også på en 2-gears, men om det er lovligt er en anden sag, som jeg ikke kan svare på.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Cylinderkit
Hvad kører du med lige nu?
Re: Cylinderkit
For at være helt ærlig ved jeg det faktisk ikke, det sad på da jeg købte den, hvordan finder jeg ud af det? Ved bare den render utrolig stærk (90-95kmt) og det er lidt hurtigere end hvad min far synes om
Skal lige høre: Hvor hurtigt vil den køre hvis cylinderkittet er 40mm, indsugningen er med plomb, gearingen er lovlig men der er tunudstødning og kaburatoren er større (ved ikke præcist hvor meget men sandsynligvis 16mm?) (er den ikke 10mm originalt?) ??
Skal lige høre: Hvor hurtigt vil den køre hvis cylinderkittet er 40mm, indsugningen er med plomb, gearingen er lovlig men der er tunudstødning og kaburatoren er større (ved ikke præcist hvor meget men sandsynligvis 16mm?) (er den ikke 10mm originalt?) ??
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Cylinderkit
Hvad står der på siden af cylinderen?
Jo 10mm er lovligt.
Jo 10mm er lovligt.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Cylinderkit
hejsa... hvis den kører så stærkt som du skriver så er det ikke tilfældige stumper der er på !!! prøv at måle den med en gps inden du skiller den ad - evt. et billede af cylinder og udstødning...
nej den kører ikke så stærkt som du skriver, men pyt med det bare du selv tror på det
hilsen olieklud
nej den kører ikke så stærkt som du skriver, men pyt med det bare du selv tror på det
hilsen olieklud
Re: Cylinderkit
95 km/t - den motor vil jeg da godt eje
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Cylinderkit
Er det originalt speedometer?
Re: Cylinderkit
Kørte forbi en hastighedsmåler og mener den sagde 91 kmt. Det var på en privat flyveplads så ingen fare
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cylinderkit
Det må være en original 45mm cylinder til det japanske marked. FS1'en render med denne cylinder let op til 110km/t, har jeg hørt.
Af alle steder møder man denne skepsis på et forum, som oprindeligt var for Yamaha-nørder. Og ja, vi gi'r dig lidt røg. Hastigheder over 85km/t er meget sjældent set, hvis vi udelukker førere i fjervægtsklassen og enormt tunge gearinger samt kørsel ned ad bakke i medvind.
Der er nærved ingen (i hvert fald meget få) herinde, som har passeret 90km/t, sådan for alvor og konsekvent. Selv ombyggede motorer med mere end 75ccm har forholdsvis svært ved at holde sig deroppe.
Men bare fordi, vi tager lidt gas på dig, må du ikke miste modet. Det er ikke umuligt at komme op på de hastigheder. Det er dog meget sjældent set og altså på grænsen til usandsynligt!
På den anden side har jeg oplevet en 2,9HK Kreidler-cylinder trække op til 85km/t blot med et afkortet forrør og en 20mm karburator. Den mistede alt sit bundtræk, da udstødningskanalen blev ændret lidt, men til gengæld gik den så hele 87km/t!
Af alle steder møder man denne skepsis på et forum, som oprindeligt var for Yamaha-nørder. Og ja, vi gi'r dig lidt røg. Hastigheder over 85km/t er meget sjældent set, hvis vi udelukker førere i fjervægtsklassen og enormt tunge gearinger samt kørsel ned ad bakke i medvind.
Der er nærved ingen (i hvert fald meget få) herinde, som har passeret 90km/t, sådan for alvor og konsekvent. Selv ombyggede motorer med mere end 75ccm har forholdsvis svært ved at holde sig deroppe.
Men bare fordi, vi tager lidt gas på dig, må du ikke miste modet. Det er ikke umuligt at komme op på de hastigheder. Det er dog meget sjældent set og altså på grænsen til usandsynligt!
På den anden side har jeg oplevet en 2,9HK Kreidler-cylinder trække op til 85km/t blot med et afkortet forrør og en 20mm karburator. Den mistede alt sit bundtræk, da udstødningskanalen blev ændret lidt, men til gengæld gik den så hele 87km/t!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!