Ja nu er jeg ved at være godt træt af min uafbrudte utætte bremsecylinder!!! Når man først har samlet den, holder den tæt i ca. 1 måned hvor den derefter begynder at "svede" på forsiden, så malingen falder af
Jeg har skiftet ALT i den efterhånden...! Det eneste som ikke er skiftet er den halv-gennemsigtige plastikbeholder. Jeg søger desperat viden om hvordan pokker jeg får den tæt! Jeg sender gerne til en som vil finde ud af det - hvis det på nogen måde er nemmere
Så kom glad med nogle bud på hvad der kan være galt?!
Utæt bremsecylinder..!
Utæt bremsecylinder..!
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Utæt bremsecylinder..!
Plan slib pak fladen, den øverste flade der ligger op i mod huset. Derefter tager du noget ventil slibe pasta, putter det på huset og cylinderens overflade. Derefter sætter du huset uden pakning ned i cylinderen og drejer rundt indtil du kan se fladen på undersiden af huset er plant. Lav en pakning af paknings ark til at ligge imellem hus og cylinder. Giv flydende pakning i mellem pakningen. Husk at affedte og rense for ventil slibe pasta inden du samler.
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: Utæt bremsecylinder..!
Tætheden er ved O-ringen. Hvis den er ikke slutter tæt, så er det lige meget med pakninger osv
Men tit et problem med den type vædskebeholdere. Den hvor man spænder det hele sammen med 4 skruer er efter min mening bedst
Men tit et problem med den type vædskebeholdere. Den hvor man spænder det hele sammen med 4 skruer er efter min mening bedst
Senest rettet af Tottenham tors 19. dec 2013 21:04, rettet i alt 1 gang.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Utæt bremsecylinder..!
Okay det vil jeg prøve så Tak for detThorsen skrev:Plan slib pak fladen, den øverste flade der ligger op i mod huset. Derefter tager du noget ventil slibe pasta, putter det på huset og cylinderens overflade. Derefter sætter du huset uden pakning ned i cylinderen og drejer rundt indtil du kan se fladen på undersiden af huset er plant. Lav en pakning af paknings ark til at ligge imellem hus og cylinder. Giv flydende pakning i mellem pakningen. Husk at affedte og rense for ventil slibe pasta inden du samler.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Utæt bremsecylinder..!
Simmerringen er også skiftet? Og den er renset fint rundt i kantenTottenham skrev:Tætheden er ved O-ringen. Hvis den er ikke slutter tæt, så er det lige meget med pakninger osv
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Utæt bremsecylinder..!
Hvor har du O-ringen fra Nikolaj?
Jeg spørger sådan fordi standard O-ringen er 2,50mm tyk, og 35 års tæring samt et par afpudsninger af sporet i aluen KAN have gjort "det hele lidt løst"...
Jeg har en enkelt O-ring tilbage i tykkelse 2,62mm (hurra for de gode gamle tommemål) - det plejer at løse problemet.
Send lige navn/adr. i en PB hvis du vil ha den...
Erik
Jeg spørger sådan fordi standard O-ringen er 2,50mm tyk, og 35 års tæring samt et par afpudsninger af sporet i aluen KAN have gjort "det hele lidt løst"...
Jeg har en enkelt O-ring tilbage i tykkelse 2,62mm (hurra for de gode gamle tommemål) - det plejer at løse problemet.
Send lige navn/adr. i en PB hvis du vil ha den...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.