I går var en dårlig dag......

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af Knud »

..også motoren?
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:..også motoren?
Hvis alarmklokkerne ringer, skal det være mig en udsøgt fornøjelse! :hihi

9/10 tilfælde er det dog tilstrækkeligt at pille topstykket af for at besigtige stempel og cylinder. Evt. kan tændingsdækslet afmonteres, så man kan rykke i svinghjulet og tjekke for slør.
Svinghjulets tilstand alene kan indikere, med hvilken omhu, motoren er stykket sammen.

Kan maskinen ikke starte og køre, skal den være billig.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af Allan M »

Tommelfingerregel: Alt sælger siger, som ikke kan bevises/tjekkes på stedet, passer ikke.

Jeg købte min af en 17-årig for år tilbage, og den fremstod sølle. Der var absolut ingen tvivl om, at det var skidt. Et helt dødt lig. Til gengæld var den nummermatch. Den viste sig så at være lidt bedre end frygtet på visse områder.

Så enten skal man købe noget smadret l... hvor der ikke er nogen tvivl om, at der skal repareres
eller
man skal købe i den dyre topklasse, hvor alt spiller 100%

Køber man i mellemklassen, så sætter man sin popo i klaskehøjde :thunge
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af dalgaard »

Klaske højde ! Modtaget forstået og kopieret ;0)
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
JesperRK
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 28. nov 2013 21:16
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af JesperRK »

UPDATE:

Krumbasse huset er nu højglanspoleret så alting glider lettere. der er monteret nye carbon krumtaps og gearkasse lejer.
krumtappen er hjemme igen efter en slibning/polering afballancering og plejlstangs leje skift.

45mm stempel købt
44,5mm cylinder sendt til opboring så den kommer til at passe til stempel (ja stempel og cylinder er sendt af sted sammen)
nye koblingsplader er indkøbt
alle gevind rettet op (det ku jeg ikke selv så tak til min hemmelige ven for et perfekt stykke arbejde)


bagsvinger poleret og smurt i prolan så den ikke ruster igen.



DET BLIR GODT.
God jul og godt nytår
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match :-)

leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
jesper k
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 1. okt 2012 21:04
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af jesper k »

upti wupti så er fars yamahakker ved at være færdig, for pokker hvor tager det lang tid, når man ikke bare lige stiller sig tilfreds med hr hansens dele...

nå til spørgsmålet? er der nogen der har prøvet at bruge LSD olie (olie til differentialer med glidespær) i gearkassen på en Yamaha, min tanke er at koblingen jo fungerer på samme måde som et lsd spær og lsd olie hæver jo gnidningsmodstanden når det bliver varmt, så hvis man har peppet motoren lidt så kunne man måske få en mere holdbar/slidstærk kobling ved brug af lsd olie. olien smørrer jo lige så godt som alm gear olie og derfor burde der jo ikke være nogen problemer..

gir det mening eller er jeg helt ude i hampen. :whew
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af Morten - Webmaster »

Lsd og hamp ! Ren kodyl 70'er stil LOL


Morten - Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af strynboen »

ja røde klap træsko og strikkede islanske sweathers..det må du tilbage til 70"erne med.. :teeth2



olien får nok pladerne til at låse sig sammen...så de ikke slipper så let når der kobles ud...(.jeg ville ikke prøve.)...og dog...hvis koblingen ikke fungere perfekt nu...så gør forsøget...du skal nok aligevel have nye friksion plader hvis den glider nu..så der er ikke mistet noget...metal pladerne kan vaskes rene..hvis olien giver problemer..og nye frik plader...så er alle spor fra forsøget jo væk...ud over lommesmerterne...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
JesperRK
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 28. nov 2013 21:16
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af JesperRK »

koblingen er skam helt ny og uprøvet, det var bare en tanke. og hvis det virker så er det jo fedt, virker det ikke jamen så har det kostet et tidligt olie og koblingsskifte. så dyre er tingene jo heller ikke heldigvis
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match :-)

leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
JesperRK
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 28. nov 2013 21:16
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af JesperRK »

Jaaaa Fandme så kom den til live i første hug. dejligt, og det hele spiller bare. nu mangler der kun at blive lavet lidt lys bremser osv. men motoren spiller..... :BALLOONS
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match :-)

leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: I går var en dårlig dag......

Indlæg af Michael »

Dejligt at endnu en Yamaha er på vej. :bravo
Det bliver en masse gode ture.
PS:Vi kører i Lemmingklanen hver onsdag fra Lemming skole (Nord for Silkeborg)klokken 18.30. Vi er næsten altid over 20 Knallertnørder. Eneste krav er at knallerten skal være over 25 år gammel.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"