Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Christian M »

Yamaha FS1 50SS skrev:lige for at opsummere, din opsætning nu,,, du har 16 mm plade,,, 10 mm karburator,,, 120 dyse og nålen et hak op,,, luft skruen 2 omgange ude,,, og du har standard cylinder og 5,3 potte på,,,, nu starter den fint og går i tomgang den firtakter nu i mellem området og køre og trækker fint med fuldgas,,, er det ikke korrekt ,,, så hvis den har en tendens til også at ville firtakte ved fuldgas også så skal du nok flytte nålen ned i midterste hak,,, så skal du efter justere luftskruen igen bagefter den skal nok en smule ind så,,,
Det prøver jeg! :)

Og hvis det ikke dur prøver jeg med plump.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Christian M skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:lige for at opsummere, din opsætning nu,,, du har 16 mm plade,,, 10 mm karburator,,, 120 dyse og nålen et hak op,,, luft skruen 2 omgange ude,,, og du har standard cylinder og 5,3 potte på,,,, nu starter den fint og går i tomgang den firtakter nu i mellem området og køre og trækker fint med fuldgas,,, er det ikke korrekt ,,, så hvis den har en tendens til også at ville firtakte ved fuldgas også så skal du nok flytte nålen ned i midterste hak,,, så skal du efter justere luftskruen igen bagefter den skal nok en smule ind så,,,
Det prøver jeg! :)

Og hvis det ikke dur prøver jeg med plump.
du skal lige være opmærksom på at den kan være meget fint følende på luftskruen ,,, så selv om du syntes den ikke fik drejet noget så kan det alligevel have givet noget i blandingsforholdet,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Christian M »

Jeg har lige været ude og placere nålen i midten, og luftskruen er stadig skruet 2 omgange ud.

Jeg kan starte med kickstarter og den går fint i tomgang, og jeg har lige kørt op og ned ad min vej uden problemer med 4-takt! :)

Nu venter jeg bare på den bliver kold, så må vi se om jeg kan starte den med kickstarter :)
Senest rettet af Christian M tors 24. okt 2013 13:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

så er du ved at være på sporet :(y)
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Knud »

Godt! :(y) :tuba
:mrgreen:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Dewil »

Mine oplevelser med let og svær at starte, er at ved for mager blanding skal der trædes lidt flere gange og ved lidt for fed blanding springer den i gang ved næsten første tråd. Og husk at chokeren skal bruges faktisk hver gang du koldstarter.... også selv om motoren blev stoppet for 5 minutter siden...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Hjælp! Min Yamaha vil ikke starte!

Indlæg af Christian M »

Status lige nu er at den ikke vil starte kold, så jeg løb den igang og kørte en tur ned for at handle.

Nu har jeg stillet luftskruen til 1 1/4 omgange ud, så nu må vi se om den vil starte når den er kold.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"