Overgangs model ?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Overgangs model ?

Indlæg af Simonb »

Hejsa jeg kigger lidt på en dx med match årh 76 ejeren mener det er en overgangsmodel og derfor har den tromle bremser jeg synes det lyder lidt mærkeligt men hvad siger i? Kan den passe og hvis ja er den så sjælden ?
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Dewil »

Dokumentaition?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Simonb »

Ja det tænker jeg også det kan sku da ikke passe ?
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Dewil »

Tag nogle billeder af det. Handling fremfor spekulationer og konspirationsteorier.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Simonb »

Det er denne knallert http://www.guloggratis.dk/transport/kna ... 572-yamaha" onclick="window.open(this.href);return false;
Ejeren ville ikke sende stel nr eller noget som helst selvom jeg tilbød han bare kunne undvære at sende de to sidste cifre så jeg kunne tjekke op på det han blev sur og skrev bland andet at knallert forum var børn som ikke engang vidste hvad en knallert var. Så den er droppet :bravo
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Dewil »

Han lyder som en meget intelligent person, så er sikker på han har ret i sine udtalelser.... :(y)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

overgangs model ??? NAE,,, det tror jeg ikke på,,, jeg har aldrig hørt om hverken overgangs modeller eller jubilæums modeller ( den crome 1977`r ) inden for Yamaha FS1,,,, jeg tror at den "overgangs model" er opstået på en af følgende måder,,,

1
en eller anden har på et tidspunkt skiftet forgaflen her hjemme,,, den mest sandsynlige måde ,,,
2
der er blevet hugget et forkert nr i en K1 model,,, kunne måske lade sig gøre,,, meeen temmelig meget usandsynligt,,,
3
en på fabrikken har sat et forkert stel / motor på samlebåndet,,, så et DX stel har kørt på K1 samle båndet efter en fugtig weekend med for meget ris vin,,,, kunne nok forekomme ,,, men tror ikke på det i så fald er der en japser der begår selvmord med samurai sværdet hvis han får det at vide ,,, det er over hans ære at begå sådan en fejl,,,
4
så er vi tilbage ved perlegrus mekanikeren,,, den mest sandsynlige måde,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Så lige annoncen 1977~1978 K1 forgaffel og overfrakke i bedste tante udsende :(n),,, men nr match`t kunne jo være godt nok :D ,,,

han bor i HAMPEN ,,, såe har han sikkert røget formeget sjov tobak :lol: :lol: :lol:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af juhl-drengen »

knallert forum var børn som ikke engang vidste hvad en knallert var

Han kender tydeligvis ikke gennemsnits alderen herinde.. eller brugernes evner/engagement..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Knud »

Simonb skrev:Det er denne knallert http://www.guloggratis.dk/transport/kna ... 572-yamaha" onclick="window.open(this.href);return false;
Hold da kæft et blandings vrag! den er værre end min RD125DX (og det siger ikke så lidt, den er i det mindste lavet af fuldstændig originale dele)
:mrgreen:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Haha, folk er simpelthen underlige.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Simonb »

Ja haha han er sku mærkelig i bolden han skrev at han ikke gad sælge den til mig som også passer mig ganske fint :hihi
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Bare det, at sælger ikke vil opgive stelnr. tyder ikke godt...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32
Kontakt:

Re: Overgangs model ?

Indlæg af 12inch »

Han har også en 78dx tilsalg som sjovtnok har 76 forgaffel & bremser ,så det må være ham der ikke ved hvad der er hvad
hvis man splitter en 76 med match ad (det er da helt ude i hampen)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"