KnallertForum.dk

Stedet hvor rigtige knallerter mødes
Dato og tid er ons 23. jul 2014 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør 14. sep 2013 13:24 
Var i går ude at kører årets sidste yamaha tur på mine maskiner, :sad den går lige pludselig ud med et "sæt" altså det lyder som om at den får meget svært ved at trække, og så stopper den med et hak, det eneste jeg har gjort er at stille på luftskruen og lagt den afstandsskive ind bag ved kickstarter primærtandhjulet.

Lige når den stopper kan man nemt starte den igen, og køre 5 km før det sker igen. Hvad kan det være ? Den varmesætter sig vel ikke ?


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: lør 14. sep 2013 13:32 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 1. feb 2008 12:10
Indlæg: 1718
Geografisk sted: 9490
Kunne godt lyde som et stempel der lever livet lidt for varmt.

_________________
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 14. sep 2013 16:12 
Offline
Junior knallert

Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Indlæg: 91
Geografisk sted: Nordjylland - Hjørring og Åbybro området
Det lyder rigtig meget som noget jeg oplevede her tidligere i sommers, hvor den også lige pludselig sætter ud som om man beder den om at trække 1000kg, min havde varmesat sig.. fik så tjekket cylinder og stempel, det eneste der var, var et lidt ridset stempel, som blev skiftet og nu kører den upåklageligt.

_________________
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 14. sep 2013 20:38 
rasmil003 skrev:
Det lyder rigtig meget som noget jeg oplevede her tidligere i sommers, hvor den også lige pludselig sætter ud som om man beder den om at trække 1000kg, min havde varmesat sig.. fik så tjekket cylinder og stempel, det eneste der var, var et lidt ridset stempel, som blev skiftet og nu kører den upåklageligt.


Men man kan starte den og køre videre med. Det samme ? Og ja det med at trække de 1000 kg kan jeg kun give dig ret i :)


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: lør 14. sep 2013 20:41 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Indlæg: 2048
Geografisk sted: 7790 Thyholm - Vestjylland...
Nicolaj skrev:
rasmil003 skrev:
Det lyder rigtig meget som noget jeg oplevede her tidligere i sommers, hvor den også lige pludselig sætter ud som om man beder den om at trække 1000kg, min havde varmesat sig.. fik så tjekket cylinder og stempel, det eneste der var, var et lidt ridset stempel, som blev skiftet og nu kører den upåklageligt.


Men man kan starte den og køre videre med. Det samme ? Og ja det med at trække de 1000 kg kan jeg kun give dig ret i :)


Ja jeg har også prøvet noget lignede :) min have også sat sig.. dog hylede min rigtig meget... men prøv at riv topstykket af den, og se ned i den :D

_________________
2 hjulede maskiner jeg har nu:

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT125 - YPVS 86'
Yamaha DT175 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 14. sep 2013 23:19 
Offline
Junior knallert

Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Indlæg: 91
Geografisk sted: Nordjylland - Hjørring og Åbybro området
Det kunne min også intet problem der, Så ja fjern topstykket og se efter om der er ridser :thunge

_________________
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 01:25 
Mange tak, det vil jeg prøve :)

Har ellers fået moslet den skide kobling fra hinanden nu hvor jeg endelig havde fået den til at virke, måske alligevel godt nok da jeg opdagede at trykskiven manglede :whew


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 11:39 
Offline
BATMAN !
Brugeravatar

Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Indlæg: 2578
Geografisk sted: Odense! Årgang '81
Den billigie fusker-løsning, som ligefrem fungerer udmærket, er at man lige retter de klemte områder på stempelskørtet af med en fil.
Spring dernæst op til næste dyse i karburatoren og prøv igen.

Hvis heldet er med en, kan man på den måde ende med den absolut strammest, tilladelige tolerance mellem cylinder og stempel. Når den har kørt 100km, skifter man til et sæt friske stempelringe + nåleleje, og derefter er holdbarheden som regel i top.

Det kan kun lade sig gøre at bevare ydelse og holdbarhed, når det er små, milde klemmere. Et stempel, som blokerer motoren totalt ved 10.000rpm er grove løjer for plejlstang og lejer.

På en lavtydende totakter er det en enkel og billig måde at holde sig kørende på.

_________________
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Kreidler MF8 DK 2g automatic 1970 ~ Rød, forchromet, langsom og rusten
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Bil:
Alfa Romeo 145 1.6L 8V boret op til 1.7 ~ 106HK/150nm ift. standard 103HK/134nm

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 13:28 
kreidlerhansen skrev:
Den billigie fusker-løsning, som ligefrem fungerer udmærket, er at man lige retter de klemte områder på stempelskørtet af med en fil.
Spring dernæst op til næste dyse i karburatoren og prøv igen.

Hvis heldet er med en, kan man på den måde ende med den absolut strammest, tilladelige tolerance mellem cylinder og stempel. Når den har kørt 100km, skifter man til et sæt friske stempelringe + nåleleje, og derefter er holdbarheden som regel i top.

Det kan kun lade sig gøre at bevare ydelse og holdbarhed, når det er små, milde klemmere. Et stempel, som blokerer motoren totalt ved 10.000rpm er grove løjer for plejlstang og lejer.

På en lavtydende totakter er det en enkel og billig måde at holde sig kørende på.


Har lige et spørgsmål.

Kører med en std f5b cylinder med 3skyllekanaler, 16 mm kaburator med en 170 dyse i, det opstod efter jeg drejede blandingskruen en omgang ud, skal jeg så dyse op ??


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 13:51 
Offline
BATMAN !
Brugeravatar

Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Indlæg: 2578
Geografisk sted: Odense! Årgang '81
Måske? Prøv!

_________________
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Kreidler MF8 DK 2g automatic 1970 ~ Rød, forchromet, langsom og rusten
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Bil:
Alfa Romeo 145 1.6L 8V boret op til 1.7 ~ 106HK/150nm ift. standard 103HK/134nm

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 13:55 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Indlæg: 1630
Geografisk sted: Haslev
Nicolaj skrev:
kreidlerhansen skrev:
Den billigie fusker-løsning, som ligefrem fungerer udmærket, er at man lige retter de klemte områder på stempelskørtet af med en fil.
Spring dernæst op til næste dyse i karburatoren og prøv igen.

Hvis heldet er med en, kan man på den måde ende med den absolut strammest, tilladelige tolerance mellem cylinder og stempel. Når den har kørt 100km, skifter man til et sæt friske stempelringe + nåleleje, og derefter er holdbarheden som regel i top.

Det kan kun lade sig gøre at bevare ydelse og holdbarhed, når det er små, milde klemmere. Et stempel, som blokerer motoren totalt ved 10.000rpm er grove løjer for plejlstang og lejer.

På en lavtydende totakter er det en enkel og billig måde at holde sig kørende på.


Har lige et spørgsmål.

Kører med en std f5b cylinder med 3skyllekanaler, 16 mm kaburator med en 170 dyse i, det opstod efter jeg drejede blandingskruen en omgang ud, skal jeg så dyse op ??

Prøv lige engang at rense den i ultralyd + fex. lampe olie / demineraliseret vand med et par dråber sæbe i eller ja: en større dyse indtil den lige netop 4T´er på toppen, og tjek tændrøret: skal være "cocio brun", hvis NGK (originalt) B8HS, hvilken udstødning
kører du med?

_________________
vh
Knud Schwartz

Min første kærlighed: Et Thansen drøn, Yamaha FS1-DX, 1978: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15240 solgt
Yamaha FS1-DX Special, Krom, 1978, nummer match. link: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=12118: til salg
Yamaha FS1 Street, Candy Orange, "Gade Tøsen": knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=14405&p=131529#p131529
Yamaha FS1 DX Iwy Green 76´look alike , "Iwy", knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13937&p=131527#p131527, mangler DX bremse system/under renovering (anden motor)
Yamaha RD125DX Special, Farve: Fools Gold+glimmer, 1976 ('74 look-alike): knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13984
Kreidler RMC dansk stel med tysk 4G, Kawa grøn, motor skal renoveres, knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=14639&start=0
Yamaha FS1 K1 Special, "Røde Hest", klar knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=16134&p=143485#p143485
Yamaha FS1 DX Special (Racer), "Purple Rain", under konstruktion: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15889&p=143488#p143488
Hjemme side: knudschwartz.wix.com/mopeds


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 14:57 
Synes bare at 170 dyse/strålespids virker at ret meget i forvejen, haren med nøjagtig samme opsætning på motoren, og den kører bare! Men ja! Den eneste forskel er at den problemet ligger på er at den har 5,3 skrårør på hvor den anden har det originale Tum udstødning på.

Men vil prøve dit råd, for den ene har virkelig drillet mig.


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 15:12 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Indlæg: 1630
Geografisk sted: Haslev
Nicolaj skrev:
Synes bare at 170 dyse/strålespids virker at ret meget i forvejen, haren med nøjagtig samme opsætning på motoren, og den kører bare! Men ja! Den eneste forskel er at den problemet ligger på er at den har 5,3 skrårør på hvor den anden har det originale Tum udstødning på.

Men vil prøve dit råd, for den ene har virkelig drillet mig.

Du skal også undersøge om der skulle være utætheder ved indsugningen og andre steder pakdåser fex og i aller værste fald mellem motor blok halvdelene

_________________
vh
Knud Schwartz

Min første kærlighed: Et Thansen drøn, Yamaha FS1-DX, 1978: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15240 solgt
Yamaha FS1-DX Special, Krom, 1978, nummer match. link: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=12118: til salg
Yamaha FS1 Street, Candy Orange, "Gade Tøsen": knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=14405&p=131529#p131529
Yamaha FS1 DX Iwy Green 76´look alike , "Iwy", knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13937&p=131527#p131527, mangler DX bremse system/under renovering (anden motor)
Yamaha RD125DX Special, Farve: Fools Gold+glimmer, 1976 ('74 look-alike): knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13984
Kreidler RMC dansk stel med tysk 4G, Kawa grøn, motor skal renoveres, knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=14639&start=0
Yamaha FS1 K1 Special, "Røde Hest", klar knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=16134&p=143485#p143485
Yamaha FS1 DX Special (Racer), "Purple Rain", under konstruktion: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15889&p=143488#p143488
Hjemme side: knudschwartz.wix.com/mopeds


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 20:16 
Indsugningsflangen er 100% tæt efter en gang flydende pakning :) kan bare ikke få det til at hænge sammen, den har en perfekt med stort p, responstid på gassen og trækker rent ud i alle gear, men lige pludselig døden bare, men kan startes med det samme uden at kickstarteren hænger eller noget.. Har nu optaget at jeg har glemt trykskiven bag koblingen, men ved ikke om det har en rolle at spille :)


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: søn 15. sep 2013 20:31 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Indlæg: 1630
Geografisk sted: Haslev
Nicolaj skrev:
Indsugningsflangen er 100% tæt efter en gang flydende pakning :) kan bare ikke få det til at hænge sammen, den har en perfekt med stort p, responstid på gassen og trækker rent ud i alle gear, men lige pludselig døden bare, men kan startes med det samme uden at kickstarteren hænger eller noget.. Har nu optaget at jeg har glemt trykskiven bag koblingen, men ved ikke om det har en rolle at spille :)

Ikke i denne sammenhæng ang. at den dør
Men måske du skulle gå tændings systemet igennem for undersøge for løse forbindelser ved kabel og platiner, prøv at skifte tændrør men brug kun originale kvalitets rør og undersøg om nåle ventilen i karburatoren åbner/lukker som den skal og at membranen er fejlfri (hvis den har metal petal skal den lyde som en "syg-and" / ande-lokker når du puster fra karburator siden og må ikke lade luft komme igennem hvis du suger.

_________________
vh
Knud Schwartz

Min første kærlighed: Et Thansen drøn, Yamaha FS1-DX, 1978: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15240 solgt
Yamaha FS1-DX Special, Krom, 1978, nummer match. link: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=12118: til salg
Yamaha FS1 Street, Candy Orange, "Gade Tøsen": knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=14405&p=131529#p131529
Yamaha FS1 DX Iwy Green 76´look alike , "Iwy", knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13937&p=131527#p131527, mangler DX bremse system/under renovering (anden motor)
Yamaha RD125DX Special, Farve: Fools Gold+glimmer, 1976 ('74 look-alike): knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13984
Kreidler RMC dansk stel med tysk 4G, Kawa grøn, motor skal renoveres, knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=14639&start=0
Yamaha FS1 K1 Special, "Røde Hest", klar knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=16134&p=143485#p143485
Yamaha FS1 DX Special (Racer), "Purple Rain", under konstruktion: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15889&p=143488#p143488
Hjemme side: knudschwartz.wix.com/mopeds


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: man 16. sep 2013 22:03 
Tændingen er indstillet efter guiden herinde :D, har nu fundet ud af at stempel og cylinder var fuldstændig ødelagt, mig en gåde den kunne køre med det på,

Men mange tak for din/jeres hjælp! Den sørger for at det ikke sker igen ! :) og gjorde mig det klogere.


Vedhæftede filer:
image.jpg
image.jpg [ 63.57 KiB | Vist 379 gange ]
Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: man 16. sep 2013 22:18 
Citat:
Prøv lige engang at rense den i ultralyd + fex. lampe olie / demineraliseret vand med et par dråber sæbe i eller ja: en større dyse indtil den lige netop 4T´er på toppen, og tjek tændrøret: skal være "cocio brun", hvis NGK (originalt) B8HS, hvilken udstødning
kører du med?


Ja forresten er det nu afprøvet! Sikke skidt der var i den kaburator :what2


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: man 16. sep 2013 22:33 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Indlæg: 1630
Geografisk sted: Haslev
Velbekomme da! og ja det er utroligt så meget knas en Yamaha (o.a.) kan klare og stadig køre: min Chrom FS1´er fex. kørte med piv utætte pakdåser og løse lejer i gearkassen og HS, men det forhindrede sku´t den i at høvle afsted med raket fart med et "voksent hjemme-brygget tun" se/hør lyden fra mine optagelser - se min signatur, men karburator og/eller membran bøvl kan virkelig "drive mig i hegnet" - men alle fejl skal man lære af og derfor bliver man klogere med "tiden og fliden" (dog ville/vil mine Kreidlere ikke køre med piv-utætte pakdåser -> den "drikker sig omgående ihjel i gearolie", når den "får tun på").

_________________
vh
Knud Schwartz

Min første kærlighed: Et Thansen drøn, Yamaha FS1-DX, 1978: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15240 solgt
Yamaha FS1-DX Special, Krom, 1978, nummer match. link: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=12118: til salg
Yamaha FS1 Street, Candy Orange, "Gade Tøsen": knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=14405&p=131529#p131529
Yamaha FS1 DX Iwy Green 76´look alike , "Iwy", knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13937&p=131527#p131527, mangler DX bremse system/under renovering (anden motor)
Yamaha RD125DX Special, Farve: Fools Gold+glimmer, 1976 ('74 look-alike): knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13984
Kreidler RMC dansk stel med tysk 4G, Kawa grøn, motor skal renoveres, knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=14639&start=0
Yamaha FS1 K1 Special, "Røde Hest", klar knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=16134&p=143485#p143485
Yamaha FS1 DX Special (Racer), "Purple Rain", under konstruktion: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15889&p=143488#p143488
Hjemme side: knudschwartz.wix.com/mopeds


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 17. sep 2013 20:26 
Ingen tvivl om at det ikke er sundt på sigt, men stærke er de jo de motorer! :)
Den lyd er jo ren musik :teeth2


Set topic as unsolved
Top
  
 
Indlæg: tirs 17. sep 2013 20:42 
Offline
Super Knallert-Rocker
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Indlæg: 1630
Geografisk sted: Haslev
Nicolaj skrev:
Ingen tvivl om at det ikke er sundt på sigt, men stærke er de jo de motorer! :)
Den lyd er jo ren musik :teeth2

Ja... og min Iwy-Mike lyder jo endnu "sygere!" blot kan man ikke rigtig høre karburatoren :D

_________________
vh
Knud Schwartz

Min første kærlighed: Et Thansen drøn, Yamaha FS1-DX, 1978: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15240 solgt
Yamaha FS1-DX Special, Krom, 1978, nummer match. link: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=12118: til salg
Yamaha FS1 Street, Candy Orange, "Gade Tøsen": knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=14405&p=131529#p131529
Yamaha FS1 DX Iwy Green 76´look alike , "Iwy", knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13937&p=131527#p131527, mangler DX bremse system/under renovering (anden motor)
Yamaha RD125DX Special, Farve: Fools Gold+glimmer, 1976 ('74 look-alike): knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13984
Kreidler RMC dansk stel med tysk 4G, Kawa grøn, motor skal renoveres, knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=14639&start=0
Yamaha FS1 K1 Special, "Røde Hest", klar knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=16134&p=143485#p143485
Yamaha FS1 DX Special (Racer), "Purple Rain", under konstruktion: knallertforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=15889&p=143488#p143488
Hjemme side: knudschwartz.wix.com/mopeds


Set topic as unsolved
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team