problemer med lovlig Yamaha

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af Christian M »

Hej.

Der er et par ting der har undret mig her på det sidste.. Min knallert er helt lovlig hele vejen igennem, borset fra 11-tands fortandhjul (min køre 37 km/t) og den trækker bare skide godt!!!

Mit første spørgsmål er hvor hurtigt burde en lovlig maskine køre med 11 tands på?

Og hvorfor kan jeg ikke starte den med kickstarter når den helt kold, den er helt umulig uden choke, og med choke så starter den godt nok, men går ud når jeg giver gas...

Så jeg skal løbe den igang og det er ikke specielt svært, og den køre skide godt når den først er kommet igang. Og tændrøret har den helt perfekte farve.

Hvad kan der være galt?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af Kai »

Topfarten er lidt svær at sætte et eksakt tal på, der er mange Uorg cylindere på markedet (du skrev ikke om du kører med en Org 381 eller F5B) og hastigheden kan let variere 2-5km/t. Men generelt er min erfaring at 11tands rækker til ~40 km/t nogen kan lidt mere afhængig af vind og vejr og indstillinger og pilotens størrelse uden at ville fornærme nogen :)

Yamahaer er ikke glade for at starte kold uden choker, så det er helt normalt at du skal trække chokeren og kicke et par gange eller 3 og lige lade den få varmen inden den kan gi gas uden at gå i stå. Er det helt slemt, så skal du nok kigge lidt på om chokerdysen er irret eller trænger til at blive blæst ren. Den sidder i karburatorens bundkar og kan ikke pilles ud, og den er slem til at samle skidt og snavs.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af Christian M »

Det er en f5b.

Jeg har prøvet at kickstarte med choke, så stiller den sig i fin tomgang, og så dør den efter 20-30 sek ca.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af Kai »

Så er der "noget" galt et sted, den burde gå meget fed og næsten drukne sig selv med chokeren trukket for længe.

Når du nu starter den med choker, og den går tomgang i 10-15sek, siger den så BÅÅÅRP og går i stå med det samme hvis du giver gas ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af Christian M »

Ja den siger BÅÅRP og går i stå.

Når jeg så har løbet den igang og kørt en lille tur på den, så er den nem at starte med kickstarter også selv om den har stået i 15-20min. Så springer den i gang ved 1-2 hug..

Det er bare underligt, at den køre helt fantastisk, men vil bare ikke starte på normal vis..
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af mati0921 »

Jeg er lige med på en lytter, da dm'eren gør stort set det samme. :)
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af fiskepeter »

Jeg vil da gerne kigge forbi en tur...så jeg kan se og lytte på jers maskiner vis i/du har har brug for det...Jeg bor jo tæt på

Hilsen Peter
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af mati0921 »

Kommer du/i tilfeldigvis til MVVK's stumpemarked og knallerttur?
Der kommer jeg, så kan du også prøve en tur hvis det er nødvendigt. :)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af Kai »

Har du fundet fejlen
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: problemer med lovlig Yamaha

Indlæg af mati0921 »

Jeg har ikke fundet min fejl, men problemet har løst sig selv. Den skulle nok bare komme sig over at der var blevet 2 km længere hver dag. :)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"