Styrstop eller uoriginale lygteøre

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Psyzo
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 15. okt 2012 01:03
Kontakt:

Styrstop eller uoriginale lygteøre

Indlæg af Psyzo »

Hej Alle.

Er nu snart nået til vejs ende med mit match projekt. Er dog stødt ind i et "lille" problem. Lygteørerne rammer min tank. Først mistænker jeg at det kunne være styrstoppene på mit stel og på min gaffelbro. Disse gik jeg igennem inden det hele blev malet. Fandt også et billede herinde der illustrerede hvordan styrstoppene på stellet skulle se ud - og mit stel ser akkurat magen til ud.
Når jeg drejer styret kan jeg se at styrstoppene på gaffelbroen mangler ca. ½ cm for at ramme stellet før lygteørerne gør det. Men hvis jeg svejser mere på styrstoppene på gaffelbroen vil stoppene sådan set stikke ud fra gaffelbroen. Så mit spørgsmål er om det eventuelt kunne være de uoriginale lygteører som måske ikke holder diameteren som de originale?

Lygteørerne er de sortmalede fra Benny - Som ud over alt det andet fra Yamahafs1 er i rigtigt fin kvalitet.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Styrstop eller uoriginale lygteøre

Indlæg af Dewil »

Billeder... 8)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Styrstop eller uoriginale lygteøre

Indlæg af T.B. »

Hej efter hvad du skriver så kunne det nemt være din tank der sidder for langt fremme. Det kunne være dine runde tankgummi der ikke har det korrekte mål,så vil tanken kunne skubbes for langt frem og derved kan lygteørene gå imod selv om dine stop er ok. :D
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Styrstop eller uoriginale lygteøre

Indlæg af Guess who »

Jeg så en træfdeltager i weekenden havde løst dette problem, ved og presse en stump slange ned over stoppet på gaffelbroen og derved øge diameteren på stoppet.
Så undgår man også malingen skaller af stellet ved kontakt

Lygteholderne skulle have samme diameter, ellers ville de ikke passe i skiven.

Mvh
Benny
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"