Original krumtap - kendetegn?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Psyzo
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 15. okt 2012 01:03
Kontakt:

Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af Psyzo »

Hej Alle.

Er lidt i tvivl om hvorvidt min krumtap til min FS1 1978 er original (derved også om jeg skal renovere den)

Den har 2 huller (et stort og et lille) i "huset" for pejlstangen.

Der står 488 samt K1 på pejlstangen

Håber I kan hjælpe
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af Dewil »

Den lille "perlegrusmekaniker" har vist været på spil. Sådan ser plejlstangen ud på en original 77-78 not-krumtap.

BilledeBillede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Psyzo
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 15. okt 2012 01:03
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af Psyzo »

Tusind tak for svaret.

Tænkte det faktisk nok

Så ryger den i skrotteren selv om den ingen slør har, men tager ingen chancer og så jeg sætter en ny top performance i.
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af SigSauer »

Psyzo skrev:Så ryger den i skrotteren selv om den ingen slør har, men tager ingen chancer og så jeg sætter en ny top performance i.
Rolig nu...hvis den ingenting fejler, og der ikke er slør, så er der ingen grund til at give en formue for en såkaldt "high performance" krumtap. Det er jo ikke en formel 1 bil - det er en 35 år gammel knallert - med mindre selvfølgelig, du agter at sætte en original i, og bringe knallerten tilbage til den originale stand....men det er en helt anden snak.
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af strynboen »

ja delene bliver ikke bedre..nærmest ringere jo nyere de er... hellere brugte orginale ..end nye u orginale...
men mål delene efter ..selv orginale er jo ikke super kvalitet..yamaha er jo en billig knallert..i forhold til honda og kreidler..så delene er ikke samme presision/kvalitet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Psyzo
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 15. okt 2012 01:03
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af Psyzo »

I har ret, det er ikke nogen formel 1 bil. - den tidligere ejer af mit match projekt havde desværre også været ret hård ved gevindende på krumtappen. Så har købt en ny. Jeg takker for svarerne.
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af trs »

Jeg anbefaler dig at måle på den nye krumtap.
Jeg har selv stået i problemet, hvor en ny uorginal er for stor der hvor lejerne monteres.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Original krumtap - kendetegn?

Indlæg af Dewil »

trs skrev:Jeg anbefaler dig at måle på den nye krumtap.
Jeg har selv stået i problemet, hvor en ny uorginal er for stor der hvor lejerne monteres.
Hørt...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"