Tændings problem

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Jesperfz
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 14. maj 2013 20:58
Kontakt:

Tændings problem

Indlæg af Jesperfz »

Hej allesammen, jeg har en yamaha fs1 med jeg tror er et 9'5 hestes tun. Er dog ikke helt sikkert men den kører omkring 100 Til 110 på en god dag ned af bakke. Men problemet er at den brænder tændrør af med det samme. Jeg har en ngk 9 tændrør til at side i (ret mig hvis jeg er forkert). Er det noget med at jeg skal have et støre tændrør, eller er det noget der er galt med platiner ??

Mange tak for hjælpen på forhånd kan lige kort fortælle noget om maskinen.

Yamaha fs1 4 gear 77/78
Nyrenoveret i motoren,
Der sidder en tun karburator, tun udstødning, tun topstyk og tun cylinder 9'5 hestes. Ved godt at 9'5 normalt kun kan kører de 90. Me ham jeg har købt den af, har renoveret motoren så den kører altså omkring de 110
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Dibii »

Ved ikke helt hvad problemet er. :what2 det plejer at være et 9er tændrør der skal til, til de store tun sæt.
Men det er da synd at voldtun sig Yamaha sådan, og det holder motoren heller ikke til i længden. :sad
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Jesperfz
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 14. maj 2013 20:58
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Jesperfz »

Ved godt. Men det jeg har på er er også original tun. Og ikke sådan noget billig skrammel
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Kai »

Hvornår har Yamaha lavet et 9.5hk tun ? sådan et har jeg aldrig set.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Morten - Webmaster »

Heller ikke jeg. Og 110 km/t er vist også kun på thansen speedometre ned af møns klint ;)


Morten - Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af strynboen »

vær nu konstruktive..med et svar på spørgsmålet...manden tror jo selv på sit spedo...så fred med det..
prøv et idirium tændrør...eller et andet speciel rør..evt med 2 elektroder
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jesperfz
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 14. maj 2013 20:58
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Jesperfz »

Originat speedometer så den tror jeg på, når den siger det. Godt være det ik er 9'5 hestes tun har sku ik lige styr over det. Afhensyn til stryenbo siger jeg tak og vil prøve at købe sådan en irdiums tændrør.

Edit: ved du hvor man kan få sådan nogle henne til yamaha fs1
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af strynboen »

ved ikke..tror bare du skal tage et yamaha tændrør med ned til en mc forhandler...og forklare at du skal have et med samme gevind/elektrode længde..og gerne et godt og dyrt special rør. måske med dobbelt elektrode..u anset det ikke lige er beregnet til fs1..du er nok ude i forsøg og experiment stadiet..hvor man må tage chancen...måske brænder der hul i stemplet...måske køre det bare godt..måske det ikke ændre noget,,men så er det da prøvet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af kreidlerhansen »

Efternavnet på NGK's Iridium-tændrør er HIX...

B8HS erstattes altså med B8HIX
BR9HS erstattes af BR9HIX


Hvor stærkt den kører er for så vidt underordnet, hvis bare ejeren er tilfreds.

Forstå mig ret, når jeg bruger udtrykket 'sure opstød' ifm. den udviste skepsis... Der er så at sige ingen, som opnår ret meget over 85km/t konsekvent og beviseligt på de gamle knallerter - det er for det meste målinger med tung gearing, ned ad bakke, i medvind og med et for lille fordæk eller speedometer til en maskine med 18" hjul, som er på spil. Se Nikolaj Y's maskine, som render 150km/t med passager på ifølge speedometeret. :hihi
Læg dertil at de fleste fortællinger indeholder en let modificeret originaludstødning eller en 'original 45mm cylinder, som er specialimporteret...' blablabla...

90-95 uden det store bøvl er ikke urealistisk under ideelle forhold, da der 'kun' skal 7-7,5HK til for at nå derop... men lige hvad FS1 angår, sker det dælme ikke med skyggen af en original udstødning og et tilfældigt cylinderkit eller for den sags skyld med Proma-replica fra Protuna og en opboret F5B-cylinder.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Henrik Buresø »

ville starte med at kigge tændingen igennem,lige fra konsator og tænspole,platin og (spole i stel),og cheke evt for løse ledninger,og føre friske ledning hvis det er nødvendig
Jesperfz
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 14. maj 2013 20:58
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Jesperfz »

Okay mange tak for alle jeres råd købte et iridiums tændrør, og en ny platiner. Og det virker mega godt. Tak for alle der har kommet med de gode råd
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af juhl-drengen »

Originalt 9,5 tun kit tsk!! Minder mig om dengang jeg snakkede med en i en netchat der i hærdigt påstod der fandtes et 14 hk originalt tun kit til dm50 der fik den til at køre 150... :roll: tror jeg har et billede et sted hvor min knallert kører ca 140 kmt på speedometer (i stillestående tilstand)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af strynboen »

man skal ikke kaste med sten...når man bor i et glashus
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jesperfz
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 14. maj 2013 20:58
Kontakt:

Re: Tændings problem

Indlæg af Jesperfz »

Juhl-drengen, kan da godt vise dig det en dag. Da det kun er en smut tur, fordi jeg bor i Sdr.omme
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"