Standard opsætning køre dårligt!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Standard opsætning køre dårligt!
Hej.
For en uges tid siden, valgte jeg at gøre min Yamaha helt lovlig.
Min opsætning er:
- 10mm Mikuni
- 6,5mm indsugning
- 110 Dyse
- Nålen i midten
- 9/43 gearing
- 40mm f5b cylinder + 257 topstykke
- Lovlig original udstødning med lyddæmper
- B6HS NGK tændrør
- Tænding 0.35
Mit problem er at knallerten køre helt fint, fra 0-35km/t, men mellem 35-37km/t så lyder den som om den er ved at dø når jeg har fuld gas og den går de ca 37 km/t, så er det som om den bremser lidt op og kommer ned på 35 igen, og kort efter køre den op på 37 igen.
Hvad sker der lige her?
mvh
Christian
For en uges tid siden, valgte jeg at gøre min Yamaha helt lovlig.
Min opsætning er:
- 10mm Mikuni
- 6,5mm indsugning
- 110 Dyse
- Nålen i midten
- 9/43 gearing
- 40mm f5b cylinder + 257 topstykke
- Lovlig original udstødning med lyddæmper
- B6HS NGK tændrør
- Tænding 0.35
Mit problem er at knallerten køre helt fint, fra 0-35km/t, men mellem 35-37km/t så lyder den som om den er ved at dø når jeg har fuld gas og den går de ca 37 km/t, så er det som om den bremser lidt op og kommer ned på 35 igen, og kort efter køre den op på 37 igen.
Hvad sker der lige her?
mvh
Christian
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Cylinder skal være 2-kanals. Og nålen skal have det rigtige nummer.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Det kan vel ikke være så stor forskel på 2 kanals og 3 kanals, og jeg har læst flere steder at det stort set er det sammen, bare f5b har bedre bundtræk? eller har jeg misforstået noget ?
mvh
Christian
mvh
Christian
Re: Standard opsætning køre dårligt!
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 10:48, rettet i alt 1 gang.
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Nå ja, jeg er jo dum som et brædt.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Dys lidt op (sikkert bare til 120), så skal du bare se løjer og grønlangkål...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Sv: Standard opsætning køre dårligt!
Ja jens det har du sgu altid været. Du har ik en dyt forstand på fs1Jensmc skrev:Nå ja, jeg er jo dum som et brædt.
Sendt fra min GT-S5690 med Tapatalk2
Mvh
Frandsen
Frandsen
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Jojo, men når oplægget er "standard opsætning", skal der ikke øffes om 3-kanals F5B-cylindre.
Men det er nok stadig mig, der er idioten.
Men det er nok stadig mig, der er idioten.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4250
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Standard opsætning køre dårligt!
På det punkt med "standard" er du nu ikke helt skør Jens! 2 kanals var jo det de fleste årgange kom med (Christian skriver ikke om det er en 72'er han har)Jensmc skrev:Jojo, men når oplægget er "standard opsætning", skal der ikke øffes om 3-kanals F5B-cylindre.
Men det er nok stadig mig, der er idioten.
Men i teksten hedder det "gøre den helt lovlig", og det er den også med en F5B cylinder iflg. tillæg til TUM 178 godkendelsen...
Og Dewil: Også min første tanke med en marginalt større dyse!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Måske, jeg læser det lidt for bogstaveligt.FS1originalen skrev:På det punkt med "standard" er du nu ikke helt skør Jens! 2 kanals var jo det de fleste årgange kom med (Christian skriver ikke om det er en 72'er han har)Jensmc skrev:Jojo, men når oplægget er "standard opsætning", skal der ikke øffes om 3-kanals F5B-cylindre.
Men det er nok stadig mig, der er idioten.
Men i teksten hedder det "gøre den helt lovlig", og det er den også med en F5B cylinder iflg. tillæg til TUM 178 godkendelsen...
Og Dewil: Også min første tanke med en marginalt større dyse!
Erik
Men standard opsætning er ud fra det oplyste MED 2-kanals.
Resten må øvrigheden selv om.
Tak for opbakningen.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4250
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Ikke før du nævner det Jesper - du er nu heller ikke helt skørjesper j skrev:der er ikke nogen der tænker at den 4takter og der går lidt ned i fart
Men min erfaring er at F5B godt vil ha en smule mere at leve af (medmindre det er en fra Tanten med for lav udstødningsport), og Christian skriver hastighed omkring 37 - så er det IKKE en dårligt portet cylinder... Altså medmindre speedometervisningen er på et instrument der går til 140!
Og undskyld Christian!!! Har vi hylet dig helt ud af den, eller er der noget undervejs som du måske tror kan være en ledetråd???
Der er ingen af dem der har været inde over denne tråd som ikke ville kunne "komme med de vise ord" efter en 2 minutters tur på din knallert, men når vi sidder med en beskrivelse som din er der altså flere muligheder og aspekter...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Ja, det lyder nemlig som om den 4 takter, og går ned i fart. Jeg har prøvet med en større dyse, det gjorde bare at den kørte meget fed når den var koldt, og stadig samme problem på toppen.
Det skal lige siges at jeg har original speedometer og kabel. Så det burde være i orden!
mvh
Christian
Det skal lige siges at jeg har original speedometer og kabel. Så det burde være i orden!
mvh
Christian
Re: Standard opsætning køre dårligt!
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 10:48, rettet i alt 1 gang.
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Forkert indstilling af luftskruen? Havde samme problem på min! Det var derfor, måske det også er dit problem?
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!!
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Luftskruen har intet at sige ved fuld gas ! Prøv eventuelt at pille gummiproppen ud af motorskjoldet,den der dækker for fastspændingen af karburatoren, det giver lidt mere luft, hvis ikke det er nok så pil hele karburator dækslet af. Så mærker du efter om den kører bedre, hvis den gør det så er det fordi du hiver mere luft i forhold til benzin, hvis det hjælper giver du den en lidt mindre hoveddyse. Er helt enig i at det lyder som for fed blanding/4 takning
Hilsen Kristian
Hilsen Kristian
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Re: Standard opsætning køre dårligt!
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 10:48, rettet i alt 1 gang.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Jeg køre jo med en 110 dyse, kan det passe jeg skal længere ned?
Men tror måske det motoren, den er satme slidt, og jeg skal til at renovere den!
Men tror måske det motoren, den er satme slidt, og jeg skal til at renovere den!
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Dysen er måske renset lidt for godt med et stykke ståltråd engang så den er større end du tror.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Noget andet er.. at selvom tomgangsskrue og fuld gas ikke normalt hænger sammen, så gør det det nu alligevel på en FS1, især hvis tomgangsdysen er slidt og den samtidig lider lidt af utætte simmeringe. Tomgangssystemet kan give rigelig benzin til at forstyrre blandingen på fuld gas hvis luftskruen er skruet lidt for langt ind.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Standard opsætning køre dårligt!
Tror jeg vil tage dette emne op igen, når jeg er færdig med at renovere min motor Så kan vi da begynde at udelukke nogle ting.