Defekt indsugningsmembran

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Vemmingbund »

Er der andre som har prøvet noget lignende? Se billeder.
Og hvorfor sker det?
Vedhæftede filer
01.jpg
01.jpg (42.69 KiB) Vist 11972 gange
03.jpg
03.jpg (35.62 KiB) Vist 11972 gange
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Nabo Jan »

Den ser mig noget uoriginal ud, måske derfor :whew
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af anden77 »

Du har vidst været heldigt kunne lige så nemt væreendt i krumtappen den knækkede plade,tyder på en T.Svansen membran :(n) ,ville nok overveje en original membran evt en brugt original og med nye blade på holder ihvertfald længere.
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Vemmingbund »

Hvordan kan man se om den er en original eller T Hansen membran
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Per »

Vemmingbund skrev:Hvordan kan man se om den er en original eller T Hansen membran
De originale har en rille nederst hele vejen hen - mellem gummi og selve huset.
Mvh Per.
iversen
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 25. aug 2010 07:15
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af iversen »

Præcis det samme har jeg prøvet, årsagen var T-Hansen membranen...
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Vemmingbund »

Per skrev:
Vemmingbund skrev:Hvordan kan man se om den er en original eller T Hansen membran
De originale har en rille nederst hele vejen hen - mellem gummi og selve huset.
Har du mulighed for at vi kan se et billede af en original membran :(y)
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Michael »

Kan man stadig få originale membraner?
Hvor evt.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Dewil »

Vemmingbund skrev:
Per skrev:
Vemmingbund skrev:Hvordan kan man se om den er en original eller T Hansen membran
De originale har en rille nederst hele vejen hen - mellem gummi og selve huset.
Har du mulighed for at vi kan se et billede af en original membran :(y)
viewtopic.php?f=23&t=5816&start=100#p91997" onclick="window.open(this.href);return false; :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af trs »

Hej.

Tror ikke de kan købes som ny mere.

Thansen tog vist ca 700,- da de havde dem.

Opret en tråd her på siden om det du søger. viewforum.php?f=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af kreidlerhansen »

Er det fuldstændig utænkeligt at fjerne gummiet og planslibe anlægsfladen for derefter at montere carbon-blade?

Overfladen på carbon-blade er ru og vil mod en jævn, glat (ikke poleret) overflade slutte tæt pga. oliefilmen fra 2T-olien.

Jeg har tidligere kørt med membran på Kreidleren - vel at mærke uden skyggen af stempelstyret indsugning. Stage6 V-force er navnet på memranen, og den model er kronisk utæt i TØR tilstand = ikke skyggen af 'syg and', når man puster gennem den. Men den slutter fint tæt, når den skal.

Overfladen på membranhuset er jævn og ru a la vådslibepapir, men glat som plasticen i en billig øko-bil. Membranbladene er carbon, og som sagt fungerer den fint - også på div. scootere.

Jeg spørger af ren nysgerrighed, fordi jeg ser gummiets primære funktion som forskånelse af metalbladene og ikke som et led i at holde tæt.

Min FZ50 kørte tidligere med dobbelt-membran. Igen, carbonblade mod rå alu, og den fungerede FINT med jævn tomgang og alt muligt...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Defekt indsugningsmembran

Indlæg af Michael »

Fint emne :(y)
Lad os få nogle flere input men alternative løsninger
Vi har en i Onsdagsklubben som planlægger at køre ræs på en ymaha næste år.
Næste vinter laver vi Van Veen stel sammen. Jeg kører selvfølgelig Kreidler, men han vil lægge en FS1 motor i.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"