Svært ved at starte!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Svært ved at starte!
Hej.
Min FS1 har svært ved at starte når den er varm, underligt nok starter den på første hug når den er helt kold og med choke, men når den så går hen og bliver varm er det næsten umuligt, og så når man endelig får den igang skyder den. Den har også meget svært ved at gå i tomgang når den er varm.
Syntes selv det er mærkeligt fordi den går fint i tomgang de første fem minutter men så, går det galt.
Nogen der har haft samme problem eller har i nogle ideer?
Min FS1 har svært ved at starte når den er varm, underligt nok starter den på første hug når den er helt kold og med choke, men når den så går hen og bliver varm er det næsten umuligt, og så når man endelig får den igang skyder den. Den har også meget svært ved at gå i tomgang når den er varm.
Syntes selv det er mærkeligt fordi den går fint i tomgang de første fem minutter men så, går det galt.
Nogen der har haft samme problem eller har i nogle ideer?
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Kondensator
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Uddybning?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Din kondensator er sandsynligvis død, det kan opleves ved at den mister kapasitet når den er opvarmet af motorens temperatur.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Svært ved at starte!
oser den meget ? det kunne også godt lyde som om den får lidt for meget at æde en kold motor køre jo bedre på en tyk blanding end en varm motor gør.. derfor chokeren er opfundet den hakker vel også lidt i høje omdrejninger når den er varm ?
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Re: Svært ved at starte!
den kan også være utæt..så vil den starte kold med choker...men ikke rigtig kunne suge blandingen uden choker og varm motor..og urolig tomgang...men tændingen er samme symtomer..og nok den ofteste fejl
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Hvor skulle den være utæt, for jeg kan forsikre at den er 100% tæt ved indsugningspladen.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Jeg har faktisk fået mere styr på den nu, har stillet tænding og justeret karburatoren. Nu går den rigtig godt og starter ved første hug og 2-3 gang når den er varm, men når den skal stå tomgang... , motoren går fint i tomgang men så efter 10-15 sek dør den. Det kunne tænkes at jeg måske skal have en større dyse, fordi den kan hellere ikke køre 4 gear helt ud, så lyder det som om den ikke får nok benzin.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Min tomgangs skrue er skruet helt op, så den ikke kan skures mere ud, det kan vel heller ikke være rigtig.
Re: Svært ved at starte!
mellem cylender og blok...og mellem blok og gearkasse blok..men så vil olien i gearkassen lugte af bensin,,,eller forsvinde..så stik lige næsen ned i gear påfylding studsen...så er det tjekket..og udelukket hvis alt er vel...
men prøv at start(hvis den kan) uden svinghjul dæksel..så kan du se gnisterne hvis kondensatoren er defekt
edit du har skrevet efter mit indlæg...
prøv at holde lidt for kaburatoren når du køre..hvis den køre bedre..med halvt blokeret indsugening,,,er dysen nok for lille
men prøv at start(hvis den kan) uden svinghjul dæksel..så kan du se gnisterne hvis kondensatoren er defekt
edit du har skrevet efter mit indlæg...
prøv at holde lidt for kaburatoren når du køre..hvis den køre bedre..med halvt blokeret indsugening,,,er dysen nok for lille
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Tak for det hurtige svar! .. jeg må en tur i værksted!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Jeg køre med 16mm indsugning og lovlig mikuni, og dysen er 120.
Re: Svært ved at starte!
kunne godt lyde som om at den skulle dyses lidt op.. når først den er varm køre den så bedre med choker ??
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt
haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Prøv lige at checke at dit tomgangssystem ikke er stoppet!
Tomgangsdysen er "den lille dyse" som sidder i svømmerhuset... Og lige så vigtigt: Er der hul fra tomgangsdysen og op under gasspjældet??? Det hul er nærmest mikroskopisk lille, men vigtigt for tomgangen... Hvis du tager gasspjældet op og kigger ned i hullet så har du hoveddysen midt i (der hvor nålen går ned i). Lige ved siden af er det lillebitte hul som skal forsyne motoren med benzin når den står i tomgang!
Erik
Tomgangsdysen er "den lille dyse" som sidder i svømmerhuset... Og lige så vigtigt: Er der hul fra tomgangsdysen og op under gasspjældet??? Det hul er nærmest mikroskopisk lille, men vigtigt for tomgangen... Hvis du tager gasspjældet op og kigger ned i hullet så har du hoveddysen midt i (der hvor nålen går ned i). Lige ved siden af er det lillebitte hul som skal forsyne motoren med benzin når den står i tomgang!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
- Kontakt:
Re: Svært ved at starte!
Ja, den køre bedre med choke når den er varm.
- Skal lige prøve det med gasspjældet.
- Skal lige prøve det med gasspjældet.