Min fs1 går ikke ordentligt.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Simon Lassen
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 20. sep 2012 21:37
Kontakt:

Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af Simon Lassen »

Hej herinde.

Jeg har lidt problemer med mín Yamaha fs1 fra 78. Håber på i ville hjælpe mig lidt.
Den er købt som renoveret, og det ligner den, med ny pakninger osv. Den er meget original. Ikke tilkørt, kun gået 50 km efter renovering iflg sælger. Den er 100 procent lovlig. Kan ind i mellem godt starte, men så går den ud og tændrøret er helt 'vådt'. Den går også sjovt, firtakter en del, kan lige knap køre 30 km/t. Der sidder 120 dyse i karburator og har renset den. Og der kommer en fin gnist fra tændrøret, når jeg holder den mod cylinder. Har lige tage cylinder af, og der er det tydeligt at den har haft sat sig. Altså cylinder ser stadig fin ud, men der er revet lidt på stemplet. Det er en F5B cylinder, tum178, har overvejet at købe en ny FS1 cylinder, den ved jeg, fra min knallert tid, er god. Men tror i det kan være løsningen på mit problem?
Har også en anden lille ting, lukker jeg ikke for benzinen, står benzinen ud af karburator, af det hul der er i bundkaret, ved i hvad grunden kan være til det?
Er villigt til af ofre lidt på at få min dejlige yamaha til at gå ordentligt, vil bare være sikker på jeg gør det i den rigtige rækkefølge.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Simon Lassen
Yamaha fs1 k1 1978
Yamaha yzf600r 2001
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Velkommen her på forum Simon,,, :D

først så skal der som basis udgangs punkt side en 110 dyse i en lovlig Yamaha ,,, og nålen i gasspjældet i midterste hak,,, luftskrue indstilling som grundindstilling 1 1/4~1 1/2 omgang ud,,, og fin juster derfra,,,

at benzinen løber over i karburatoren kan skyldes skidt i nåleventilen eller at svømmeren sætter sig fast nede,,, det er især bundkarene / svømmerhuset på tante hansens karburatore ( mokuni karburator ) slem til,,, da styre "vulkerne i siden af svømmerhuset er for "tykke" de kan slibes / pudses lidt ned ,,, så svømmeren kan bevæge sig helt frit op og ned,,,
at cylinderen har sat sig kan skyldes at tolerancen på boring og cylinder diameter er for lille,,, 40,0mm boring ligmed 39,96mm stempel,,, på et tante sæt skal man være yderst opmærksom på de tolerancer passer,,, kinesernes skydelære har sommetider nemt ved at skyde forbi målet :roll: ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af Dewil »

Ja velkommen til. Uha, ordet "nyrenoveret" kan dække over hvadsomhelst. Så sent som sidste weekend adskilte vi hos Johnny en renoveret FS1, den skal nok have for 4000 til 5000 kr stumper før den er forsvarligt kørende igen. Motoren var fuld af fejl....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af trs »

Hej.

Inden du lige køber en FS1 cylinder så hør lige her.

Jeg kunne også huske FS1 cylinderen fra min tid og de gik godt.

Her 24 år efter er de sikkert stadig gode, men den er bare ikke til at køre med, - ihvert ikke de 2 jeg har testet 43mm og 45 mm.

Der er alt for meget race over dem, de skal virkelig have bank, det passer ikke rigtig til en gammel mand som mig på 40, og nej den kan ikke køres pænt for så kan den ikke trække.

Jeg har en 40 mm F5B der lige er hjulpet ganske lidt i udstødningen den kører meget bedere.

Men ja topfarten på FS1'eren er helt sikkert højere.

mvh.

TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Simon Lassen
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 20. sep 2012 21:37
Kontakt:

Re: Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af Simon Lassen »

Hej alle sammen. Mange tak for alle jeres fine svar, det er pænt af jer at bruge tid på. Og er der flere ideer ville det være fint.

Jeg er i hvertfald kommet frem til at jeg vil have en mindre dyse i (110) Tror også jeg vil prøve at trimme karburatoren lidt, tak Johnny.

Vælger nok en FS1 cylinder, så håber jeg det hjælper lidt. Men ved ikke om den går godt med en alm. standarad udstødning. Kunne jo også vælge at bore den F5B cylinder, er det egentlig den eller FS1 cylinderen der er mest original? Men må indrømme at jeg er også tænker om det kan have noget at gøre med tændingen, men håber det ikke. Det har jeg nemlig ikke ret meget styr på.

Men tak for de fine svar.

Mvh

Simon Lassen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af Kai »

Få allerførst karburatoren og tænding i orden og justeret rigtigt ellers kan du blive ved og ved at bøvle med den opfører sig mystisk.

En FS1 cylinder.. glem det hvis den fortsat skal køre som lovlig = med plump og 10mm karburator og lovlig udstødning, det dur bare ikke.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Simon Lassen
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 20. sep 2012 21:37
Kontakt:

Re: Min fs1 går ikke ordentligt.

Indlæg af Simon Lassen »

Hej med jer.

Tak for Info Johnny, jeg tror jeg finder et nyt stempel og får F5B cylinderen, den ser nemli stadig fin ud.
Og ja du har ret, jeg tænker bare hvordan jeg skal gribe det an. Syntes jo der er fin gnist på, men ved selvfølgelig ikke om det kun er periodisk der er det. Så kan det jo være noget med membraner og kondensator, det er jo dyrt at investere i nyt af alt det. Tror du jeg skal få cylinder honet og nyt stempel og så skifte til 110 dyse som det første?

Yamaha ska man ha.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"